Magyar borok Milánóban
Először rendezett önálló magyar borbemutatót Olaszországban a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség (ITD Hungary). A milánói rendezvény célja a magyar eredetű borok népszerűsítése és új exportpiacok feltárása volt.
Az október 20-i programon 13 pincészet (egri, tokaj-hegyaljai, szekszárdi, soproni és pannonhalmi borvidék) tartott borkóstolót több mint 300 olasz szakmai érdeklődőnek.
Az éttermek és enotékák képviselőiből, szakújságírókból és a gazdasági élet szereplőiből álló szakmai közönség előtt a már az olasz piacon is ismert Tokaji Aszú és az eddig teljesen ismeretlen Leányka, Hárslevelű, Irsai Olivér, 6 puttonyos Tokaji Aszú aratta a legnagyobb sikert.
„Bár elsőre merész ötletnek tűnt magyar borbemutatót szervezni Európa egyik legnagyobb bortermelő országában, a rendezvény sikere önmagáért beszél. A titok az lehet, hogy olyan speciális magyar borokat mutattunk be, amelynek nincs olasz konkurenciája, mert a fajta ott nem ismert” – összegezte a rendezvény tapasztalatait Spányik Péter milánói vezető külgazdasági szakdiplomata, a rendezvény főszervezője.
Az ITD Hungary 2010-ben tervezi a roadshow folytatását Rómában és Triesztben – írja a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >