Magazin: Hely a tetőn
Ha egy étterembe gyakran járnak vendéglátósok, akkor az az étterem tud valamit! Márpedig a sokak szerint „nem étteremnek való vidéken” működő Király 100 Gastro Cornert mind a szakma, mind a vendégek elismerik – 23 év óta sikeres a folyamatosan fejlesztett vállalkozás. A Radvánszki házaspár, Attila és Éva sikere talán abban rejlik, hogy – közhelyekben kifejezve – megtalálják a helyes arányt a divatos fine dining és a jó „házias” konyha, a merev elegancia és a családias légkör között.
A jó üzleti érzékű tulajdonosok úgy vélték, hogy a Hold utcai Vásárcsarnokban működő, ma igencsak trendinek számító, minőségi gasztronómiára és kiadós adagokra építő Belvárosi Piac lesz Magyarországon az a „gasztropiac”, amilyen ma a világ számos nagyvárosában megtalálható. Közeg, amelyben helye van a Király 100 Gastro koncepciójának, közösség, amelyből nem szabad kimaradniuk.
A food courtként funkcionáló csarnok a maga „piacos gourmet” vonalával egyben budapesti luxuséttermek második vonalaként is szolgál, ahol a csúcsszakácsok „egyszerűbb” ételeket készítenek, alapanyagokat és elképzeléseket tesztelnek. A konyhaművészetet olyan nevek fémjelzik, mint Bíró Lajos, Szása vagy Széll Tamás.
Radvánszkiék Haxen Piac néven nyitották itt meg új egységüket. Hogy éttermük régi nevét használják, arra is utal, hogy az ő második vonaluk a valamikori legendás Haxenben népszerű csülkökre épül. – A csülök és általában a csülkös ételek, illetve a klasszikus melegkonyhai desszertek jól állnak egy gasztropiacnak – véli Radvánszki Attila. – A Haxen nevet, amelyről éttermünk tavalyi újrapozicionálása után mondtunk le, tovább akartuk vinni ebben a nívós környezetben. A Belvárosi Piac jó helyen működik, gyönyörűen felújított és makulátlanul tiszta. Olcsóbb, mint a hagyományos éttermek, széles a választék, le lehet ülni, és nem érzed azt az igénytelenséget, ami egy bevásárlóközpontban olyan zavaró, ráadásul a közönség is első osztályú. Azt hiszem, ha vasárnap délben is nyitva lenne, sok családnak nyújtana megfizethető programot. Már csak a jó marketing hiányzik, illetve az érintettek akarata az esti nyitvatartás felvállalására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >