Magazin: Hódítanak a gyors szépségmegoldások
A hajápolás vonzó és aspiratív termékkategória – mind a vásárlás folyamata, mind a használat során erős, pozitív érzések kötődnek hozzá. A kategória továbbra is dinamikusan növekszik. A növekvő fogyasztói bizalmi index és a fejlődő fogyasztói szokásoknak köszönhetően a piacon valorizációt figyelhetünk meg.
Tavaly a kategória 6,9%-al növekedett értékben. A prémium és a természetes hajápoló szegmens rendkívüli növekedésnek indult. A legmagasabb átlagárral rendelkező, utóápoló szegmens növekedett a legdinamikusabban, és a kategória penetrációjában is növekedést figyelhettünk meg. A legnagyobb súlyt még a hagyományos balzsamok képviselik, azonban egyre népszerűbbek az expressz balzsam spray-k és hajápoló olajak is.
– További lehetőséget jelent az utóápoló szegmens növelésére, a több terméket használó hajápolási rutin megismertetése a szélesebb fogyasztói rétegekkel. Ezért fontos a fogyasztók edukálása a választékosabb hajápoló termékek és az együttes használat előnyeiről – ismerteti Perge Bianka, a L’Oréal Magyarország Kft. retail marketing managere.A disztribúciós csatornákat tekintve folyamatos eltolódás tapasztalható. A 2010-es évek elején a hajápolási piac eladásainak közel 2/3-a a food csatornákban történt, 2015 végére azonban a drogéria vette át a vezető szerepet. Az olló 2016-ban tovább nyílt, az eladások 52%-a ma már a drogéria csatornában történik.
Olaj után agyag
A 2016-os év egyik meghatározó trendje a prémium hajápolás volt. A magas minőségű és hatóanyag-tartalmú prémium árkategóriás márkák növelték részesedésüket a piacon. Több, a mindennapi hajápolásra szakosodott márka portfóliójában is megjelentek prémium termékvonalak. Az összetevőket tekintve 2015 az olaj éve volt. 2016-ban az arc- és testápolásban közkedvelt agyag megjelent a hajápolási piacon is.
A L’Oréal Paris Elseve Clay termékcsalád háromféle agyaggal tisztítja a fejbőrt, ápolja a hajhosszt és a hajvégeket, hosszantartó, légies hatást kölcsönözve a hajnak. A termékinnovációk motorja a fogyasztók életének megkönnyítése. A rohanó életmód és a mindig tökéletes megjelenést elváró társadalom miatt a kozmetika minden területén hódítanak a gyors szépségmegoldások. A hajápolásban ilyen az egyre népszerűbb és nagyobb piaci súlyt képviselő szárazsampon szegmens is.
– 2016-ban a L’Oréal Paris Elseve márka kínálatában is megjelent két szárazsampon, amely azonnali felfrissülést és volument biztosít. Szintén a gyors, egyszerű megoldásokat kereső nők igényei keltették életre az expressz balzsam spray-ket is, amelyek könnyebben és gyorsabban használhatók, mint egy hagyományos balzsam, nem nehezítik el a hajat, és akár száraz hajon is alkalmazhatók – mutatja be újdonságaikat Perge Bianka.
Speciális hajproblémák megoldásai
– A fogyasztók többet szánnak manapság a hajpakolásokra, hiszen egyre jobban értik a funkciójukat. Javítják a hajminőséget, sokkal egészségesebb kinézetű, fényes lesz tőlük a haj. A gyártók akcióikkal is próbálják a kipróbálási és újravásárlási arányukat növelni. A hajpakolások mennyiségben sokkal nagyobb arányban nőnek, mint értékben. A sampon kategórián belül alig látunk mennyiségi növekedést, azonban értékben közel 7%-kal nő a piac. Ennek oka, hogy a prémium kategóriás és a speciális hajproblémákat kezelő termékek értékesítése növekedett az elmúlt évben – tájékoztat Nagy Bianka, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.A fogyasztók részéről egyre nagyobb az igény a természetes összetevőket tartalmazó és a dedikált hajproblémákra megoldást (hajhullás, korpásodás, töredezett haj stb.) kínáló samponok iránt. A fogyasztók többsége évekig a korpásodás elleni samponokat kereste a polcokon. Az eladási adatok alapján azonban a vevők tavaly egyértelműen a száraz, töredezett hajra keresték inkább a megoldásokat.
A Henkel Magyarország Kft. évről évre számtalan innováció-
val jelenik meg a piacon, amely az idén maximálisan kiszolgálja a magyar piaci trendeket. Hajápolás terén már 6 márkával (Syoss, Gliss Kur, Schauma, Essence Ultime, Schwarzkopf Men, Seborin) büszkélkednek, és közel kétszáz cikkelemmel vannak jelen a polcokon.
– A tavaly szeptemberben megjelent Schwarzkopf MEN márkánk samponjai kifejezetten férfi igényeket szolgálnak ki, többek között a sokak hiúságát zavaró hajhullást is. Idén februárban előrukkoltunk egy innovációval, amely személyes nagy kedvencem. A Schauma Nature Moments termékcsaládunk a természetességre törekvők követelményeinek igyekszik megfelelni 100%-ban természetes eredetű kivonataival. A termékek színezőanyag- és szilikonmentesek, illetve bőrgyógyászatilag teszteltek – mutatja be piaci újdonságaikat Nagy Bianka.
Ezeket a trendeket az üzletek (leginkább a drogériák) is igyekeznek polcméreteikkel és elhelyezéseikkel lekövetni.
– Ahogy tavaly elmondtam, milyen szépen lassan alakul át a gyártók marketingstratégiája, ez idén megint változni látszik. A hajápolás kategória igen aktív szegmens. A promóciós ráta nagyon magas. Az ATL- és BTL-használat márkánként eltérően is egyaránt nő. Mivel számtalan samponnal találkozik egy fogyasztó a polcokon, igen nehéz döntési helyzetben van. Kell egy kapaszkodó, amely alapján el tudják dönteni, hogy pontosan melyik sampon mire jó. Itt lép be a TV-reklám, amely talán a legbefolyásolóbb a kategóriát tekintve. Nagy szerepet játszanak az eladáshelyi ösztönzők is, mivel a magyar fogyasztók szívesen próbálják ki az innovációkat. Ezért idén is számtalan meglepetéssel készülünk, és megígérhetem, hogy érdemes lesz keresni a Schwarzkopf/ Syoss-termékeket és promóciókat – avat be terveikbe Nagy Bianka.
Kókusz- és argánolaj
A 2015 nyarán történt csomagolásváltás után az Inecto Naturals haj- és testápolási termékei egyre növekvő népszerűségnek örvendenek vásárlóink körében. Az egyik legnépszerűbb hazai online női portál vásárlóinak visszajelzései alapján az Inecto Naturals Coconut hajkondicionáló elnyerte a megtisztelő „2016 kedvenc hajápoló terméke” címet. Ezt az elismerést leginkább óriási kiszerelésének, kellemes kókuszos illatának,100%-os organikus kókuszolaj-tartalmának és igen kedvező árfekvésének köszönheti.
– Eladási adataink is alátámasztják a vásárlóink véleményét, mivel ez a vegán, állatkísérlet-mentes kókuszos hajkondicionáló és a hozzá illő sampon eredményezte a hajápolási kategóriában a legnagyobb forgalmat a tavalyi év során – árulta el Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. junior termékmenedzsere.
Választékukban az Inecto Naturals argánolajjal dúsított variánsok is megtalálhatók. A 90%-ban természetes összetevőkből készült vegán és állatkísérletektől mentes hajápolók eladási adatai azt mutatják, hogy a két termékcsalád remekül megfér egymás mellett. Tavaly nyáron került bevezetésre a dm drogériákba a kétféle érzékeny fejbőrre szánt Savoderm Med sampon. Mindkét variánst kifejezetten érzékeny, viszkető fejbőrre fejlesztették ki, szappan-, színezék-, parabén-, szilikon-, ásványi olaj- és allergén illatanyagoktól mentesek, hatékonyan, mégis kíméletesen tisztítanak.
– Az Inecto Naturals márka kapcsán folyamatos árakciókkal és különböző fogyasztói promóciókkal kívánjuk a jövőben tovább népszerűsíteni termékportfóliónkat. Vegán és állatkísérlet-mentes márka lévén fontosnak tartjuk környezetünk és az állatok védelmét, így a tavalyi évhez hasonlóan idén is készülünk egy olyan promócióval, amely során ezeknek az értékeknek a megóvására szeretnénk felhívni a figyelmet – ismerteti Tabár Zsuzsa.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >