Magazin: Prémiumabbra érett a sonkapiac
Tavaly a piackutatási adatok szerint kevesebb füstölt, valamint füstölt-főtt húst adtak el a húsvéti szezonban, mint az azt megelőző évben. Ebben minden bizonnyal a meglehetősen korai időpont játszott szerepet, amely ráadásul hónap végére esett – mindez idén szerencsére nem így lesz. A piaci szereplők szerint egyértelműen érzékelhető a prémium minőség előretörése.
Értékesítési csatornák tekintetében továbbra is a hipermarketek a legmeghatározóbbak, melyek a szezonális értékesített mennyiség mintegy 44%-át adják – ismertet további piackutatási adatokat Szántó Zoltán, a PICK Szeged Zrt. senior termékmenedzsere. – Ezt követik a small és large organized üzletek, közel azonos súllyal (20%), majd a diszkontok és az egyéb vevők. Az értékesítés kicsit több mint fele (51%-a) továbbra is önkiszolgáló kiszerelési formában történik.
A Kaiser Foodnál jelentős átrendeződést nem tapasztalnak a piacon, de a tavalyinál értékben magasabb húsvéti szezonra készülnek.
– Várakozásainkat két fő hatásra építjük – mondja Fábián Péter, a Kaiser Food Kft. brand menedzsere. – Egyrészről 15–30%-kal megnőttek a beszerzési árak, amelyek részben a polci árakban is meg fognak jelenni. Másrészről növekszik a fogyasztás a magasabb minőségű és árú termékkategóriákban. Mindemellett még a húsvét időpontja is ideális kereskedelmi szempontból, hiszen tavaly március végére, míg 2015-ben április legelejére esett. Legutóbb 2009-ben volt hasonló időben, azaz április 12-én húsvétvasárnap.
– Úgy tapasztaljuk (és örömmel üdvözöljük, hiszen cégünk is nagy szerepet vállal kampányaival a fogyasztók pontos tájékoztatására irányuló törekvésekben), hogy a fogyasztók kezdenek tudatosabbá válni, folyamatosan növekszik az érdeklődés a magasabb minőségű termékek iránt, talán már nem csak az ár alapján születnek meg a vásárlói döntések – mondja Bódi Krisztina, a Kometa ’99 Zrt. marketingigazgatója.
A Pápai Hús Kft. is főként a tradicionálisan magas minőségű termékeinek köszönheti az elmúlt évek növekedését. Térnyerésük ezen a területen 2016-ban is tovább folytatódott.
– A 2017-es húsvéti szezon kapcsán nagyon bizakodóak vagyunk, tekintve a szerencsés hó közepi időpontot, illetve megfigyelhető folyamat, hogy a vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi termékeket az ünnepi asztalra – tekint előre Takácsné Rácz Zsuzsa, a cég kereskedelmi igazgatója.
Portfólióátalakítás a Pick Szegednél
A kifejezetten a márkatermékek értékesítésére fókuszáló Pick Szeged Zrt. számára a 2016-os húsvéti szezon is jól sikerült, hiszen a PICK Békebeli termékek szezonális értékesítése 8,5%-kal növekedett a megelőző évhez képest.
– A PICK húsvéti szortiment legkedveltebb tagjai továbbra is a PICK Békebeli kötözött sonka, a PICK Békebeli frikandó sonka és a PICK Békebeli tarja – sorolja Szántó Zoltán.
– A minőségtudatos fogyasztók között évről évre egyre keresettebb a PICK Békebeli dió sonka is, mely a comb legnemesebb húsrészéből, a dióból kerül előállításra. A fogyasztói igényeknek megfelelve szezonálisan a Békebeli Hátsó csülök is megtalálható választékunkban.
Fontos változást jelent a szortimentben, hogy az eddig DÉLHÚS és RINGA márka alatt értékesített termékek, minőségük megtartása, illetve javítása mellett, a PICK és a HERZ márka alá kerülnek átsorolásra 2017-ben. A 2016-ban megkezdett márkaváltás többek között a húsvéti termékeket, mint a füstölt-főtt hús kategóriába sorolt Délhús Füstölt-főtt frikandó sonkát, Délhús Bajai lapockát, illetve a főtt sonka kategóriába sorolt termékeket is érinti. A márkaváltással a Pick Szeged célja, hogy a rendelkezésre álló marketing-erőforrásokat és büdzsét a leghatékonyabban, a legerősebb márkák támogatására koncentrálva használja fel.
A PICK márka 2016 szeptemberétől folyó arculati megújulása a szezonális Békebeli termékek csomagolásának felfrissítésével fejeződik be. A PICK Békebeli termékszortiment teljes egésze önkiszolgáló, vákuumcsomagolt formában vásárolható meg továbbra is.
– A szokásos húsvéti akciós újságos megjelenéseken kívül, hálózatspecifikusan innovatív megjelenésű másodlagos kihelyezésekkel, márkázott szigethűtőkkel fogjuk az értékesítés helyén felhívni a vásárlók figyelmét termékeinkre – jelzi Szántó Zoltán.
Partnereivel karöltve tervez a Kaiser Food
A Kaiser erőssége a füstölt-főtt tarja, a füstölt-főtt kötözött lapocka, de jelen vannak más termékekkel is, mint például a fűszerbevonatos füstölt-főtt tarja, füstölt lapocka, vagy éppen a füstölt csülök.
– A 2016-os húsvéti szezonban a növekvő húsárak ellenére sikerült a kívánt szükséges szinten tartani az árakat, evvel a profitabilitást stabilizálni – tekint vissza Fábián Péter. – A húsvét a legnagyobb szezon a füstölt és füstölt-főtt sertés-húskészítmények, sonkafélék piacán, így fontos, hogy jó áron, nagy mennyiségben, stabil minőséggel tudjuk kiszolgálni a vásárlóinkat. Mert itt nemcsak a gyártók versenyeznek egymással, hanem az áruházak, láncok is, így karöltve kell sikereket elérni.
A cégnél nem tapasztalnak jelentős átrendeződést, viszont az önkiszolgáló termékek arányának növekedését konstatálják. Ez véleményük szerint pozitív irány, hiszen vákuumcsomagolva a termék a lehető legtovább őrzi meg a minőségét, ezért csak fogyasztás előtt kell kibontani. Higiénikus, praktikus megoldás, amellyel az egész ellátási lánc folyamán lehet a minőséget biztosítani, és ezt a vásárlók is egyre jobban igénylik.
Minőségi sonkák a Kométától
A Kometa ’99 Zrt. az idei húsvéti szezonban is a sonkákra, ezen belül a prémium szegmensre fókuszál: portfóliójából a Kemencés sült sonka és a Kemencés Prágai sonka kerülnek előtérbe.
– Tavasszal két új, különleges olasz sonkát is a piacra vezetünk Pedranzini márka alatt: Bresaola érlelt marhasonkát és a klasszikus Prosciutto Crudo sonkákat – számol be a legfrissebb újdonságokról Bódi
Krisztina.
A cég folyamatosan fejleszti termékeit. Innovációikat minden esetben az egészséges táplálkozás irányelvei határozzák meg. Ezzel párhuzamosan a Kométa márka az elmúlt években folyamatosan erősödött.
A húsvéti időszakban a Kométa-termékeket eladáshelyi reklámanyagokkal és hostesspromóciókkal is népszerűsítik majd szinte minden értékesítési csatornában.
– Hiszünk abban, hogy kiváló termékeket gyártunk, ezért szeretjük azokat közvetlenül bemutatni a fogyasztóknak, ezért gyakran kóstoltatjuk termékeinket hostessek segítségével, ezenkívül a BTL-eszköztár más elemeit is szívesen alkalmazzuk annak érdekében, hogy a fogyasztók a Kométa termékeit válasszák – ecseteli a marketingigazgató.
Új lendületet kap a Pápai Hús
A Pápai Hús életében a legnagyobb változás a tulajdonosváltás. Az új tulajdonos elsődleges célja újjáéleszteni és vitalizálni a Pápai Hús márkát, amelynek érdekében további befektetéseket tervez, aminek eredménye a cég reményei szerint már a húsvéti szezontermékeik eladásaiban is megmutatkozik.
– Széles termékpalettával készülünk a szezonra – jelzi Takácsné Rácz Zsuzsa. – Sonkáink között megtalálhatóak a hagyományosan füstölt, a füstölt-főtt és a fóliás változatok is, különféle kiszerelésben, azaz egész, darabolt és szeletelt formában egyaránt. A magas hústartalma és kiváló minősége miatt méltán híres Pápai extra sonkánkkal is több promóciót tervezünk erre az időszakra.
A legnépszerűbb húsvéti Pápai Hús termék továbbra is a hagyományos parasztsonka és parasztlapocka lélegzőfóliában, mely idén is megtalálható lesz több értékesítési csatornánkon, tudjuk meg a kereskedelmi igazgatótól. – Mi magunk is hiszünk a hagyományokban, hogy a húsvéti időszak remek alkalmat kínál vásárlóink számára is arra, hogy ápolják a tradíciókat az ilyenkor hagyományosnak számító termékek vásárlásával, fogyasztásával.
Marketingstratégiájukban kiemelt szerepet kap az online csatornák kiaknázása, valamint a hálózatspecifikus tailor-made promóciók. Igyekeznek minél több másodlagos kihelyezéssel felhívni a figyelmet termékeikre.
– Sokirányú fejlesztést tervezünk – árulja el Takácsné Rácz Zsuzsa. – Törekszünk az egyediségre is, hogy kiszerelésben, minőségben különbözzünk a konkurens termékektől. Értékesítési csatornáink közt megtalálhatóak mind a hipermarketek, mind a diszkont hálózatok, illetve a hazai láncokban is évről évre sikerül növelnünk a jelenlétünket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >