Magazin: Komoly haszon a gépjárműveken
A haszongépjárművek piacára is komoly hatással van a technológiai forradalom. Már a mostani járművek is szinte maguktól közlekednek, de akár egy évtizeden belül megvalósulhat a vezető nélküli közúti szállítmányozás. Ám addig is teljes körű szolgáltatások, a modern, kényelmes és hatékony járművek nemcsak a cégeknek nyújtanak komoly anyagi megtakarítást, a sofőrök számára is remek munkakörnyezetet biztosítanak.
Az automobil feltalálójaként és vezető prémium autógyártóként a Mercedes-Benz számos kiemelt fókuszponttal rendelkezik. Szilveszter Tibor, a Mercedes Benz haszongépjárművek értékesítési és marketingigazgatója kiemelte, hogy több mint hét évtizede járnak élen az autóipar tekintetében innovációban, hatékonyságban és a biztonságos közlekedés fejlesztése terén:
– Ezen fejlesztések és mérnöki innovációk felhasználásával segítjük elő, hogy a járművezetők munkaeszközükből a lehető legtöbbet hozzák ki mind teljesítmény, mind hatékonyság, mind biztonság terén, ezzel teremtve sikerességet és gördülékeny működést garantáló környezetet vállalkozásuk számára. Sprinter, Vito és Citan modelljeink a Mercedes-Benz jövőbe mutató technológiai innovációit vállalatának szolgálatába állítják, hogy a mindennapok során is rendelkezhessen a legnagyobb teljesítmény, a magas fokú hatékonyság és a kiemelkedő biztonság nyújtotta előnyökkel. Szem előtt tartva vállalatunk sofőrjeinek kényelmét modelljeink kialakítása képes biztosítani a leginkább ideális munkavégzési körülményeket. A Sprinter, Vito és Citan járművek mind külsőleg, mind belsőleg a lehető legmagasabb színvonalat képviselik, ezáltal formálva át vállalkozásuk mindennapjait egy kényelmesebb, produktívabb és hatékonyabb munkaeszköz rendelkezésre állásával.
A Mercedes-Benz nemrég mutatta be a jövő furgonját a LasVegas-i CES vásáron. A kormánykereket, a pedálokat és a középkonzolt botkormány helyettesíti, a raktérbe teljesen automatizált a berakodás. Tetejéről két drón indítható, amelyek tíz kilométeres körzetben képesek önállóan csomagokat kiszállítani. Az elektromos járművet csupán 270 kilométer megtétele után kell újból feltölteni. A rendkívül széles szélvédő úgy domborodik egészen az oldalrészekig, mint egy bukósisak plexije. A Black Panel hűtőrács LED-mátrixot kapott, amely a közlekedés más résztvevőit tájékoztatja a jármű megállásáról vagy a drónok felszállásáról.
Egyedi megoldások
Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója elmondta, hogy a Volkswagen Haszonjárművek márka járművei az 500 kg-os teherbírástól egészen a 2,5 tonnás teherbírásig kínálnak szállítási megoldásokat:
– Minden cég más igénnyel jelenik meg nálunk, azonban a gyártósorról legördülő, egyformának tűnő járművek nagymértékben cégre és igényre szabhatóak. Különböző tengelytávok, tetőmagasságok állnak rendelkezésre a dobozos kivitelű autóinknál, aki pedig egyedi feladatot teljesít, annak egyedi járművet tudunk építeni. Büszkék vagyunk egyedi kivitelű autóinkra, hiszen ezek bizonyítják, hogy minden feladatra találunk megoldást. A megfelelően kiválasztott haszonjárművek gazdasági hatásai, már az üzemeltetés kezdeti fázisaiban is szembetűnőek, az alacsonyabb fogyasztás és az alacsonyabb üzemeltetési költségek révén. A pénzben mérhető hasznokon túl azonban az autót használó kollégák elégedettsége sem elhanyagolható, különösen a mostani, munkaerőhiányos időszakban. A jobb rakodhatóság és az ergonomikusabb kialakítás, nagyobb vezetőfülke és a biztonság ugyancsak jelentős döntési tényezők lehetnek a vásárlásban. Sok esetben a járműben lévő áru nagyobb értékű, mint maga az alapautó, így a biztonságos közlekedés az üzemeltetés során első számú cél. A rendelkezésre álló asszisztensrendszerek mind az áruk, a vezető és a jármű védelmét hivatottak védeni. A személyautókból már ismert – de a Volkswagen haszonjármű modelljeinél is elérhető – sávváltásasszisztens, távolságtartó automatika, vagy kitolatásasszisztens mind ezt a célt szolgálják. Az Euro 6-os normákat 2016. 09. 01-től a kishaszonjárműveknek is teljesíteni kell. Mivel ezek a járművek Diesel üzemanyagot használnak, a szigorú követelményeket a legtöbb gyártó csak AdBlue adalékanyaggal tudja elérni. Ezt az adalékot az üzemeltetés során a felhasználók már figyelembe veszik. Szerencsére az AdBlue ára csekély, és kis mennyiség is fogy belőle, ennek révén rendkívül kis mértékben befolyásolja az üzemelés költségeit.
Méretre szabva
Páll Zsombor, a Delta-Truck Kft. kereskedelmi igazgatója cégük sikerét a széles körű termékpalettában látja:
– Szolgáltatásaink középpontjában partnereink igényei állnak, 24 év tapasztalat jelenti a garanciát arra, hogy olyan vállalatra bízzák magukat az ügyfeleink, amely pontosan ismeri a piacot, és minden fuvarfeladathoz a megfelelő járművet ajánlja. Elsődlegesnek tartjuk, hogy olyan szintű szolgáltatásban részesüljenek, amelyet joggal elvárnak, legyen szó 1,5–40 tonna közötti új vagy használt haszongépjármű, félpótkocsi vásárlásáról, szervizelésről, alkatrészvásárlásról vagy haszongépjármű-bérletről. A fenti felsorolásból is kitűnik, hogy cégünk sikere az általunk kínált termékek és szolgáltatások sokszínűségében, magas színvonalában rejlik. Csak magasan kvalifikált, ügyfélorientált gondolkodású szakembereket alkalmazunk. A cégek jellemzően a bérleti konstrukciót keresik. Egyre több ügyfél számol utána egy jármű üzemeltetési költségének, és veszi észre, hogy a bérleti konstrukcióban olcsóbban tudja üzemeltetni a járművet. A VIA Bérautó Kft. a Delta-Truck Kft.-vel karöltve 1997 óta tevékenykedik a hazai piacon, fő tevékenysége haszongépjárművek bérbeadása. Az európai szokásoknak és gyakorlatoknak megfelelően szolgáltatásával teljes körű kiszolgálást biztosít ügyfeleinek a bérlés teljes futamideje alatt. Cégünknél a rugalmas bérleti szerződésnek köszönhetően hosszú távú, vagy akár 1 napos bérlet választása is lehetséges. A járműpaletta az 1,5 tonnás furgontól a 40 tonnás tehergépjárműig terjed, jelenleg közel 600 darab járművünk fut az európai utakon. Jellemzően a nyerges vontatók, félpótkocsik karbantartása és javítása a szigetszentmiklósi szerviz fő profilja. A Delta-Truck Kft. a Mercedes-Benz szakszervize, de természetesen felhatalmazott márkafüggetlen szervizként javítjuk a Volvo és Renault haszonjárműveket is, továbbá az általunk forgalmazott pótkocsik teljes körű szervizkiszolgálása is ezen a telephelyen történik. A megfelelően kiválasztott jármű az alapja a logisztikának, jól konfigurált járművel lehet optimálisan elvégezni az adott szállítási feladatot, egy rossz konfiguráció pedig óriási veszteségeket tud okozni. A legutolsó szabályozási változás a hűtős kivitelű tehergépjárműveknél bevezetett szivárgás vizsgálata, amely újabb bürokratikus akadályt és nem utolsósorban anyagi kiadást jelent a műszaki vizsgák alkalmával.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >Új távlatokat nyit a rovarfehérje-iparban az Agroloop és a FreezeM együttműködése
Az Agroloop takarmánycélú lárvatenyésztési és takarmányalapanyag-előállítási tevékenysége egy teljesen új…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >