Magazin: MagyarBrands: innováció a márkáknál és az értékelésben
A MagyarBrands díjazási rendszer hetedik éve díjazza a magyar vonatkozású, kiváló márkákat. 2016 óta már három kategóriában: a kiváló fogyasztói és üzleti márkák mellett az innovatív cégek munkáját is elismerik.
MagyarBrands díjazás
A MagyarBrands Programba nem csak pályázati úton kerülhetnek a cégek. A kiválasztásban fontos szerepet kapnak az adatbázisok, aktuális online kutatási eredmények, és a MagyarBrands Szakértői Bizottság zsűritagjainak jelölései.
Donkó Dávid kutatási igazgató vezetésével immár önálló team végzi a MagyarBrands kiválasztási folyamatának megszervezését és lebonyolítását.
– A márkák monitorozásánál továbbra is fontos kiindulópontunk az országos védjegyadatbázis, az üzleti márkák esetében a Bisnode-adatbázis, de emellett online kutatás és egyéb adatgyűjtés is segíti a legjobb márkák kiválasztását – világít rá Dávid a háttérben folyó tevékenységre.
A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkákat értékel, amelyek Magyarországon születtek vagy a létrejöttükben magyarok vettek részt. Ezen túl a márkáknak teljesíteniük kell az alábbi feltételek egyikét: a márka magyar tulajdonban van; vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország; vagy magas magyaridentitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során. A pályázott és a szakértői javaslatok alapján bekerült márkák, amennyiben ezen alapfeltételeknek megfelelnek, a Bizottság elé kerülnek pontozásra.
A magyar márka érték
A fent említett kritériumok alapján kiemelten jó példa a MagyarBrands „Kiváló Fogyasztói Márka” kategóriájának egyik idei győztese, a REGIO JÁTÉK. A márka mögött álló vállalat száz százalékig magyar tulajdonú, több mint 25 éve meghatározó szerepet tölt be a hazai játékpiacon, és jelenleg a 33 áruházában és webshopján keresztül értékesíti termékeit.
– A REGIO JÁTÉK legfőbb értékei között szerepel a hagyományos magyar játékmárkák megőrzése és fejlesztése, ezért nagy örömmel és büszkeséggel tölt el bennünket, hogy ebben az évben a MagyarBrands díjat átvehettük. A magyar játékkereskedelem folyamatos fejlesztése és a hazai gyártók piacképességének fenntartása érdekében végzett munkájáért ügyvezetőnket, Gyaraki Józsefet nemrégiben a Magyar Érdemrend lovagkeresztjével is kitüntették. Ezért fontosnak tartjuk, hogy olyan hagyományos, a magyar identitáshoz tartozó játékok is megtalálhatóak legyenek üzleteinkben, mint a diavetítő, az 50 éves eredeti Gazdálkodj okosan! társasjáték és a gyerekkorunkból jól ismert fém kutyaházpersely – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A márkaértékelés szempontjai
2016-ban a MagyarBrands értékelési rendszere új kategóriával bővült, így a kiváló üzleti és fogyasztói márkadíjak mellett először került sor az innováció elismerésére, továbbá az új márkaértékelési szempontok bevezetésére.
A beérkező pályázatok és kutatási eredmények közül a legjobb 1200 márkát értékelte a MagyarBrands zsűrije pontozási rendszer alapján. Mindegyik kategóriát először három kritérium alapján osztályozzák, majd ezután kategóriánként különböző kiválasztási szempontokat vesznek figyelembe. A szakmai bizottság által értékelt három alapkategória a következő: az identitás, mely a márka kötődését jelenti az országhoz; a reputáció, amely a márka elismertségét figyeli a fogyasztók körében; a márkaépítés szempontja pedig a legjobb hazai márkaépítési gyakorlatokat vizsgálja.
A „Kiváló Fogyasztói Márka” esetében ez a három kiválasztási szempont bővül még a tradíció, az ismertség és a kedveltség szempontjaival. A tradíció esetében figyelembe veszik, hogy a márka hány éve van jelen a piacon. Az ismertséget és kedveltséget pedig a GfK által készített kutatás alapján értékelik.
A „Kiváló Üzleti Márka” kategória pontozása során a három szemponton kívül még figyelembe veszik a tradíciót és a megbízhatóságot is. Az utóbbi esetében a márkát tulajdonló vállalat elmúlt 3 évi gazdasági teljesítményének az értékelését jelenti, ami a vállalat mérete, pénzügyi eredményessége és tőkeerőssége alapján történik.
– A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. számára különleges elismerés, hogy idén negyedik alkalommal nyerhettük el ezt a címet. A több mint 200 éve működő vállalkozásunk számára kiemelten fontos, hogy magyar alapanyagokból, magyar munkaerővel előállított takarmányainkkal aktívan hozzájáruljunk a magyar állattartók sikereihez – mondta Lengl Tamás, a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. ügyvezetője.
Új kategória: Innovatív márka
Az „Innovatív Márka” kategóriában – mely 2016-ban először került kiosztásra – olyan hazai márkákat ismertek el, amelyek az innovációs lehetőségeket nemcsak a K+F-ben látják, hanem a szervezet kialakításában vagy a marketing- és értékesítési munkában kifejtett kreativitásban. Így az a márka pályázhatott sikeresen, amelyik folyamatosan újít meglévő termékein; vagy olyan új terméket, szolgáltatást fejleszt, amely megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki; vagy új technológiát vezetett be; vagy egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, illetve új, kreatív marketingeszközöket alkalmaz.
Az új kategória győzteseinek a kiválasztása a három alapszempont – az identitás, a reputáció és a márkaépítés – kiegészül az innovativitás és a társadalmi hasznosság mérésével. Az innovativitás esetén a szakmai bizottság az adott márka termékeinek, szolgáltatásainak fejlesztésében, a szervezet kialakításában, vagy a marketing és értékesítési munkában kifejtett kreativitását pontozza. A társadalmi hasznosságnál pedig azt vizsgálja, hogy az adott márka mennyire válaszolt új fogyasztói igényekre, milyen hozzáadott értékeket testesít meg, illetve mennyire viszi ezáltal előre a társadalmi fejlődést.
Az innovatív márka kategória egyik kiemelkedő győztese az 1994 óta működő, száz százalékig magyar tulajdonban lévő Aquaprofit Zrt.
– Célunk, hogy segítsünk felmérni, megtervezni és megvalósítani az adott térség számára optimális és fenntartható vízgazdálkodási, környezetvédelmi, területfejlesztési és turisztikai projekteket, valamint innovatív fejlesztéseinkkel megoldást kínáljunk napjaink vízgazdálkodási problémáira. Eredményeink igazolják, hogy a vízügyi ágazat mindig számíthat alkotó közösségünkre az országos szintű feladatok végrehajtásában és irányelvek kialakításában. Megtisztelő vállalatunk számára a MagyarBrands Innovatív Márka elismerés, hiszen felelősségteljes tevékenységünk szakmai, társadalmi és környezetvédelmi szempontból egyaránt kiemelkedő jelentőségű minősítést kapott. A jövő egyik legfontosabb kérdése a vízgazdálkodás, a tiszta ivóvízhez való hozzáférés. Mi erre tettük fel az életünket, és ez a díj megerősít abban, hogy jó úton járunk – mondta a Nádasi Tamás, az AquaProfit Zrt. elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >