Japán hódítás
A japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium (MAFF) „Taste of Japan in Budapest” címmel gyakorlati szemináriumot és kóstolót rendezett Budapesten, amelyen a japán konyha sajátosságaiba engedett bepillantást. Hasonló eseményt rendeztek már Rióban, New Yorkban és világ számos más nagyvárosában.
Változik a világ: egy évtizede hasonló programot inkább valamiféle kulturális eseménysorozat keretei között tudtunk volna elképzelni, most viszont a szigetországi szakemberek a japán gasztronómia néhány éve indult „világhódító” terjeszkedésének részeként próbálják növelni a szigetország konyhájának, alapanyagainak ismertségét. Eriko Sekiya, a minisztérium munkatársa elmondta lapunk olvasóinak, hogy a világban 26 ezer japán étterem működik, és ezek száma évi másfél százalékkal nő – 80 százalékukat nem japán szakács vezeti. A szervezők célja tehát nemcsak a japán élelmiszerek promóciója, hanem az autentikus tudás átadása is. A munkát Magyarországon 3 éve kezdték meg, nagyjából a skandináv országokban tett erőfeszítésekkel párhuzamosan, mert úgy látják, hazánkban is nő az érdeklődés a japán konyha, és ennek megfelelően a hozzá szükséges alapanyagokat kínáló üzletek iránt is.
Sekiya asszony szerint Japánt sem kerüli el az étkezés modernizálódása; öregedő társadalmukban a tradíciók tisztelete mellett is számos hagyományos terméknek jelennek meg új, a fiatal generációk számára kifejlesztett változatai is. Ilyen volt például a program során végigkóstolt szakék némelyike. Yoshiko Ueno-Müller szakéspecialista kóstolóval egybekötött bemutatón beszélt a japán italkülönlegességről, és Budapesten kapható szakéfajtákat ajánlott.
A kóstolás előtt Takayuki Moriyama, a tokiói Kintsuta étterem – korábban egyébként évekig New Yorkban dolgozó – vezető séfje mutatta be a japán konyha néhány jellegzetes alapelemét és azok használatát, valamint demonstrálta az igazi sushi-rizs szakszerű elkészítését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >