Magazin: Vasárnapi ellenvélemény
A vásárlók, az elmúlt hetek felmérései alapján, ellenzik a vasárnapi zárva tartást. Több közvélemény-kutatás is azt is bizonyítja, hogy nem csak a boltok, a vevők életét is megnehezítette a döntés. Az egyik legátfogóbb felmérés az AsiaCenter megbízásából készült.
Az AsiaCenter a vasárnapi zárva tartást szabályozó törvény életbe lépése óta vizsgálja annak hatásait. A négy hétvégén készített, mintegy 600 fős vásárlói felmérés szerint a válaszadók döntő többségének okoz kisebb vagy nagyobb problémát az új szabályozás. A válaszadók döntő része tudatosan keresi, hogy hol tudná ezek után is elintézni a vasárnapi bevásárlást.
A Bucholcz Consulting által végzett „app2date” rendszerű, megállításos látogatói közvélemény-kutatás kimondottan a hétvégi vásárlókat szólította meg. Topor Csaba, a kutató-tanácsadó cég vezetője elmondta, hogy a válaszadók 85%-át kimondottan zavarja az új szabály, 39%-uk technikai nehézségként, 20%-uk pedig elvi problémaként éli meg a korlátozást.
A megkérdezettek 27%-a azt válaszolta, hogy általában máshová szokott járni, de most a nyitva tartás miatt döntött az AsiaCenter mellett. 20% több helyre is jár, de az AsiaCenterről tudták biztosan, hogy nyitva van. Több mint 42% gondolja úgy, hogy a vasárnap sokkal kényelmesebb vásárlás szempontjából, mint bármelyik másik nap, ilyenkor nézelődnek, inkább vásárolgatnak, mintsem a szükséges javak beszerzésére koncentrálnak. A válaszadók több mint egynegyede (28%) szerint a vasárnapi bevásárlás családi program, nem helyettesíthető be egyetlen más nappal sem.
Az AsiaCenter kereskedelmi központban 125 ezer négyzetméteren mintegy 550 üzlet található, amelyek nagy része kisebb alapterületű családi vállalkozás, így az új szabályozás után is több mint 450 üzlet tarthat nyitva vasárnaponként.
A központ marketing menedzsere, Énekes Mónika elmondta, hogy az AsiaCentert az Ázsia profil már eddig is egyedi színfolttá tette a kereskedelmi központok piacán. Egy korábbi felmérésük megerősítette, hogy látogatóik kedvelik az egyedi profillal rendelkező központokat, és igénylik a keleti kereskedelmi vonalat.
Az AsiaCenter ezen felmérése alapján a központ vonzerejét a jó ár/érték arányban, az állandó széles választékban és a kulturált környezetben látják. Sok látogató a biztos tudat miatt érkezik, hogy itt mindenképp megtalálja, amit keres.
Topor Csaba elmondta, hogy a számok tengerében nem könnyű eligazodni, és egy ilyen mértékű piaci beavatkozás valós hatásának megállapítása még hosszú időt igényel, majd hozzátette:
– Egy hónap távlatából kijelenthető, hogy a szabályozás ugyan sok kereskedelmi egységet hátrányosan érintett, ám ebből néhány piaci szereplő, mint például az AsiaCenter, megfelelő szakmai felkészülés, gyors reakció és némi szerencse segítségével képes lehet profitálni. Hogy a vásárlói szokások miként alakulnak át, az már a jövő zenéje.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >