Magazin: Több mint ezer cikkelem a karácsonyi ajándékcsomagokban

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 12. 04. 12:19

Csökkent ugyan a testápoló szereket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok száma tavaly, az előző szezonhoz viszonyítva, de nőtt egy-egy csomag átlagos értéke.

karacsony-ajand

Összesen közel 3,5 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók mintegy 2 millió darab ajándékcsomagért legutóbb november–decemberben. Érték szempontjából 3 százalékkal kevesebbet. Mennyiséget tekintve 12 százalék a csökkenés mértéke. Többek között ezt állapítja meg a ­Nielsen elemzése.

Továbbra is a dezodor és a tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindegyik forgalma meghaladta a 600 millió forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek, valamint a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények, egyaránt közel 300 millió forintos bolti eladással. A deo spray, borotválkozás utáni szerek és sampon forgalma meghaladta a 100-100 millió forintot.

Összesen az ajándékcsomagok 1016 cikkelemet tartalmaztak a tavalyi ünnepi szezonban; 5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt.

Testápoló szereket és vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a tavalyi és tavalyelőtti karácsonyi szezonban (százalékban)

Érték

2011

2012

1000 Ft alatt 13 10
1000–1499 Ft 29 29
1500–1999 Ft 26 15
2000–2499 Ft 10 15
2500 Ft és több 22 31

Forrás: Nielsen

Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1492 forintos átlagárat regisztráltunk, addig legutóbb 10 százalékkal többet, 1646 forintot. Ez annak a következménye, hogy csökkent a legolcsóbb, 1000 forint alatti, viszont nőtt a drágább, 2000 forintnál magasabb áron adott ajándékcsomagok forgalma.

Az ajándékcsomagok hipermarketben a legkeresettebbek. Teljes bevételükből 55 százalékkal részesedett tavaly ez az üzlettípus, ahol 1 százalékpontos csökkenést regisztráltunk. Ugyanennyivel csökkent a másik jelentős csatorna, a drogéria piaci részaránya, 35 százalékra. Így a többi bolttípus piacrésze 8-ról 10 százalékra emelkedett, a legutóbbi két karácsonyi szezon összehasonlításában.

Kapcsolódó cikkeink