Magazin: Több mint ezer cikkelem a karácsonyi ajándékcsomagokban
Csökkent ugyan a testápoló szereket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok száma tavaly, az előző szezonhoz viszonyítva, de nőtt egy-egy csomag átlagos értéke.
Összesen közel 3,5 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók mintegy 2 millió darab ajándékcsomagért legutóbb november–decemberben. Érték szempontjából 3 százalékkal kevesebbet. Mennyiséget tekintve 12 százalék a csökkenés mértéke. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen elemzése.
Továbbra is a dezodor és a tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindegyik forgalma meghaladta a 600 millió forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek, valamint a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények, egyaránt közel 300 millió forintos bolti eladással. A deo spray, borotválkozás utáni szerek és sampon forgalma meghaladta a 100-100 millió forintot.
Összesen az ajándékcsomagok 1016 cikkelemet tartalmaztak a tavalyi ünnepi szezonban; 5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt.
Testápoló szereket és vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a tavalyi és tavalyelőtti karácsonyi szezonban (százalékban)
Érték |
2011 |
2012 |
1000 Ft alatt | 13 | 10 |
1000–1499 Ft | 29 | 29 |
1500–1999 Ft | 26 | 15 |
2000–2499 Ft | 10 | 15 |
2500 Ft és több | 22 | 31 |
Forrás: Nielsen
Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1492 forintos átlagárat regisztráltunk, addig legutóbb 10 százalékkal többet, 1646 forintot. Ez annak a következménye, hogy csökkent a legolcsóbb, 1000 forint alatti, viszont nőtt a drágább, 2000 forintnál magasabb áron adott ajándékcsomagok forgalma.
Az ajándékcsomagok hipermarketben a legkeresettebbek. Teljes bevételükből 55 százalékkal részesedett tavaly ez az üzlettípus, ahol 1 százalékpontos csökkenést regisztráltunk. Ugyanennyivel csökkent a másik jelentős csatorna, a drogéria piaci részaránya, 35 százalékra. Így a többi bolttípus piacrésze 8-ról 10 százalékra emelkedett, a legutóbbi két karácsonyi szezon összehasonlításában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >