Magazin: Saját márkák előnyben
Az európai kiskereskedelmi élelmiszerpiac 30 százalékát teszik ki a sajátmárkás termékek az EuroCommerce és a European Retail Round Table riportja szerint.
A tanulmány négy fő területet vizsgált. Milyen előnyöket tudnak nyújtani a sajátmárkás termékek a vásárlóknak? Miként hatnak a versenyre? A kiskereskedő cégek miként tartanak lépést az innováció területén? A kis- és középvállalkozásokra milyen hatással vannak a sajátmárkás termékek?
Az összefoglaló végül arra a következtetésre jutott, hogy a döntéshozóknak nem lenne szabad a sajátmárkás termékekre mint tisztességtelen üzleti gyakorlatra tekinteni. Christian Verschueren az EuroCommerce igazgatója elmondta:
– A vásárlók pozitívan állnak a sajátmárkás termékekhez, bíznak bennük és hűségesek, rendszeresen megveszik őket. Bár a vevők elsődleges szempontja továbbra is az ár, egyre inkább figyelnek a minőségre, és vágynak arra, hogy az aktuális igényeiknek leginkább megfelelő terméket választhassák. Megfelelő választékkal, mely prémiumkategóriában és gazdaságos kiszerelésben is kínál termékeket, a kiskereskedői márkák valódi értéket adnak a vásárlói igények kielégítéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1…
Tovább olvasom >Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >