Magazin: POPAI AWARDS 2015
A Trade Marketing Klub idei évzáró ülésén került sor a hatodik alkalommal megrendezett, a hazai vásárláshelyi marketingeszközök legnagyobb, legrangosabb megmérettetésének számító POPAI AWARDS eredményhirdetésére.
Kátai Ildikó, a POPAI Magyarország Egyesület főtitkára mutatta be a nyertes pályázatokat és hirdette ki az idei díjazottakat. Az idei verseny a nevezések mennyiségét és minőségét tekintve történelminek tekinthető. A négy kategóriában – tartós, nem tartós, kis méretű és digitális – 26 pályamű érkezett. A szeptember közepéig beérkezett munkákat hagyományosan a Business Days (2015. szeptember 29-október 2.) kísérőrendezvényeként Tapolcán, a Hotel Pelion különtermében zsűrizhették a meghívott szakmai konferencia résztvevői. Az elbírálás értékelési szempontjait 1-től 5-ig terjedő skálán, az összhatás és hatékonyság, a technikai koncepció és kivitelezés, illetve nem utolsó sorban az eredetiség és innováció jelentették. A hagyományoknak megfelelően idén is a legmagasabb pontszámot elérő pályamunka kapta az Év Displaye elismerést. A kiállított eszközöket háromszáz fő tekintette meg, és 84 kitöltött űrlap alapján állapították meg a győztesek kilétét.
A nyerteseknek járó trófeát és oklevelet Csiby Ágnes a POPAI Magyarország Egyesület elnöke és Hermann Zsuzsanna elnökségi tag adták át.
A POPAI AWARDS MAGYARORSZÁG 2015 DÍJAZOTTAI KATEGÓRIÁK SZERINT:
I. Tartós kategória
A kategóriába azok az eladáshelyi marketingeszközök, displayek, állványok tartoznak melyek általában fél évnél hosszabb ideig kerülnek kihelyezésre. A permanens displayek anyaga a legtöbb esetben papír helyett műanyag, fa, fém. A figyelemfelkeltés fokozására gyakran kombinálják elektronikus eszközökkel, például LED világítással vagy audio effektekkel. Ezen a területen mindig nagy az igény a folyamatos innovációra és termékfejlesztésre. 2015-ben a bronzérmes pályamű a Béflex által készített Liora ékszer displaye lett, mellyel az OMV töltőállomásokon találkozhattak a fogyasztók. A kategória abszolút győztese a Coca-Cola HBC Magyarország, mely a Contour üveg alakú display nevezésével második, a Coke & Meal hűtőszekrény alakú displayével első helyezést ért el. A nyertes pályamunkán a nyitott hűtőszekrényt megjelenítő display polcain az üdítő italok mellett kihelyezett Barilla tészták és szószok, illetve élő fűszernövények fokozták a vásárlói élményt a SPAR áruházakban.
II. Kisméretű eszközök kategória
Külön csoportot alkotnak a pályázatok között a kisméretű eszközök, melyek fő kritériuma, hogy az eszköz befogadó mérete ne haladja meg az 1x1x1 métert. Ezek általában pult displayek, polczászlók és más polcdekorációk, melyek patikákban, kisebb üzletekben és horeca egységekben gyakorta használt kommunikációs eszközök.
A dobogó harmadik fokára a Pick Szeged Snack kolbász csemegepulti kínálója került. A kategória második helyezésért járó díjat a proMission Marketing Kft. képviseletében Szekér Szilárd vette át a Wrigley Airwaves Cool híd megvalósításáért. A kisméretű eszközök között is folytatódott a Coca-Cola HBC Magyarország sikerszériája, hiszen első helyezést értek el a Bottle Serve Tálca pult displayjel, mellyel horeca egységekben érik el a whiskyfogyasztókat.
III. Nem tartós kategória
A legnagyobb kategóriát azok az eladáshelyi marketingeszközök jelentik, amelyek általában egy-egy meghatározott akciós időszakban vagy szezonálisan kerülnek kihelyezésre az üzletekben. Anyagukat tekintve jellemzően papírból vagy hullámkartonból készülnek. Legfőbb feladatuk egy-egy adott promóció támogatása, hiszen kiváló alapanyagai a figyelemfelkeltésnek, vásárlásra ösztönzésnek. De a technika vívmányai, az elektronikus lehetőségek a hagyományos megoldásokat is izgalmassá, látványossá tehetik.
Erre nagyszerű példa a kategóriában szintén jeleskedő Coca-Cola HBC Magyarország innovációját, a PlantBottle™ technológiát bemutató Naturaqua Aktivációs Fal, amellyel harmadik helyezést értek el.
A hagyományos karton modulok mellett beépített digitális elemek segítik a hatékony marketingkommunikációt. A kategória ezüstérmét a karácsonyi kampányukat támogató X-Mas Truck displayük vitte el a márka hangsúlyos, monumentális megjelenítésével. Első helyen idén a Nestlé és az OSG Form közösen megvalósított cirkuszi tematikájú hatalmas méretű installációja végzett. Az egyediség mellett ugyanakkor itt is nagyon fontos szempontot jelent az egységes arculat fenntartása.
IV. Digitális kategória
A POPAI Awards legifjabb kategóriája három évvel ezelőtt debütált, Magyarországon pedig második alkalommal pályázhattak a résztvevők ebben a kategóriában. Évről évre erősödik a tendencia, mely szerint az értékelők itt adják a legtöbb pontot a pályázati anyagokra. A digitális tartalmak a fogyasztók elektronikus eszközein (okostelefon, táblagép, laptop, számítógép, televízió), jelennek meg, céljuk a fogyasztók edukálása, informálása vagy figyelemfelkeltése interaktív módszerekkel. Ezek az eszközök hatékony kommunikációs csatornákat, aktív információs felületeket jelentenek, a jövőt képviselik és ez a modern megközelítés nagyon jól tükröződik a díjazott pályázati munkákon. A digital signage eszközök ideális esetben, külső megjelenésükkel az adott márkát erősítik, ugyanakkor interaktivitásra sarkallják a vásárlót és hozzáadott értékkel növelik a vásárlás élményét.
Harmadik helyezést ért el a kategória tavalyi győztese a REON Digital Kft. a SPAR Magyarország által 2014 nyarán indított SPAR Frette hűségpromóció website-jának elkészítésével. A koncepció meghatározása során különösen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a webdesign és az oldal tartalmi elemei hűen közvetítsék a Frette márka prémium minőségét. A promóció időtartama alatt három színvonalas nyereményjáték segítségével mutatták be és tették még vonzóbbá a márkát.
Az ezüstérem szintén a SPAR üzletlánchoz kapcsolódik. A Senso Media közreműködésével az áruházlánc saját húsüzeme népszerűsítésének támogatásaként megvalósított virtuális hosztesz promóció során, az eladótérben felállított digitális tornyok képernyőin keresztül, Vas Zsolt, a SPAR hússzakértője szólította meg a vásárlókat. Egy valódi mosolyért cserébe receptet adott át, ezzel a virtuális interakcióval fokozva a vásárlói élményt.
A fizikai és a virtuális valóság összeolvadása egyre jellemzőbb trend már a vásárlási folyamatokban is. Ezt tükrözi az a digitális interaktív pult is, amelyet a Béflex készített a Nespresso számára. Az installáció megadott kérdésekre történő válaszadással segít az ügyfeleknek kiválasztani a megfelelő kávét. Ez nem csupán az első helyet jelentette a kategóriában, hanem, ezzel párhuzamosan, az Év Displaye díjat is elhozta 2015-ben.
A magyarországi győztes pályamunkák díjuk részeként részt vesznek a nemzetközi virtuális viadalon, a POPAI Global Awards versenyen, melynek eredményhirdetésére és a pályamunkák virtuális kiállítására Las Vegasban, a GlobalShopon, az iparág egyik legnagyobb szakkiállításán 2016. március 23-25 között kerül sor. Az eseményt hagyományosan egy pohár pezsgő elfogyasztásával ünnepelték meg a díjazottak és a résztvevők.
Kapcsolódó cikkeink
Mérföldkőhöz érkezett a SPAR Magyarország: Lentiben megnyílt a 300. franchise üzlet
Jelentős állomásához érkezett a SPAR Magyarország franchise hálózata: Lentiben megnyílt…
Tovább olvasom >Caffè Vergnano Barista Bajnokság
Magyarországon első ízben augusztus végén került sor a Lupa Beachen…
Tovább olvasom >4 ezer tonnával kevesebb hulladék a SPAR-nál
A SPAR Magyarország három év alatt csaknem 4 ezer tonnával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >