Magazin: Objektív kép italkultúránkról
Rohamosan fejlődik a magyar koktélkultúra – hangsúlyozták a Diageo magyarországi képviselői Tim Etherington-Judge, a Diageo luxusportfóliója italnagykövete áprilisi Budapestre látogatásakor. Van is még hová fejlődnünk – érzékelhettük mi. Itt-tartózkodásának két napja alatt a fiatal szakember több előadást és bemutatót tartott a cég magyarországi disztribútorpartnere, a Zwack Unicum munkatársai, valamint a mixerszakma és a sajtó képviselői számára.
Márkatörténettel és trendekkel ismerkedhettek többek között olyan budapesti bárok és éttermek bártenderei, vezetői és tulajdonosai, amelyekben a Diageo Reserve márkák jelentős része elérhető. A cég prémiumportfóliójának teljes bevezetése a magyar piacra gondosan és tudatosan tervezett folyamat, sikeres megvalósítása esetén már megfelelő termékismerettel rendelkező magyar bártender is részt vehet a 2017/2018-as Diageo Reserve World Class világbajnokságon.
A világ legnagyobb szeszesital-gyártójától objektív értékelést kaphattunk a magyar italkultúra jelenlegi helyzetéről. Az értékelés szerint a legfrissebb nemzetközi trendek egyre erősebben éreztetik hatásukat a hazai italpiacon is, amely az elmúlt évek nehézségei után stabilizálódni látszik. A magyar koktélkultúra még mindig elmarad a nemzetközi trendektől; elsősorban a minőségi alapanyagok, az ital prezentációja és a pohárkészletek terén szorulunk fejlődésre. Hazánkban a legnépszerűbbek az egzotikus és citrusos ízek, a legkedveltebb koktélok pedig a gin-tonic és a mojito. A nemzetközi toplistát ezzel szemben a vodka-martini és gin-martini koktélok vezetik – a bárosok és a mixerek igen kreatívak, és saját maguk készítenek egyedi koktélokat.
A hazai italkultúrát átalakító legfontosabb üzenet a minőség előtérbe helyezésére épül a mennyiséggel szemben. Regionális összehasonlításban is megfigyelhető a minőségi koktélkultúra térnyerése; Kelet-Közép-Európában Prága, Pozsony és Bukarest fejlődött a legtöbbet az utóbbi években – ezek a városok szolgálhatnak példaként a budapesti koktélforradalomnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >