Magazin: Nő a franchise hazai népszerűsége
Tóth Andrással, a Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) elnökével a szervezet eredményeiről és céljairól beszélgettünk a 2016. évi Díjkiosztó Gála előtt.
– Mik voltak a MFSZ legnagyobb eredményei az elmúlt néhány évben?
A szövetség a válság éveiben is eredményesen teljesített, sikerült a taglétszámot szinten tartani. Az elmúlt két évben fokozódott az érdeklődés a franchise iránt, évről évre többen választják a franchise-t mint vállalkozási formát, és ebben a MFSZ-nek is jelentős érdemei vannak. Igyekszünk nemcsak a tagjaink, de minden érdeklődő számára hasznos ismereteket átadni weboldalunkon, publikációinkban, illetve rendezvényeink, nyílt napjaink keretein belül. Külön kiemelném a 2010-ben megjelent „Franchise vállalkozás” című kiadványunkat dr. Mandel Katalin főtitkár és Dr. Darázs Lénárd etikai bizottsági elnök tollából, amely megjelenése óta fokozatosan egyre népszerűbb. Általános problémának tartom viszont, hogy a franchise fogalmát olyan hálózatok is használják, amelyek valójában nem ebben a vállalkozási formában működnek. Ez mind a fogyasztók, mind a vállalkozók szemében rontja a franchise pozitív megítélését.
– Milyen konkrét tervei vannak a szövetség fejlesztésére?
Az MFSZ mindenkori elnökségét 3 évre választják – a jelenlegi 2014 májusa óta irányítja a szövetséget. 2017 májusáig kell tehát megmutatnunk, hogy kiérdemeltük tagjaink bizalmát. Ezalatt mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szövetség szolgáltatásaival, tevékenységével mind több hazai vállalkozó, valamint franchise iránt érdeklődő megismerkedhessen. Egyik célom, hogy ebbe a munkába a tagság minél szélesebb körét be tudjuk vonni, mert ez elindíthat egy felfelé mozgó, öngerjesztő „bővülési spirált”.
Az utóbbi két évben tagjaink száma 20 százalékkal nőtt, és reméljük, ez a dinamikus növekedés továbbra is folytatódik. Jelenleg hatvan tagunk van. Általános célunk a tagság folyamatos bővítése és a franchise etika védelme. A szövetség elnökségének munkájának hatékonyságát, eredményét véleményem szerint leginkább a tagság számának alakulása mutatja. Általában minden elnök regnálása elején megfogalmaz egy általa remélt növekedést. Én nagyon optimista vagyok!
A szövetség rendszeresen – kéthavonta – ülésezik. A titkárság által előkészített témákban foglal állást, illetve a tagok által felvetett kérdésekben dönt. Ez a működési struktúra a szövetség 25 éve alatt bizonyított! Az elnöknek koordinálási és képviseleti feladatai vannak.
– Mit ad a szövetség a tagjainak?
A szövetség érdekképviseleti szervezet, célunk a franchise népszerűsítése mind a társadalmi, gazdasági, mind pedig politikai szegmensben. Nagyon lényeges még, hogy olyan szakmai környezetet alakítsunk ki, ahol a hálózatok számára lehetőség nyílik a tapasztalataik egymással való megosztására. Kiemelném azt is, hogy a szövetség weboldalán, hírlevelében és egyéb felületein lehetőséget ad tagjai bemutatkozására, híreik, aktualitásaik megosztására. Egyre több potenciális franchise-partner fontosnak tartja, hogy a szövetségtől kérjen információt, tanácsot egy adott hálózathoz való csatlakozását megelőzően.I. T.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >