Magazin: Nincs megállás a tökélyre fejlesztésig
A szőrtelenítés területén, legyen az tartós vagy időleges, az otthoni megoldások népszerűsége továbbra is töretlen. Az üzletek polcain az otthoni módszerek és eszközök széles skálájával találkozhatunk. A fogyasztók tetszés szerint választhatnak a vegyi alapú megoldások közül a különböző szőrtelenítő krémektől egészen a habokig. Mások azonban inkább a mechanikai módszereket – borotválás, gyantázás, epilálás – részesítik előnyben.
A kedvező gazdasági folyamatoknak köszönhetően a borotválkozás kategória piacának értékbeli növekedése jól érzékelhető. A fogyasztók elmozdultak a magasabb színvonalú termékek irányába. A kategória erős szezonalitását igazolja, hogy 2015-ben és 2016-ban a tavaszi-nyári időszak eladási értékei közel a háromszorosára nőttek az őszi-téli időszakokkal összehasonlítva. Manapság már elég széles azon értékesítési csatornák köre, ahol szőrtelenítő terméket lehet vásárolni, hiszen az alaptermékek (pl. szőrtelenítő krém, eldobható borotva) a legkisebb élelmiszerboltokban is elérhetők.
Kortól, nemtől függetlenül
Az eldobható borotva kategóriában a vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a 3 és 5 pengés eldobható rendszereket. A Gillette márka rendszeresen megújítja portfolióját a kategória különböző szegmenseiben bevezetett (eldobható borotvák, borotvarendszerek) termékfejlesztéseivel.
– Folyamatosan kínálunk speciális termékösszecsomagolásokat a vásárlók számára. Célunk, hogy segítsünk a borotvák pozicionálásában, amely továbbra is kiváló ajándéklehetőséget biztosít a férfiak számára. A legutóbbi ilyen típusú kezdeményezésünk tavaly karácsonykor a Star Wars Edition ajándékcsomagjaink piacra dobásával nagy sikert aratott. Az idei évben szintén dolgozunk egy speciális ajándékdoboz fejlesztésén globális partnerükkel a Football Club Barcelonával. A márkaismertség növelésére továbbra is a TV jelenti a legfőbb drivert, bár emellett ma már egyre nagyobb részt képviselnek a digitális platformok (videó és közösségi média) is. A BTL területén továbbra is a display-k vannak a fókuszban. Használatukkal támogatjuk az értékesítést és folyamatosan megszólítjuk a fogyasztókat, hiszen a borotválkozás, tipikusan impulzus kategória – hangsúlyozza Christine Cabon, a Gillette Communication Europe vezetője (Procter & Gamble).
A női szegmensben továbbra is az eldobható borotvák a legkedveltebbek, melyet várhatóan az új szereplők belépése tovább erősít. Számos újdonság jelenik meg a piacon a még simább bőr szolgálatában. A fogyasztói magatartást vizsgálva, bárki bármilyen szőrtelenítési eljárást is kedvel, borotvát szinte mindig használ, a legfiatalabbaktól az idősebb korosztályig. A Procter and Gamble szakértői úgy látják, hogy követve a kulturális trendeket a női nedves borotválkozás gyors növekedésnek indult és egyre többen választják a nedves borotválkozás lehetőségét, az egyéb más szőrtelenítési módszerek helyett. Az akadálymentes borotválás érdekében a Gillette Venus Swirl 5 pengés borotva, kialakításában igazodik a nehezen borotválható területek kontúrjaihoz. Másik újdonságuk a Venus Sensitive 3 pengéjének és extra krémezésének köszönhetően az érzékeny bőrön is jól használható.
A szépségipar a fekete színt a prémium minőséggel és luxussal párosítja. A Wilkinson ezért úgy döntött, hogy elegáns feketébe öltözteti a női borotvakészülékeket. A figyelemfelkeltő csomagolás stílusa új, de a tökéletes simaság eléréséhez a megszokott minőséget és precizitást nyújtja a fogyasztók számára.
– A megújult Intuition borotvák érdekessége, hogy szappangyűrű öleli a borotvafejeket, így sem borotvahabra, sem zselére nincsen szükség használatuk során. A kényelmes „all-in-one” termékeket két változatban kínáljuk, száraz és érzékeny bőrre. A Quattro 4 pengés ergonomikus fejű klasszikus borotvacsalád innovációja, hogy Bikini tagja 4 fokozatú trimmert is kínál a bikinivonal alakításához. A Lady Protector kétpengés rendszerborotvánk kialakításának előnye, hogy széles gumifogantyú segíti a precíz mozdulatokat, ezért leginkább a kezdők számára ajánljuk. A megújult női rendszerborotva termékcsaládot jelenleg kiemelt sajtókampány és online támogatás kíséri – mondja Sebők Zita, az Edgewell trade és kategória managere.
Az Alveola Kft. újdonságai hamar kedvelt termékek lettek a fogyasztók körében, a vállalat sem számított ilyen gyors sikerre.
– A borotválkozás kategória töretlenül fejlődik, nem volt véletlen, hogy néhány éve nyitottunk ebbe az irányba is. Az elmúlt éveket vizsgálva, évente 30-40%-os növekedés volt tapasztalható, amely cégünknek is két számjegyű növekedést hozott értékben és mennyiségben egyaránt. A nagy volumenű eladást az eldobható női borotvák adják. Emellett népszerűek a cserélhető fejes női borotvák is, mely kategóriában már az X-EPIL is jelen van. A tavalyi évben sikerrel debütált az új X-EPIL 4 pengés Cserélhető fejes női borotvánk és annak kiegészítőjeként, az utántöltő fejek is – tudjuk meg Varga Marianntól, az Alveola Kft. termékmenedzserétől.
A Beiersdorf borotválkozó kategóriában kiemelkedően fontos termékcsaládja 2017 elején látványos csomagolás fejlesztésen ment keresztül. A korábban Originals néven ismert termékeik új elnevezése NIVEA MEN Protect & Care lett és egy új, letisztult, férfias csomagolásban kerültek az üzletek polcaira.
– Ezt a termékcsaládot tovább fogjuk bővíteni a nyár folyamán egy új borotválkozás utáni termékkel, amely termékkínálatunkban igazi innovációt jelent majd. Az új termék a balzsamok ápoló hatását ötvözi a lotion formula által nyújtott frissítő érzéssel. A férfi after shave-ek forgalma 2015-höz viszonyítva kis mértékben visszaesett, ellenben a férfi arcápolóknál növekedés volt megfigyelhető. Ennek oka a NIVEA MEN Creme 2015-ben történt bevezetése, amely jelentősen hozzátett a kategória forgalmához és 2016-ban is tovább tudott növekedni – tájékoztat Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. marketingvezetője.
A Beiersdorf az idei évben a klasszikus TV mellett, online támogatást, mintaszórást és ezek mellett természetesen eladáshelyi megjelenéseket is tervez termékei támogatására és az új after shave megismertetésére.
– Még az idén tervezünk egy keresztkategóriás fogyasztói promóció megvalósítását, melybe a borotválkozó és borotválkozás utáni termékek mellett a férfi dezodorokat és tusfürdőket is bevonjuk majd – teszi hozzá a marketingvezető.
Borbélyok reneszánsza
A szakáll újra divatba jött, azonban fontos elvárás, hogy az ápolt legyen.
A Caola a borotválkozás területén hosszú évekre visszanyúló tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik. A teljes borotválkozási termékpalettával és gazdag múlttal rendelkező Barbon márka továbbra is domináns termékcsaládja a vállalatnak. A belföldi piacon egyedülálló az elektromos borotválkozás előtt használandó Barbon pre-shave, illetve a klasszikus megjelenésű, borbélyszalonokban is használt Barbon borotvakrém. A tradicionális Figaro termékcsaládhoz tartozó borotvakrémek is újra előtérbe kerültek.
– A piaci lehetőségeket felismerve terveink között szerepel a termékfejlesztés, illetve fiatalítás ebben a portfóliónkban. Célunk, hogy a jelenlegi fogyasztói bázisunkat bővítsük, és a fiatalokkal is megismertessük a Barbon márka kiváló minőségű termékeit. Úgy gondoljuk, hogy ebben sokat segíthet az idősebb generációk márkához kapcsolódó pozitív tapasztalata is – tudjuk meg Szeles Orsolyától, a Caola Zrt. marketing- és termékmenedzserétől.
Hidegen-melegen
A szőrtelenítő kategória termékvariánsainak értékesítési adatait, valamint a fogyasztói szokásokat elemezve, megállapítható, hogy a szőrtelenítő szalagok (hideg gyantacsík) használata a legnépszerűbb otthoni szőrtelenítési módszer a nők körében. Ezt követi a szőrtelenítő krémek, valamint a borotvagélek használata. A kategóriaarány eltolódásait tekintve minimális változás figyelhető meg a borotvagélek és a szőrtelenítő szalagok darabszámeladásait tekintve. A szőrtelenítő szalagok csoporton belüli részaránya 2016-ban 1,5%-kal növekedett, míg a borotvagélek részaránya csökkent.
Az Alveola Kft. saját márkás szőrtelenítő termékcsaládjával van jelen a szegmensben. Az X-EPIL az egyetlen márka a piacon, amely minden szőrtelenítési eljárásra tud terméket ajánlani, legyen szó borotválkozásról, gyantázásról, szőrtelenítésről vagy epilátorral történő szőr eltávolításról.
– Az elmúlt években több 10 ezer gyantázógépet adtunk el, melyekhez folyamatosan vásárolnak vevőink patronokat és egyéb kiegészítőket. Ennek oka, hogy sokan a hosszan tartó megoldásokat, a több hétig tartó simaságot szeretik. Összetételüket tekintve az érzékeny bőrre is használható termékek a kedveltebbek – teszi hozzá Varga Mariann.
A Reckitt Benckiser által forgalmazott népszerű Veet márka hideg és meleg gyantái is megújulnak az idei évben: az új formulával hatékonyabbá vált a termék, használatuk pedig egyszerűbb, mint valaha.
– Az egész éves intenzív televíziós megjelenés mellett digitális kampánnyal is támogatjuk a márkát. Ezen felül együttműködünk bloggerekkel is annak érdekében, hogy tapasztalataikon keresztül független felhasználói élményt mutassunk be a fogyasztóinknak. Az áruházakban POS-anyagokon keresztül kommunikálunk vásárlóinkkal, illetve az ünnepekre különleges meglepetésekkel is készülünk – árulja el terveiket Simonics Ágnes, a Reckitt Benckiser Kft. category management professionalje.
A Bedrock Kft. által forgalmazott Sensual termékcsalád kimagasló népszerűségét nem csupán a kiváló ár-érték arányának és vonzó csomagolásának köszönheti, hanem jó minőségének és praktikus kiszereléseinek is. A speciális, rugalmas formának köszönhetően a Sensual szőrtelenítő szalagok (hideggyanta csík), könnyen felveszik a test és az arc vonalát és hatékonyan távolítják el a nem kívánt szőrszálakat.
Krémes simaság
A kémiai szőrtelenítők piacának egyik meghatározó szegmensét jelentik a krémek, melyek a borotvánál hosszabban tartó szőrtelenítést biztosítanak fájdalommentesen. A Veet portfóliójával sokszínű fogyasztói igényt elégít ki. A márka 2016-ban továbbfejlesztett szőrtelenítő krémeket kínál a teljes krémportfóliójában, melynek eredményeképpen a fogyasztóik még kellemesebb illatú termékekkel találkozhatnak használatuk során. Az X-EPIL újdonságai az új X-EPIL Szőrtelenítő krém arcra és bikinivonalra 40 ml-es kiszerelésben és az X-EPIL Szőrbenövést megelőző spray (75 ml) is a közelmúltban került a polcokra.
– A Sensual szőrtelenítő krém, egyedülálló 3 perces express formulának köszönhetően a gyorsan, fájdalommentesen és hatékonyan távolítja el a szőrszálakat. Az olíva, gyapotvirág és argánolaj-kivonatok puhítják és táplálják a bőrt, mely alkalmazás után selymesen simává és kellemes tapintásúvá válik, és védik a legfelső bőrréteget a kiszáradástól. A termékcsalád kiegészítő termékei a szintén argánolajjal gazdagított balzsam, valamint nyugtató olaj megfelelően ápolják a szőrtelenítés alkalmával igénybevett bőrt – ismerteti Gilányi Noémi, a Bedrock Kft. junior brand managere.
A termékfejlesztések töretlenek és a gyártók a tökéletes megoldás megtalálására törekszenek. A piaci trendekre támaszkodva a Veet márka is folyamatosan kutatja a fogyasztói igényeket, és a folyamatos termékfejlesztések során újabb és újabb megoldásokra koncentrál teljes portfóliójában.
– Annak érdekében, hogy fogyasztóinknak még szélesebb körben kínáljunk megoldást a márka 2016 év végén bevezette a Veet Sensitive Precision elektromos trimmelő és szőrvágó készüléket a szemöldök és intim területek tökéletes formázásához – mutatja be újdonságukat Simonics Ágnes.
Az Alveolánál az X-EPIL Cukorpaszta bevezetésével próbálják a vevőkörüket tovább szélesíteni. A nagyon divatos terméket nemcsak hagyományos módon, hanem kézzel, a cukorpaszta-technikának megfelelően is lehet használni. A terméken található QR-kód a vásárlót a weboldalon található videóhoz irányítja, mely a helyes felhasználáshoz nyújt segítséget. A korábbi évekhez hasonlóan idén is komplett marketingmixet használnak a márkaismertség növelése érdekében, előtérbe helyezve az online kommunikációt, a nyereményjátékokat és az üzleti megjelenéseket.
– A gyártóval, a Joanna Kozmetikai Laboratóriummal szorosan együttműködünk, és figyelemmel kísérjük a piac változásait. Jelenleg is zajlanak fejlesztések, és az aktuális trendeket követve hamarosan termékvonal-bővítés és termékújítás várható, melyek a gyantaszalagok praktikusabb kiszerelését és kényelmesebb használatát érintik. Aktív marketingtevékenységet folytatunk a márkaismertség növelése érdekében, emellett partnereink részére folyamatos kedvezményeket és egyedi ajánlatokat biztosítunk. A Sensual szőrtelenítő termékekre vonatkozó árpromóciót a tavaszi, valamint a nyári időszakokban készülünk megvalósítani – hangsúlyozza Gilányi Noémi.
Kapcsolódó cikkeink
Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >Klímasemlegességet céloz a Beiersdorf 2045-re
A bőrápolási termékeket gyártó Beiersdorf bejelentette, hogy célja a klímasemlegesség…
Tovább olvasom >Újra felfedezik a hagyományos megoldást a férfiak
A borotválkozás nem csak a reggeli rutin elhagyhatatlan része, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >