Magazin: Mit szeretünk az étteremben?
Egy éttermi látogatás elsősorban az evésről és az ivásról szól, de emellett érint számos más tényezőt is; a konyha látványát, a többiekkel való érintkezést, a terítéket és a mosdóban szerzett benyomásokat – vélik a professzionális higiéniai termékeket forgalmazó Tork szakértői. A márka felmérést készíttetett több mint 3000 éttermi vendég bevonásával, amelynek legérdekesebb eredményeit olvasóinkkal is megosztjuk.
A belsőépítészeti kialakítás és a teríték fontos szerepet játszik. 10 válaszadóból 6-nak nagy, illetve nagyon nagy elvárásai voltak a belsőépítészeti kialakítás és a teríték tekintetében, és 10-ből 8-an úgy vélik, az éttermeknek jobban oda kellene figyelniük a teríték minőségére. A vendégek alaposan megnézik az étterem belső kialakítását – sok szempontot figyelnek meg, beleértve a mennyezet részleteit, a bútorok designját és a virágokat.
Az ételek és italok előkészítésének részletei is nagyon érdeklik a vendégeket. Kétharmaduk nagyra értékeli, ha láthatja, hogyan készítik elő az ételt a nyitott konyhában, és még több vendég (67 százalék) számára fontos, hogy módja legyen megítélni a konyha tisztaságát és higiéniáját.
A mosdó színvonala: 10-ből 9 válaszadó szerint fontos, hogy a mosdók legalább olyan színvonalat képviseljenek, mint az étkezési terület. A lassú kiszolgálás után a mosdók tisztasága egyben a második leggyakoribb szempont, amellyel a vendégek általában elégedetlenek éttermi látogatásaik során. Itt a részletek is igen fontossá válnak. Például ha a vécépapír, papírtörülköző és szappan csúcsminőségű, akkor ez a válaszadók 30 százalékának az élményét javítja, és 10-ből 6-an mindenképpen elvárják, hogy a mosdóban csúcsminőségű termékek legyenek.
Fontos a figyelmes, szakértő és vidám személyzet. Amint egy pincér elhalad az asztal mellett, a vendégek legtöbbször azonnal ránéznek. A legfontosabb elvárás, hogy a pincér legyen figyelmes (73 százalék). Ellenkező esetben, ha a személyzet udvariatlan vagy goromba, akkor 67 százalék lebeszéli ismerőseit az étteremről. Ezenkívül 10 válaszadóból 4 úgy találta, hogy az éttermi személyzet általában stresszesnek tűnik, és 45 százalék több borravalót adna, ha azt látná, hogy a személyzet jókedvű.
Kapcsolódó cikkeink
Körforgásos gyártás, pazarlásmentes tervezés: a higiéniai piacon nem csak üres jelszó a fenntarthatóság
A vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezettudatos működésre, és…
Tovább olvasom >Új higiéniai tanácsadó szolgáltatást indít vendéglátóknak a Tork
A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb…
Tovább olvasom >Lebomló szappan, újrahasznosított papírtörlők: így járul hozzá a balatoni környezet védelméhez a higiénia
A Laposa Borterasz lett az első balatoni vendéglátóhely, amely megkapta…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >