Magazin: Miénk a világ – A Gfk legújabb kutatásai étkezési szokásainkról
A GfK Étkezési szokások felmérése projektje 1989 óta kétévente vizsgálja honfitársaink étkezési szokásait. A március elején publikált legújabb felmérések eredményei alátámasztani látszanak a vendéglátóipari trendelemzésünkben (Trade magazin, 2016/2-3) leírtakat, nem utolsó sorban azt, hogy a gasztronómiai makrotrendek törvényszerűen „begyűrűznek” hozzánk is. A kutatás megállapításaira érdemes figyelni!
A magyarok ellentmondásosan viszonyulnak az egészségtudatosság kérdéséhez. Az egészséges életmód igénye folyamatosan jelen van a hétköznapokban, de a tudatos táplálkozásról sokan lemondanak.
Az élelmiszerek egészségessége iránti igény határozottan megjelenik az adalékanyagok (mesterséges színezék, ízesítő, tartósítószer) elutasításában, ugyanakkor a fogyasztóknak kevésbé számít a zsír- és a szénhidráttartalom.
A vásárlók erőteljes árérzékenységük okán szívesebben főznek otthon, a magyarok több mint fele hetente többször is a tűzhely mellé áll.
Jelentősen átalakult az általános napi étkezési rutin is az elmúlt három évtizedben. Folyamatosan nő a napi étkezések száma, a tízórai és az uzsonna is egyre inkább a napi étkezési rutin részévé válik (22 százalékról 40 százalékra nőtt a naponta négyszer vagy többször étkezők aránya). Ugyanakkor jellemző trend, hogy a meleg étkezést hideg élelem váltja fel – a mindennapos melegebéd-fogyasztás aránya 76 százalékról 66 százalékra csökkent; és a legalább alkalomszerűen hideg ebédet fogyasztók aránya 36 százalékról 63 százalékra nőtt. Egyre kevesebben reggelizünk és meleg vacsorát is kevesebben eszünk.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Állami gigaberuházások a Balatonnál – 2035-ig tartó keretprogram indult
A kormány nyilvánosságra hozta új, 2035-ig szóló állami építési beruházási…
Tovább olvasom >Szent István Nap 2025: kiemelt érdeklődés övezte az ünnepi rendezvénysorozatot
Az államalapítás ünnepén újfent megtelt a főváros: a Szent István…
Tovább olvasom >