Magazin: Még simább bőr nyárra (2. rész)
Előző számunkban kezdtük el a szőrtelenítési kategória áttekintését. A beköszöntő meleg időben megnő a kereslet a kategória termékei iránt. A fogyasztók keresik az akciós megjelenéseket és az újdonságokat.
A nők többé már nem függnek a kozmetikusuk előjegyzéseitől, illetve egy váratlan fontos esemény sem hozhatja többé kellemetlen helyzetbe őket a nem kívánt szőrszálak miatt, hiszen az otthoni szőrtelenítés is professzionális eredményekkel kecsegtet.
Krémek, habok, gyanták
A VEET az otthoni szőrtelenítés szakértője, a kémiai szőrtelenítési szegmens piacvezetője.
– Tavaly későn érkezett meg az igazi nyár (márciusi havazás, áprilisi hideg), és augusztusban valójában már vége is volt a szezonnak; 2014-ben sokkal kedvezőbb hónapokat várunk – mondja bizakodóan Khan-Gonda Bernadett, a Reckitt Benckiser regionális brand
managere.
A szőrtelenítő krémeken belül a jól ismert tubusos krémek, a spray formátumú habkrém és a zuhanyozás közbeni szőrtelenítő krémek tartoznak a VEET választékába. A krémek pár perc alatt és fájdalom nélkül távolítják el a nem kívánt szőrszálakat, a hatás pedig akár egy hétig is tarthat.
A másik nagy alszegmens a gyanták, amelyek fő előnye a több hétig tartó sima bőr. A gyantákon belül a hideggyantaszalagok azonnali és gyors megoldást jelentenek, míg a meleggyanták közül a professzionális gyantamelegítő készülék – EasyWax – és a tégelyes, mikróban melegíthető gyanta közül választhatnak a fogyasztók.
A VEET portfólióján belül egyértelmű az elmozdulás az innovatív megoldások felé, így az elmúlt években átrendeződés figyelhető meg a krémektől a gyanták irányába. A VEET 2012-ben bevezetett professzionális otthoni gyantázókészüléke, az EasyWax mára nemcsak a portfólió, de a márka kommunikációjának is meghatározó szereplőjévé vált, ami annak is köszönhető, hogy a magyar nők bátran nyitnak a professzionális, tartós megoldások és az újdonságok felé.
– Az otthoni elektromos gyantázókészülék segítségével bárki könnyedén, szalonban végzett gyantázáshoz fogható eredményt érhet el, és ehhez nem kell sem időpontot foglalnunk a kozmetikusnál, sem pedig elhagynunk a lakásunkat. A készülék hőszabályozóval ellátott, így még a kevésbé tapasztaltak sem égethetik meg magukat a gyantával. Az eredmény pedig 4 hétig tartó simaság! – sorolja a termékelőnyöket a Reckitt Benckiser szakembere.
A készülékhez bőrtípusnak és testrésznek megfelelően 4-féle gyantapatron is kapható; köztük az idei év újdonsága a Mono Oil variáns, amely az egzotikus tiaré virág kivonatával gazdagított formulával rendelkezik.
Hazai igényekre fejlesztve
Az X-Epil termékcsalád széles választékot kínál az otthoni szőrtelenítésre.
– Folyamatosan figyeljük a trendeket, és évről évre az igények alapján alakítjuk a termékkínálatot, vezetünk be új termékeket – hangsúlyozza Morvai Dóra, az Alveola Kft. marketingvezetője.
Az X-Epil palettáján megtalálható kétféle gyantázószett is, otthoni használatra kifejlesztett gyantázógépek, melyek használata az ergonomikus kialakításuknak köszönhetően könnyű és egyszerű. Az egyik legnépszerűbb otthoni gyantázószett az X-Epil Happy roll, melyhez idén egy hintőporral dúsított, hipoallergén gyantapatront is bevezettek a piacra. A szettben megtalálható a gyantázógép, két Aloe verával dúsított gyantapatron és egy oktató kézikönyv. Az Aloe verával és a hintőporral dúsított utántöltő gyantapatronok külön is megvásárolhatók és használhatók minden más típusú gyantázógéphez is, melybe 50 ml patron illeszkedik.
A speciális, előre előkészített hideggyantacsíkok gyors és hatékony gyantázást tesznek lehetővé. Az egyik legpraktikusabb eljárások közé tartozik, hiszen a gyanta már a lehúzócsíkon található. Elegendő két tenyér között felmelegíteni, bőrre simítani, majd egy hirtelen mozdulattal a szőr növekedési irányával ellentétes irányba lehúzni. Az érzékeny bőrűeknek a hipoallergén változatot ajánlják.
Az eldobható női borotvák a leggyorsabb, legkönnyebb és legkényelmesebb szőrtelenítési eljárások közé tartoznak. Könnyen kivitelezhető, fájdalommentes módszer, melyet legjobb zuhanyozás közben végezni.
Az X-Epil fontosnak tartja a szőrtelenítés utáni megfelelő bőrápolást, a bőr hidratálását is, ezért szortimentjében megtalálhatók a gyantázás utáni bőrápolók: lemosóolaj, olajos törlőkendő, nyugtató gél. Speciális termékük a Szőrbenövekedést gátló spray.
Természetes összetevők
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Depilan szőrtelenítőcsalád legújabb, Fruity Mix termékei közé tartozó szőrtelenítőkrém ureát, B5-provitamint és lipideket tartalmaz, mely összetevők a krém használata után megnyugtatják a bőrt, és segítenek finom puhának, simának érezni azt.
A Depilan Fruity Mix termékek egyedülállóan vonzó tulajdonsága, hogy friss gyümölcsillattal rendelkeznek – ez egyébként a csomagolásdesignban is jelentős szerepet kap.
– Ausztriában, a 14–29 éves hölgyek körében végzett fogyasztói tesztek során mind az illat, mind a csomagolás rendkívül népszerűnek bizonyult, így nagy valószínűséggel a magyar hölgyek is kedvelni fogják – emeli ki Fóris Ágnes, a Target Sales Group Kft. brand managere.
Míg a szőrtelenítőkrém egzotikus gyümölcsök (mangó, papaya, kiwi) illatára cserélte a tioglikolsav kevésbé kellemes aromáját, úgy a Depilan Fruity Mix testre, valamint a kisebb, bikinivonalra és hónaljra ajánlott hideggyantacsíkjai pedig a piros bogyós gyümölcsök (málna, eper, szeder) illatkeverékével csábítják a hölgyeket, ráadásul rendkívül hatékonyak is, hiszen alaposan, tüszővel együtt eltávolítják a nem kívánt szőrszálakat.
A Depilan család görgőfejes meleggyantája pedig bőrnyugtató Aloe verát, kamillakivonatot és enyhe vaníliaillatot tartalmaz. Patronja mikrohullámú sütőben vagy tűzhelyen, egy lábas vízben is megmelegíthető. A gyantához mellékelt textilcsíkok többször felhasználhatók.
Női borotvák
A Wilkinson hárompengés, prémium eldobható borotvája nagy népszerűségnek örvend, és egyedülálló, rugalmas pengékkel rendelkezik, melyek követik az arc vagy a test vonalát. Egy cserélhető fejes borotva teljesítményét nyújtja, az eldobható borotvák kényelmével, higiéniájával és árával.
A Quattro Titanium és Quattro for Women eldobható borotvák már a négypengés, eldobható borotvákat képviselik, amik a borotvák minőségét nyújtják eldobható borotva formájában. A négypengés borotvák erősödése szintén arra utal, hogy a vásárlók egyre inkább a prémium, magasabb minőséget keresik.
– Idén a női borotvakészülékeink – Quattro for Women, Quattro for Women BIKINI, Intuition Naturals és Dry Sking – és szinte az összes eldobható termékünk megújul. A nyárra készülünk a népszerű Extra2 és Extra3 borotvák limitált kiadású variánsaival, melyek akár addicionálisan, a meglévő Extra2 Beauty és Extra3 Beauty termékek mellé is kikerülhetnek – teszi hozzá Scsavinszki Dóra, az Energizer Magyarország Kft. trade marketing managere.
Sima hónapok
A Remington IPL-eszközök minden korábbi házilagos megoldástól eltérően nem fizikai eltávolítással, hanem villanófényes (IPL) technológiával működnek. A korábban csak a legmodernebb kozmetikai szalonban használt eljárás teljesen fájdalommentes, és hosszan tartó eredményt biztosít.
Az IPL eljárások alkalmazása az őszi-téli hónapokban népszerűbb, hiszen ezen eljárás során az optimális eredmény világosabb bőrnél érhető el. Tavasszal–nyáron sem kizárt a használat, de ebben az esetben kicsit körültekintőbben kell eljárni a kezelések során. A bőrgyógyászok által tesztelt készülék legnagyobb erénye a teljes fájdalommentesség és a tartós szőrtelenítési eredmény.
– Jelenlegi csúcskészülékünk, a Remington IPL6000F rendelkezik egy külön test és egy arckezelő fejjel, így komplett megoldást nyújt a szőrtelenítési problémákra – mondja Komjáti Anita, a Spectrumbrands trade marketing managere.
A készülék használata teljesen biztonságos: a villanó ablaka UV-szűrővel ellátott, tehát ibolyántúli sugárzással nem terheli a bőrt. Egy izzó akár 65 000 intenzív villanásra képes, amely több éves használatot biztosít.
2014. ősztől tovább bővül az IPL termékcsalád egy speciális készülékkel, amelyet a korábbiakhoz hasonlóan aktív marketingtámogatással vezetnek be a magyar piacra.
Az Alveola Kft. forgalmazásában egy másik IPL eljárás is elérhető a magyar piacon. A BaByliss IPL-Quartz készülék a kibocsájtott intenzív pulzáló fény energiáját hőenergiává alakítva a különböző célkromofórákban (melanin, hemoglobin) nyelődik el, így távolítja el a nemkívánatos szőrszálakat.
– A készülékhez két eltérő kezelőfejet is biztosítunk, melyekkel testtájaknak megfelelően tudunk eredményt elérni a test és az arc finom részein, a 21. század kihívásainak megfelelve – teszi hozzá Morvai Dóra.
Integrált marketing, intelligens displayek
A VEET az idei évben is újdonságokkal és innovációval készül a vásárlók számára. A meleggyanta-kategóriában 3 új terméket vezet be: 2 gyantapatront az EasyWax készülékhez, illetve az Oriental meleggyantát, amely egy 99%-ban természetes eredetű összetevővel rendelkező, cukorpaszta formátumú, mikróban melegíthető tégelyes gyanta.
A VEET évek óta jelentős médiatámogatással van jelen a május–augusztusi nyári szőrtelenítési szezon időszakában. Évek óta építik a közösségi médiában is a VEET márkát és ez az aktivitások egyik fő platformja is.
A VEET számára kiemelkedő jelentőségű a bolti jelenlét. A nyári időszakban a szőrtelenítési kategória polchelye is kibővül a legtöbb boltban, azonban a megnövekedett kereslet kielégítéséhez a másodlagos kihelyezésekre is szükség van.
Az X-Epil tapasztalata szerint a brandakcióik a legsikeresebbek, amikor egységes kedvezményt biztosítanak a márkára. Kedveltek a kuponos akciók is, amikor egyszerre többféle és több darabszámú terméket vesznek meg a vásárlók.
A tavalyi évben kidolgozott X-Epil médiamix eredményesnek bizonyult, ezért azokat a megjelenési formákat részesítik idén is előnyben. Még több online csatornán jelennek meg hirdetéseik, de ezenkívül POS-anyagokat is kihelyeznek, melyeken keresztül a különböző célcsoportok széles körűen érhetők el. Displayes kihelyezésekkel a hipermarketekben, a drogériavonalon pedig másodlagos és polcvéges kihelyezésekkel készülnek.
A nyári időszakban ismét Wilkinson és Hawaiian Tropic közös fogyasztói promóciót szervez az Energizer Kft. csapata, mely az elmúlt években nagyon sikeresnek bizonyult. A promóciót áruházi POS-anyagokkal – wobbler, display, szórólap – is támogatják. Az aktivitással elsősorban a női vásárlókat célozzák meg, akik a tapasztalatok szerint sokkal fogékonyabbak a promóciókra. Szerencsés egybeesés, hogy mind a két termékkategória, a női szőrtelenítés és a napozótermékek szempontjából is kiemelt ez az időszak.
A Remington az IPL-készülékek bevezetését összehangolt marketingtevékenységgel támogatta: külön a készüléknek kifejlesztett weboldal kvíz alapú nyereményjátékkal, közösségiportál-aktivitás, pr-tevékenység, televíziós megjelenés. Nagyon jól sikerült a kapcsolódó instore kampány is, a boltokban mini monitorral, bőrszínskálamérővel és szóróanyaggal ellátott „intelligens” displayek kerültek kihelyezésre, továbbá a termékek értékesítését promóteri tevékenység kísérte. A 2014-es termékbevezetéseket hasonló intenzív kommunikáció kíséri.
K. I
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >