Magazin: Magyar ízek Kölnben
Az Anuga nemzetközi kiállítás magyar cégek körében is népszerű, hiszen a világ minden tájáról érkező, már meglévő és leendő ügyfelekkel tárgyalhatnak egy helyszínen. A magyar élelmiszer-ipari vállalatok részben az Agrármarketing Centrum közös standján, részben önálló helyszíneken minden szektorban megtalálhatóak voltak a szakvásáron.
Az általános világtrendek a magyar gyártók és forgalmazók termékeiben is megjelentek. A paprikamagolaj, a szójatermékek, az almachips, a frissen préselt almalé vagy a zúzott fokhagymából és fűszerekből álló, könnyen elkészíthető tubusos pác megfelelnek a magas minőség, az izgalmas ízvilág és a könnyű elkészíthetőség kategóriáinak. A természetesség, a nyomon követhető származás különösen fontos a német fogyasztók számára.
Export-utakon
– Cégünk a Wellnuttal, az őrölt diót helyettesítő keverék-termékcsaládjával szeretne megjelenni a német piacon – mondta Papp Krisztián Sándor, a PA-COMP Kft. kereskedelmi igazgatója.
A 20 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás kereskedelmi igazgatója szerint az Anuga jó platform a találkozásra már meglévő partnerekkel, hiszen nem kell Kanadába, az USA-ba, vagy Iránba utazni, ezenfelül remélhetőleg újabb partnerkapcsolatok is kialakulnak. A kelet-közép-európai régió és Németország után távlati célként említi az orosz piac meghódítását.
Majd húsz éves múltra tekint vissza a DOMI Kft. is, amely eredetileg tisztított fokhagymagerezdeket forgalmazott, most pedig zúzott fokhagyma termékcsaládjával vett részt az Anugán. A termékcsalád lehetőség szerint magyar fokhagyma felhasználásával készül, a gyorspácok pedig egy ideális, komplett fűszerezéssel.
– Az Anuga a kapcsolatfelvétel, az ismeretterjesztés, a nemzetközi megmérettetés céljából fontos – jelentette ki Domonkos István, a cég ügyvezetője, majd hozzátette: – A magyar húsiparban tapasztalható előnytelen fejlemények miatt az exportban látok nagy lehetőségeket. A kiállításon örömmel tapasztaltam az innovatív termékeink iránti fokozott érdeklődést, így ezek nemzetközi sikere garantált.
Fontos a vásári jelenlét
A mélyhűtött termékek terén a MIRELITE MIRSA Zrt. is előnyösnek ítéli meg a vásári jelenlétét.
– Sokan azt gondolják, hogy a globalizált internet-világban vége a vásárok időszakának, mi pedig úgy véljük, hogy semmivel sem helyettesíthető a személyes kontaktus. A vállalat számára kiemelten fontos a vásáron való jelenlét, hiszen a kiváló magyar fagyasztott zöldségek és gyümölcsök igen keresettek, ezt bizonyítja, hogy jelenleg 67 országba szállítjuk termékeinket. Az Anuga egy nagyon jó helyszín az újdonságok bemutatására, a partnerekkel való találkozásra, illetve új partnerek felkutatására – mondta Dr. Losó József tulajdonos. – Erre egy jó példa, hogy éppen kialakulóban van egy chilei üzleti kapcsolatunk, ami úgy talált ránk, hogy a négy évvel ezelőtti Anugáról maradt nála névjegyünk.
A Szentkirályi-csoport negyedik alkalommal állított ki önálló standon az Anuga „italos” pavilonjában. Immár 45 országba exportál a cégcsoport, így rengeteg időt, energiát takaríthatnak meg azzal, hogy naponta 5-6 disztribútorukkal tudnak találkozni egy helyen. Vevőik nagy része már több mint 5 éve vásárolja a Disney- és Warner-figurás gyermekpezsgőket, illetve a Szentkirályi ásványvizet, így tőlük első kézből kapnak megbízható információkat az adott piacon zajló gazdasági és kereskedelmi folyamatokról, s pontosabban meghatározhatják a termékfejlesztés irányát.
A meglévő partnerek mellett sok potenciális vevő is felkereste standjukat, a következő hónapok során eldől, kiből lesz új, állandó vásárló.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >