Magazin: Magyar ízek Kölnben

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 01. 22. 12:57

Az Anuga nemzetközi kiállítás magyar cégek körében is népszerű, hiszen a világ minden tájáról érkező, már meglévő és leendő ügyfelekkel tárgyalhatnak egy helyszínen. A magyar élelmiszer-ipari vállalatok részben az Agrármarketing Centrum közös standján, részben önálló helyszíneken minden szektorban megtalálhatóak voltak a szakvásáron.

anuga2013Az általános világtrendek a magyar gyártók és forgalmazók termékeiben is megjelentek. A paprikamagolaj, a szójatermékek, az almachips, a frissen préselt almalé vagy a zúzott fokhagymából és fűszerekből álló, könnyen elkészíthető tubusos pác megfelelnek a magas minőség, az izgalmas ízvilág és a könnyű elkészíthetőség kategóriáinak. A természetesség, a nyomon követhető származás különösen fontos a német fogyasztók számára.

Export-utakon

– Cégünk a Wellnuttal, az őrölt diót helyettesítő keverék-termékcsaládjával szeretne megjelenni a német piacon – mondta Papp Krisztián Sándor, a PA-COMP Kft. kereskedelmi igazgatója.

A 20 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás kereskedelmi igazgatója szerint az Anuga jó platform a találkozásra már meglévő partnerekkel, hiszen nem kell Kanadába, az USA-ba, vagy Iránba utazni, ezenfelül remélhetőleg újabb partnerkapcsolatok is kialakulnak. A kelet-közép-európai régió és Németország után távlati célként említi az orosz piac meghódítását.

Majd húsz éves múltra tekint vissza a DOMI Kft. is, amely eredetileg tisztított fokhagymagerezdeket forgalmazott, most pedig zúzott fokhagyma termékcsaládjával vett részt az Anugán. A termékcsalád lehetőség szerint magyar fokhagyma felhasználásával készül, a gyorspácok pedig egy ideális, komplett fűszerezéssel.

– Az Anuga a kapcsolatfelvétel, az ismeretterjesztés, a nemzetközi megmérettetés céljából fontos – jelentette ki Domonkos István, a cég ügyvezetője, majd hozzátette: – A magyar húsiparban tapasztalható előnytelen fejlemények miatt az exportban látok nagy lehetőségeket. A kiállításon örömmel tapasztaltam az innovatív termékeink iránti fokozott érdeklődést, így ezek nemzetközi sikere garantált.

Fontos a vásári jelenlét

A mélyhűtött termékek terén a MIRELITE MIRSA Zrt. is előnyösnek ítéli meg a vásári jelenlétét.

– Sokan azt gondolják, hogy a globalizált internet-világban vége a vásárok időszakának, mi pedig úgy véljük, hogy semmivel sem helyettesíthető a személyes kontaktus. A vállalat számára kiemelten fontos a vásáron való jelenlét, hiszen a kiváló magyar fagyasztott zöldségek és gyümölcsök igen keresettek, ezt bizonyítja, hogy jelenleg 67 országba szállítjuk termékeinket. Az Anuga egy nagyon jó helyszín az újdonságok bemutatására, a partnerekkel való találkozásra, illetve új partnerek felkutatására – mondta Dr. Losó József tulajdonos. – Erre egy jó példa, hogy éppen kialakulóban van egy chilei üzleti kapcsolatunk, ami úgy talált ránk, hogy a négy évvel ezelőtti Anugáról maradt nála névjegyünk.

A Szentkirályi-csoport negyedik alkalommal állított ki önálló standon az Anuga „italos” pavilonjában. Immár 45 országba exportál a cégcsoport, így rengeteg időt, energiát takaríthatnak meg azzal, hogy naponta 5-6 disztribútorukkal tudnak találkozni egy helyen. Vevőik nagy része már több mint 5 éve vásárolja a Disney- és Warner-figurás gyermekpezsgőket, illetve a Szentkirályi ásványvizet, így tőlük első kézből kapnak megbízható információkat az adott piacon zajló gazdasági és kereskedelmi folyamatokról, s pontosabban meghatározhatják a termékfejlesztés irányát.

A meglévő partnerek mellett sok potenciális vevő is felkereste standjukat, a következő hónapok során eldől, kiből lesz új, állandó vásárló.

Kapcsolódó cikkeink