Magazin: Lehet-e egy vállalatnak lelkiismerete?
Társadalmi felelősségvállalás, fenntarthatóság, környezetvédelem stb. Emlékszik-e még valaki, hogy ezek az értékek, amelyek korábban azok voltak, vajon mit jelentenek ma?
Néha úgy érzem, hogy ezen értékeket mára – tisztelet a kivételnek – bedarálta a „biznisz”. A vállalati pr látványos, ám de üres dekorációvá tette az irodák falain vagy hamis üzenetté a vállalati kommunikációban! Vagy még rosszabb esetben eladásösztönző tevékenységgé váltak a promóciós eszközök széles tárában!
Látom magam körül az emberek tömegét, akikből látszólag kiveszett az emberség, az együttérzés. Úgy vélem, kevés olyan ember van manapság a közösségekben, akik igazán magukévá tudják tenni ezeket az értékeket, pedig az igény mindenkiben meglenne erre. Nem lehet ugyanis azonosulni hamis, illetve nem őszinte kezdeményezésekkel. Nem látják munkatársaink maguk előtt a valóságos jó példát és igazi tetteket. Mindent felőröl a vállalatok mértéktelen profitszerzése és a határ nélküli gazdasági növekedésben való hit.
Felsővezetőként és értelmiségiként úgy hiszem, hogy életünknek értéket csak a szolgálat adhat, amellyel a rászorulók ügye felé fordulunk. Az a tapasztalatom, hogy ha ezt az élményt munkatársaink meg tudják élni, szívesen kapcsolódnak minden valódi támogató kezdeményezéshez.
Hiszem, ha egy vállalat tulajdonosa, vezetősége hitelesen képviseli az igazi segítő szándékot, akkor azok a vállalat kultúrájának valódi értékévé tudnak válni. A közösségben elkezdenek élni, és a segítő attitűd tényleg mindennapi normális rutinként épül be a vállalat hétköznapjaiba.
Érdemes lenne ezért így év vége felé egy kicsit szemlélődni a lelkünkben, mindnyájunknak egyfajta lelkiismeret-gyakorlatot végezni, hányadán is állunk ezzel a kérdéssel! Amit teszünk, valójában miért tesszük? Tényleg segíteni akarunk?
Meggyőződésem, hogy csupán eszközközpontú megoldásokkal, úgymint viselkedési kódexekkel vagy irányítási rendszerekkel minden jó ügy csak fenntarthatatlan alibitevékenység marad.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >