Magazin: Laurel Retail Konferencia On/Off
November 12–13-án Kecskeméten rendezte meg Retail Konferenciáját a Laurel. A rendezvényen olyan témák kerültek szóba, mint például a digitális forradalom hatásai, a mobil önkiszolgáló rendszerek, a felhőalapú hatékonyságnövelés, a biztonság jelentősége, illetve az okoskereskedelem.
A Laurel emellett több fontos bejelentést is tett.
A konferencián a Laurel képviselői elmondták: a cég 15 ezer online kasszarendszert engedélyeztetett, és 1000 trafikrendszert vezetett be. Emellett bemutatták az újgenerációs Check kereskedelmirendszer-családot, amely a készletvezetést segíti, illetve a Laura kasszarendszerük újdonságait is.
Szerda: a digitális jövő kopogtat
A szerda a makroelemzések napja volt. Heim Péter, a Századvég Gazdaságkutató igazgatója többek között a fejlődő országoknak a globális gazdaságban játszott szerepéről, az elöregedő társadalmakról, a fenntarthatatlan szociális ellátási hálóról és a Magyarország előtt álló kihívásokról beszélt. Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő a három nagyhatalom viszonyát, illetve a biztonsági szempontból legérzékenyebb területeket vette sorra beszámolójában.
– A digitális forradalom, az okosmobileszközök elterjedése alapvető változásokat hoz a felhasználói szokásokban, amelyekhez a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell, ha nem akarnak lemaradni a versenyben – mutatott rá Bíró Pál, a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője. Dr. Fülöp Márta pszichológus arra hívta fel a figyelmet, hogy mennyire más teljesítményt nyújt valaki, ha fenyegetést, illetve ha kihívást érzékel.
– Ma már az internet jelenti az alapot a tájékozódásra, az információgyűjtésre a többcsatornás modellben a fogyasztók számára – hangsúlyozta Kozák Ákos, a GfK ügyvezető igazgatója előadásában. Kozák Ákos szerint az élményboltok sikeres koncepciót jelenthetnek ebben az évtizedben.
Sikerként értékelte az átállást online pénztárgépekre Mamuzsics Gábor, a NAV osztályvezetője. A váltás határidőre megtörtént, és az adózók jogkövető magatartása, bizonylatolási fegyelme javul. A kiskereskedelem „fehéredéséből” származó többlet-adóbevétel már több mint kétszázmilliárd forint.
Csütörtök: újdonságok a boltban
Akár már ebben a hónapban elindulhat a Mobiltárca alkalmazás kereskedelmi verziója – derült ki a Laurel Retail Konferencia második napjának délelőttjén. A megoldás az egyszerű fizetésnél jóval több lehetőséget kínál.
A Magyar Mobiltárca Szövetség inkubációs programmal segíti a kereskedőket ezek kiaknázásában – jelentette be Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára. Ígérete szerint bárkit, aki érdeklődik, 4 hét alatt eljuttatnak arra a szintre, hogy el tudja dönteni, megéri-e számára belépni a Mobiltárca-ökoszisztémába.
A hagyományos és online kereskedelem ötvözésének fontosságára hívta fel a figyelmet előadásában Bogdán Imre, a Motorola Solutions országmenedzsere. Elmondása szerint a cég kereskedelmi ügyfeleinek 89 százaléka már nagyjából tudja követni fogyasztói bolton belüli aktivitását, online tevékenységét, de egyelőre nem nagyon tudják összekapcsolni ezeket az információkat.
A hatékony biztonságtechnika nem költség, hanem befektetés, azok közül is a gyorsan megtérülő fajta, mert a veszteségek csökkentésével javítja a vállalat eredményességét, megelőzi a visszaéléseket, és gyorsan felderíthetővé teszi a veszteségek forrását – mutatott rá Bene Krisztián, a Justice Security kereskedelmi vezetője.
Urbán Zoltán, a Microsoft Magyarország munkatársa napjaink egyértelmű informatikai trendjeiről beszélt, amelyek között a felhőalapú rendszerek terjednek a leggyorsabban. Ezek nemcsak olcsó, könnyen skálázható eszközt adnak a felhasználók kezébe, de az elvárt biztonságot is garantálják.
Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) elnöke előadásában kijelentette: az offline és online kereskedelem szorosan összefonódik egymással, a jövő vevője már nem tudja pontosan, hogy melyiket használja, egyszerűen csak vásárol.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >