Magazin: Lassan figyelni kezdenek a kalóriákra
Valami megmozdult 2008-ban, amikor Rudy Giuliani, New York akkori polgármestere előírta a 20 üzletnél többel rendelkező gyorsétterem-láncoknak ételeik kalóriatartalmának kifüggesztését az eladótérben, így téve lehetővé a vásárlók tudatosabb választását.
Az intézkedés közel annyi vitát generált, mint a nemrégiben bejelentett szabályterv a nagyadagos cukros üdítőitalok forgalmazásának tiltásáról a vendéglátóhelyeken, sporteseményeken. Az először megingathatatlannak hitt fogyasztói attitűd azonban lassan változni kezdett, és a fogyasztók egyre szélesedő rétege kezdett figyelni a kiírt kalóriákra. 2012-ben a hasonló változásoknak nem egyszer elébe menő McDonald’s pedig odáig jutott, hogy számos üzlete ajánlatában már csoportonként emelik ki a 400, 300, 200, illetve 100 kalóriánál kisebb energiatartalmú elemeket étlapjukon. (Sok élelmiszer-ipari cég is ilyen „nagyságú” porciókban árusítja már snack jellegű termékeit.)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >