Magazin: Lassan figyelni kezdenek a kalóriákra

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 02. 21. 10:38

Valami megmozdult 2008-ban, amikor Rudy Giuliani, New York akkori polgármestere előírta a 20 üzletnél többel rendelkező gyorsétterem-láncoknak ételeik kalóriatartalmának kifüggesztését az eladótérben, így téve lehetővé a vásárlók tudatosabb választását.

Az intézkedés közel annyi vitát generált, mint a nemrégiben bejelentett szabályterv a nagyadagos cukros üdítőitalok forgalmazásának tiltásáról a vendéglátóhelyeken, sporteseményeken. Az először megingathatatlannak hitt fogyasztói attitűd azonban lassan változni kezdett, és a fogyasztók egyre szélesedő rétege kezdett figyelni a kiírt kalóriákra. 2012-ben a hasonló változásoknak nem egyszer elébe menő McDonald’s pedig odáig jutott, hogy számos üzlete ajánlatában már csoportonként emelik ki a 400, 300, 200, illetve 100 kalóriánál kisebb energiatartalmú elemeket étlapjukon. (Sok élelmiszer-ipari cég is ilyen „nagyságú” porciókban árusítja már snack jellegű termékeit.)

Kapcsolódó cikkeink