Magazin: Korra, nemre, csatornára szabott karácsonyi csomagok

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 01. 12:19

A nagy gyártók minden árszegmensben készülnek kozmetikai csomagokkal az idei szezonra. Sok ötletes, sémáktól eltérő ajándékot helyeztek a termékek közé, bár van olyan gyártó is, aki idén csak a versenyképes árakra koncentrál. A női csomagok mellett egyre markánsabb szerep jut a változatos férfi csomagoknak, sőt több gyártó külön megoldást kínál a tini és az idősödő korosztálynak is.

Szponzorált illusztráció

A Nielsen-kutatások szerint a vegyi áru a válság utáni időszak vesztese, a mennyiségi csökkenés hordozója. Nem csoda hát, ha minden kozmetikai gyártó ráerősített a karácsonyi szezonra. Idén megszámlálhatatlan szépségcsomag, ajándék, ötlet kápráztatja el a fogyasztókat minden árszinten.

Minden szinten szinte minden

– Az Unilever Magyarország Kft. évek óta kiválóan teljesít a karácsonyi ajándékcsomagok piacán. A tavalyi évről elmondhatjuk, hogy elért eredményeink az általunk forgalmazott termékek magas minősége mellett a csomagok gondos tervezésének tudhatóak be – mondja Pallós Anita Counrty Deployment Assistant Manager.

A tervezést náluk egy kutatás előzi meg, melynek eredményei alapján – korábbi tapasztalataikkal, illetve kereskedelmi partnereik visszajelzéseivel kiegészítve – állítják össze a karácsonyi ajándékcsomagok portfólióját, összetétel és árkategória szempontjából egyaránt. Így idén is, mint minden évben, az alacsony árkategóriájú csomagoktól a prémiumokig, minden megtalálható a kínálatukban.

– Mind a három árszegmensben – alap, közép és prémium árszinten is – jelen leszünk a karácsonyi csomagok piacán. Követve a hagyományokat, és figyelembe véve a fogyasztói igényeket csomagolás tekintetében, idén is a díszdoboz és a kozmetikai táska mellett döntöttünk – számol be a Henkel szezonra való felkészüléséről Baranyi Szilvia Brand Manager.

Az elmúlt évekhez képest sokkal több férfispecifikus csomagot alkotott meg a Henkel csapata, mivel az eladási statisztikákat vizsgálva úgy találták, hogy évről évre nő a kereslet a férfiaknak szóló összeállítások iránt.

16 országos disztribúciójú és 10 láncspecifikus csomaggal készül az ünnepi idényre a NIVEA. Ajánlataik igen széles ársávban mozognak, 1100–4300 forint között minden kategóriában megjelennek.

– A csomagok túlnyomórészben kartoncsomagolást kaptak, de az exkluzív szettek neszesszerben kerülnek a polcokra, illetve egy speciális csomagunk fémdobozba került – mutatja a példákat gyönyörű termékkatalógusból Jáger Melinda, a Beiersdorf Trade Marketing Managere.

További átlagársüllyedésre számítva

A Coty a bevált, tavaly is alkalmazott stratégiát követi a csomagok összeállításában és a kihelyezések támogatásában.

– Az erős verseny generálta folyamatos árcsökkenés aggasztó jelenség, tartunk az átlagárak további süllyedésétől. Csomagjaink között most is az olcsóbb összeállítások szerepelnek a legnagyobb számban, a sláger a 999 forintos dezodor+tusfürdő ajánlat lesz – jelzi előre Etter Viktória pr-menedzser.

Fontos megjegyezni, hogy ajándékcsomagjaik külső megjelenése nem tükrözi az átlagárak és a kereslet csökkenését, ugyanolyan magas minőségben, esztétikailag is kifogástalan csomagolásban kerülnek az üzletek polcaira, mint eddig.

A Colgate-Palmolive az idei évben láthatóan az ezévi új termékbevezetéseire fókuszál a karácsonyi ajánlatok összeállításánál is. Több csomag készült, amelybe a legújabb Palmolive Naturals variáns került (Fekete Orchidea), és ennek megfelelő látványos orchideák díszítik a dobozokat.

A férfi csomagok terén is jelentős megújulás jellemzi a Palmolive márkát. Például a Pure Arctic tusfürdőhöz dezodort csomagoltak, és mindez egy jégkockára emlékeztető, igazán különleges hatású műanyag dobozba került, nyilvánvalóan a fiatal férfi célcsoportot célozva.

A tömegtermékek piacán a közepes és alacsony árkategóriákban jelennek meg a Sarantis termékei. A portfólió kialakítását náluk is kutatás előzte meg, ami alapján 2011-ben szélesítették kínálatukat, így a STR8 férfi márkájukon 5-féle, míg a tini lányokat megcélzó BU termékcsaládból 3-féle összeállítást kínálnak.

– Rengeteg újdonságot kínálunk a fogyasztóknak idén karácsonyra. Először jelentkezünk olyan csomaggal, mely három terméket foglal magában; egy after shave-t, egy deo sprayt és egy tusfürdőt. BU márkánk nagy sikernek bizonyuló, idei év folyamán bevezetett tusfürdői is központi szerepet kapnak az összecsomagolásokban – hangsúlyozza Albert Szilvia Junior Brand Manager.

Újdonságok
a termékeken túl

Az Unilever kedvező árú csomagjaiban általában tusfürdőt és dezodort, vagy szappant talál a vásárló, díszdobozban. A középáras és prémiumcsomagok a termékek mellett ajándéktárgyakat vagy neszesszert, táskát tartalmaznak. A csomagok összeállítása márka- és árszinten történik, jellemzően a leginkább keresett márkáikkal, mint az Axe, a Dove és a Rexona. Külön csomagokkal készülnek a nőknek, férfiaknak, illetve a tiniknek, fiataloknak, és az idősebbeknek is. A fogyasztók által várt és elvárt mellett újdonságok is feltűnnek az Unilever palettáján, így a már megszokottak mellett újabb, ötletes ajándékokkal lepik meg a vásárlókat, az olcsóbb és a prémium árkategóriában egyaránt. A tavalyi évben bevezetett Dove for Men termékek nagy sikerére való tekintettel idén szélesebb választékot kínálnak az ebből a termékcsaládból készített karácsonyi csomagokból.

– Szorosan együttdolgozunk csomagolástechnikai cégekkel, annak érdekében, hogy innovatív megoldásokkal jelenjünk meg minden évben a piacon. Az idei évben leginkább nyomdatechnológiai újdonságokkal szeretnénk a fogyasztóink kedvében járni, melyek segítségével exkluzívabb és impozánsabb csomagolásokat tudtunk megvalósítani – hangsúlyozza Pallós Anita.

Idén a Henkel az urakat célzó szélesebb szortimentbe különleges ajándékot rejt. A Dockyarddal együttműködve vásárlási kupont ad ajándékba a Syoss- és Right Guard-összeállításokhoz.

– A női Fa prémium csomagjaink egy impozáns és igen praktikus derékmelegítőt tartalmaznak a szezon divatszíneiben, míg a Syoss női exkluzív csomagunkhoz ajándék hajkefét csomagoltunk – mondja Baranyi Szilvia. Már évek óta minden csatornát lefednek, csak a webáruház maradt meghódítandó területnek. Ezért is döntöttek úgy, hogy lehetővé teszik a fogyasztóiknak a teljes választék elérését ily módon is, beleértve a karácsonyi szortimentet is.

– 2011-ben egyetlen NIVEA csomagban sem helyeztünk el ajándékot. A hangsúly a minőségi kivitelezésen és a kedvező árakon van. Az évek óta magas eladási mennyiséget és értéket biztosító csomagjainkat változatlan összetételben kínáljuk, emellett a 2011-ben bevezetett új termékcsalád, a Pure&Natural is megjelenik többféle összeállításban – jelenti ki Jáger Melinda.

A Coty az újdonságaihoz és a drágább, parfümöt vagy parfümdezodort tartalmazó csomagokhoz idén is ad ajándékot a vásárlóknak; testápolót, tusfürdőt, vagy boxer shortot, neszesszert. Nehéz lenne minden variációt felsorolni, hiszen ötvenhez közelít az összeállítások száma. Tavalyhoz képest annyi még a változás, hogy a tusfürdők, testápolók a drágább csomagokban nagy kiszerelésben szerepelnek, de ezek árát nem érvényesítik a csomag árában, így ezek is ajándékok.

– Egy vadonatúj márkát vezetünk be, Heidi Klum első illatát. Ezt azonban csak szűkített disztribúcióval, karácsonyi csomagként csak 2 csatornában kínáljuk. A 15 ml edt mellé 75 ml-es tusfürdőt és 75 ml-es testápolót kap a vásárló ajándékba – emeli ki Etter Viktória.

Tavaly kezdték el a csomagok forgalmazását webáruházban is, s idén is folytatják ezt a gyakorlatot.

A Colgate-Palmolive csapata is több ajándékkal kedveskedik a fogyasztóknak. A klasszikus Palmolive Naturals Olive Milk termékekből nemcsak ajándékdobozok, de kozmetikai táskás csomag is kerül a boltok polcaira.

A Palmolive Aromatherapy Absolute Relax csomag pedig prémium megjelenésén kívül a termékcsaládhoz illő, levendulás aromarudacskákat is tartalmaz ajándékként.

Ünnepi
vásárlásösztönzés

A szakemberek optimistán tekintenek az idei szezonra, a tavalyival egyező vagy kicsit emelkedő értékesítésre számítva. Ennek érdekében szinte minden forgalmazó kínál egyedi, partnerspecifikus összeállításokat is, az adott láncban leginkább kedvelt termékeiből.

Egyes partnereinél karácsonykor bolti aktivitásokkal, kihelyezésekkel, promóciókkal is megjelenik az Unilever, s az árakciók mellett különleges instore eszközökkel is készülnek az ünnepekre.

A Sarantis gondolavégeken, displayes vagy szigetes kihelyezéseken is igyekeznek megjelenni, valamint egyéb POP-anyagok formájában is mindenhol attraktív megjelenés kialakítására törekszenek.

A Henkel szokatlan ünnepi aktivitással, országos fogyasztói promócióval rukkolt elő. Minden egyes Henkel & Schwarzkopf ajándékcsomag megvételével játszhatnak a vásárlók, hogy megnyerhessék az 50 darab 20 000 Ft értékű Dockyard vásárlási utalvány egyikét, vagy kényeztető családi üdülésben lehessen részük a Thermal Hotel Harkányban.

A NIVEA jótékonysági akcióra invitálja kereskedelmi partnereit és fogyasztóit a karácsonyi csomagok kapcsán is, hiszen minden NIVEA termék, melyet a kereskedelmi partnereknek 2011. szeptember 1. és 2011. november 30. között szállítanak ki, bruttó 1 Ft-ot jelent az SOS Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa számára. Azt remélik, hogy több millió forintot tudnak így átadni, dolgozóik felajánlásaival együtt, az SOS falvakban élő 300 gyermeknek a karácsonyi ünnepségen.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink