Magazin: Környezet- és háziasszonybarát a mosás
Előző számunkban „Minden mosási fázishoz speciális szer” címmel kezdtük el a mosás nagy kategóriájának áttekintését. Az év eleji fehér hetek és a kategória komplexitása további aktualitást biztosítanak a témának. A háziasszonyok minél egyszerűbben és kényelmesebben szeretnének hatékony mosó-, öblítő- és folttisztító hatást, maradandó illatot, frissességet, ragyogást, ugyanakkor egyre többen elvárják a természetbarát fejlesztéseket is.
A mosáskategória legnagyobb alkategóriája a mosószerek széles köre. A fogyasztók a mosószerek közül por-, gél- és kapszulafajták közül, több illat- és kiszerelésvariánsból választhatnak.
– A Henkel a mosás minden kategóriájában képviselteti magát márkáival. A kényelmi szegmensben a kapszulás kiszerelés egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mivel felgyorsult világunkban remekül kiszolgálja a fogyasztók elvárásait – hangsúlyozza Kisfürjesi Nóra, a Henkel Biopon brand menedzsere.
Az öko-megoldások a nagy márkagyártóknál és a kisebb, alternatív megoldásokat nyújtó, szakosodott márkáknál különböző formulákkal, technológiai és alapanyagháttérrel, de egyaránt jelen vannak.
– Az ökoszegmens a tudatos vásárlásról szól, így a vevők aprólékosan megnézik az összetevőket, melyek kiemelten fontosak számunkra is. Ebben a kategóriában egyértelműen érezhető a növekedés – vallja Madari Szilvia, a Winni’s márkát forgalmazó Flyfit Kft. ügyvezető igazgatója.
Az egy mosáskor felhasznált szerek, kiegészítők száma bizonyos háztartásokban növekedik, hiszen a felmerülő napi problémákra speciális adalékok állnak rendelkezésre.
– A mosási adalékok piacán is a környezettudatosság és fenntarthatóság emelhető ki, mint legfőbb trend. Az emberek egyre inkább a zöld termékeket keresik ebben a kategóriában is – emeli ki Rátkai Nikolett, a Spotless Hungary Kft. marketingasszisztense.
Gél, kapszula és koncentrátum
A Henkel tapasztalata szerint a legtöbb háztartás mosószerek közül a mosógéleket részesíti előnyben, hiszen ezek hatékonyan tisztítják a ruhákat akár kézi, akár gépi mosás esetén is, valamint rendkívül hatékonyan fejtik ki hatásukat a foltok eltávolításában előmosáskor is. Az új, sűrűbb állagú gélek már a mosás elején kifejtik tisztító hatásukat, így a ruhákat ragyogóan tisztává teszik, illetve megnehezítik a további szennyeződések megtapadását.
A legtöbb újdonság és fejlesztés a kényelmi és adagolási szempontból is méltán népszerű és egyre jobban növekvő tablettaszegmensben található.
– A kétkamrás, folyékony mosószert tartalmazó Persil DuoCaps kapszulák például jelentősen megkönnyítik és felgyorsítják a mosási folyamatot. A kapszula, kivitelezésének köszönhetően, a mosószer-adagolást jelentősen leegyszerűsíti, hiszen mindössze egy darabot kell a ruhák mellé helyezni a mosógép dobjába. A kapszulák formulája kétszer koncentráltabb, mint a géleké – mutat rá a részletekben megbújó lényegre Kisfürjesi Nóra.
Kompaktabb porok
A mosóporok napjainkban egyre kompaktabbak. Így már kisebb mennyiség is elég a ruhák mosásához, emellett a környezetet is kímélik, fenntarthatóbbá és kényelmesebbé válik használatuk, szállításuk és tárolásuk.
A Henkel ez irányú törekvéseit jól mutatja a Persil mosóporok új generációja, amelyből kompakt összetételének köszönhetően egy mosáshoz húsz százalékkal kevesebb is elég. A Persil márka mellett a Tomi és Biopon márkák mosóporai is kompaktak lettek.
A mosópor- és -gélszegmensben egyaránt erős piaci pozícióval szereplő Tomi márkára jellemző, hogy új, erősebb formulája már a színes ruhákhoz is elérhető.
– A Tomi külsőleg is megújult. A friss és modern külső jól tükrözi a továbbfejlesztett Pro-White/Pro-Color erőt. Az új megjelenés minden Tomi variánst érint – mondja Vékásy Bernadett, a Henkel brand menedzsere.
Öko-gondolkodás
Európa nagy részén a környezettudatos gondolkodás jellemzi a kategóriát, így a polci kihelyezésekben is nagyobb hangsúlyt kap. Hazánkban egyelőre inkább a kényszer viszi rá a vásárlókat, hogy ökomosószert, -öblítőt vásároljanak, mert találkoznak valamilyen bőrproblémával, kiütéssel a szűkebb környezetükben.
– A fogyasztók már tudják, hogy a polcokon a legfelső sorban találhatják meg az ökotermékeket, és lassan azt is megtanulják, hogy mi a különbség a környezetbarát, öko- és a biotermékek között – állítja határozottan, a tudatos vásárlókat ismerve Madari Szilvia.
Az ügyvezető asszony elmondta, hogy a FlyFit Kft. olyan minőségi termékek forgalmazásával foglalkozik, melyek büszkélkedhetnek a „bio” vagy az „öko” minősítéssel, környezetkímélőek, illetve a gyártás során figyelembe veszik a fenntarthatóság szabályait. A Winni’s márka az ökoszegmensben már piacvezető termék volt Olaszországban, amikor cégük elkezdte bevezetni a magyar piacra 2013-ban.
Az öko-gondolkodás az egész koncepcióra érvényes. A Winni’s választék elemei növényi alapanyagokból készülnek, színezék- és adalékmentesek. Minden Winni’s termék a mosás- és öblítéskategóriában koncentrátum, így a kisebb csomagolási és szállítási igény is védi a környezetet. Az utántöltő csomagolás, mely a környezet terhelését 78 százalékkal csökkenti, abszolút előremutató megoldásuk. A termékek fehér és színes ruhákra egyaránt használhatóak.
– Forgalmazóink számára nagy előnyt jelent az összes cikkre érvényes 4 év szavatossági idő. Ezt a saját magunk által előállított, csíramentes, tisztítottvíz gyártásban való alkalmazásával érjük el, amivel elkerülhető a tartósítószerek hozzáadása – sorolja az egyedi előnyöket Madari Szilvia.
Legkedveltebb mosószerük a Winni’s Levendulás folyékony mosószer 1,5 l-es változtat. A legújabb termékük pedig a Winni’s mosószer Eco-pack Verbénával és Aleppo szappannal, ami alternatívát kínál a levendulát kevésbé kedvelő vásárlóknak is.
Védelem, puhaság, illat
Az öblítők színes és illatos tartalmukkal folyamatos újdonságot, izgalmat jelentenek a háziasszonyok számára.
A Silan új, prémium kategóriás öblítőválasztéka a kozmetikai ipar legújabb innovációján alapszik: a három variánsban is elérhető Silan Soft&Oils öblítő értékes illatos olajainak köszönhetően kényezteti a ruhákat, mivel egyedülálló puhaságot kölcsönöz a ruhaszálaknak minden egyes mosásnál.
– A Silan új, prémium választéka egyedülálló flakonjával és áttetsző folyadékával is felhívja magára a figyelmet. Három illatváltozatban, két (1,5 l 42 mosáshoz és a 750 ml 21 mosáshoz) kiszerelésben került a boltok polcaira 2014 év végén – mondja Turóczi Bálint, a Henkel brand menedzsere.
A Winni’s-választékban szereplő öblítők, a mosószerekhez hasonlóan, koncentrátumok. Közülük a legkedveltebb variáns 2014-ben hazánkban a Winni’s utántöltő 1,47 l lett, ami jól mutatja az utántöltő-, vagy Eco-Pack-változatok kedveltségét ebben a kategóriában is.
– Mára elfogadták a vásárlók, hogy a koncentrátumot nem kell feltétlenül felönteni vízzel, elég, ha az ajánlott kis adagot használják belőle. A mi esetünkben egyáltalán nem is javasolt a vízzel való keverés, mert így elveszíti a hosszú szavatosság által nyújtott előnyeit – szögezi le Madari Szilvia.
Praktikus és egyszerű
A mosási adalékok piacán sokféle termék, többek között folteltávolító, fehérítő, függönytisztító és színgyűjtő is sorakozik a polcokon, az utóbbi folyamatosan növekedett az elmúlt években.
– A cégünk által forgalmazott Dylon Színfogó kendővel egyszerre moshatók a különböző színű ruhák, így kevesebbszer kell mosni. A fogyasztók számára fontos, hogy időt és energiát spóroljanak meg és nagyobb figyelmet fordítsanak ruháik védelmére – magyarázza a vásárlók komplex szempontrendszerét Rátkai Nikolett.
A fogyasztói tudatosság növekedése és a környezetbarát szemlélet általános trend 2015-ben is, így a termék további sikerét várják a Spotless szakemberei. Erősíti a tendenciát az is, hogy egy mosáskor egyre többször használnak a fogyasztók mosási adalékanyagokat, amelyek tökéletes kiegészítői a hagyományos mosószereknek.
Fehér hetek
Az év eleje immár hagyományosan a fehér hetek promóciósorozat ideje szinte minden kereskedőnél, ezért a mosás kategóriája a médiában, hirdetésekben és az akciószervezésben is kiemelt figyelmet kap. A márkagyártók is jelentős marketingtámogatással, kommunikációs és vásárláshelyi aktivitással készülnek erre az időszakra.
A Henkel csapata az aktivitásokba minden márkáját bevonja, hogy minden vásárló megtalálja a neki legjobb választást.
A Silan Soft&Oils öblítőcsaládot eladáshelyi marketingkommunikációs eszközökkel, továbbá televíziós reklámkampánnyal támogatják 2015. év elején. Ugyanakkor az alacsony hőfokon is hatékony eredményt produkáló Persil ColdZyme mosószerek az év elején szintén még inkább fókuszba kerülnek.
A Winni’s márka forgalmazója a kipróbálás, megismerés lépéseit tartja fontosnak, ezért a háziasszonyokkal, anyukákkal, védőnőkkel személyes kontaktus építését helyezi előtérbe. Egy-egy árakcióval pedig új vevőket szólíthatnak meg. Nagy hangsúlyt fektetnek a Winni’s termékek széles körű elterjedésére, így mintaszórással, árakcióval és hoszteszek segítségével népszerűsítik a márkát.
– Mindezek mellett a folyamatos hitelességet tartom a legfontosabb marketingeszköznek. A vásárló nem csalódhat a termékben. Elvárás, hogy a mi mosószerünk kimossa a ruhát, csökkentse a bőrirritációt, az allergének ne kerülhessenek a bőrre és védje a természetet. Ezért nagyon erős az online kapcsolatunk a vásárlóinkkal, akiktől rengeteg pozitív visszajelzést kapunk – összegzi a Winni’s márka küldetését Madari Szilvia.
A tavaly megújult Színfogó kendő új összetételének köszönhetően hatékonyabb, gyorsabban és több szín- és koszrészecskét képes magához vonzani. A Színfogó logó is megújul, az átállás folyamatos, néhány termék csomagolásán már ezzel találkozhatnak a fogyasztók.
– A fehér hetek során cégünk számos instore aktivitással, displayekkel és egyéb másodlagos kihelyezésekkel is támogatja a Dylon márkát. 2014. év végén indult a 2015. március végéig tartó nyereményjátékunk, amelyben a fogyasztók akár egymillió forinttal is gazdagabbak lehetnek. Fő célunk továbbra is meglévő vásárlóink megtartása és fogyasztói bázisunk bővítése – vallja Rátkai Nikolett.
A tavalyihoz hasonlóan ismét lesz tv-kampány, amelyben többek között a már megismert papagájjal is találkozhatnak a tévénézők. A vásárlók figyelmét újabb csatornákon keresztül – országszerte 100 helyen kihelyezett élénk citylight plakáttal, illetve számos újságos megjelenéssel (pr-cikkek, termékajánlók és hirdetések) – hívják fel a nyereményjátékra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >