Magazin: Kényeztetés karácsonyra
Exkluzív termék és csomagolás, valamint kedvezményes ár – a cégek idén is kedvében igyekeznek járni a figyelemfelkeltő, érdekes karácsonyi ajándékot keresőknek karácsonyi csomagjaikkal.
– A családok már több mint 100 éve választják és használják bizalommal a Nivea termékeit – tájékoztat Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. Shopper & Customer marketingmenedzsere. Ez idő alatt a Nivea úgy vált valódi családtaggá a világ számos otthonában, ahogyan a mindennapi törődés és bőrápolás is természetessé vált számunkra. A vállalat éppen ezért tartja nagyon fontosnak a családok támogatását és az olyan környezet megerősítését, ahol megteremthető a felelősség és a családhoz való tartozás érzése.
Rajzokba csomagolva
Magyarországon az SOS Gyermekfalu magyarországi alapítványával 12 éve kezdték meg igen szerteágazó tevékenységüket. A közös munka eredményeivel a karácsonyi díszcsomagolásokon is találkozhatnak a kedves ügyfelek és vásárlók, azokon ugyanis az SOS Gyermekfalu apró lakóinak rajzai köszönnek vissza.
A rajzokat egy közös versenyen válogatták ki, melynek elsődleges célja az volt, hogy megmutassák, milyen tehetséges gyermekek élnek ezekben a közösségekben. A Nivea őket számos készségfejlesztő foglalkozás szervezésével támogatja. A rajzokat a legsikeresebb és a legújabb termékeket tartalmazó karácsonyi csomagoknál találhatjuk meg, így például az Original, Powder Touch, Kényeztető Bőrápoló, Care, Ápolási, Hidratáló és Harmony csomagnál.
Kókusz a fókuszban
– A szokványostól némiképp eltérő karácsonyi ajándékcsomaggal lepi meg a kókusz szerelmeseit a Target Sales Group – mondja Fóris Ágnes brand menedzser. Három divatos csomaggal készülnek az ünnepi pillanatokra: ezeket a 100 százalékban kókuszolajat tartalmazó, parabénmentes Inecto Pure Coconut test- és hajápoló termékcsalád elemeiből válogatták össze. A brand menedzser úgy véli, velük könnyű lesz örömöt szerezni: külsejüknél fogva és tartalmuknak köszönhetően egyedüli ajándékként is rangos helyük lesz a karácsonyfa alatt.
Tájékoztatása szerint a csomagolásdesign abban rendhagyó, hogy figyelembe kellett venni: a trópusi gyümölcs vizuális világához nem feltétlenül illeszkednek a tipikus ünnepi motívumok, így ezt szem előtt tartva sikerült három igazán egyedi formájú, stílusos, fehér Kókuszos Kényeztetés Szettet alkotni.
A közkedvelt termékpárokból egy hajápoló csomagot és kétféle testápoló csomagot álmodtak meg – az utóbbiak közül az egyik egy vezető drogérialánc exkluzív kínálataként lesz elérhető. A párosokat az intenzív hidratáló sampon és hajkondicionáló, illetve az intenzív hidratáló krémtusfürdő és testápoló, valamint a tégelyes testkrém és a praktikus álló tubusban kapható, zselésebb állagú hidratáló tusfürdő alkotják majd.
Sztár csomagok
– A tavalyi év sikeres ajándékcsomag-eladásain felbuzdulva az idén is nagy figyelmet szentelünk a Himalaya Herbals karácsonyi csomagjainknak – mondja Kiss Zoltán, a Creative World Kft. kereskedelmi igazgatója. – Partnereink igényeit kielégítendő, a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb választékkal jelennek meg a piacon.
Tizenhárom ajándékcsomagot terveztek, melyek jellemzően két darab normál méretű terméket tartalmaznak, ebből az egyik ajándék a vásárlók számára. Alapvetően attraktív arc- és testápolási csomagokról van szó, melyek általában a slágertermékeket tartalmazzák. A csomagokon karácsonyi motívum nem jelenik meg, ezért azok a szezont követően is gond nélkül értékesíthetők.
Idén is nagy szerepet szánnak a „Himalaya Herbals tápláló bőrápoló krém 50 ml + Himalaya Herbals mandulás szappan 75 g” csomagnak, amely a tavalyi évben az egyik sikercsomag volt a piacon. Nyilván az ár ebben nagy szerepet játszik, hiszen az idén is ez a csomag az 549 forintos ajánlott fogyasztói árával talán a legolcsóbb lesz a polcokon. Kiss Zoltán úgy véli, hogy vonzó csomagjaik és azok ár-érték aránya miatt az idén több mint százezer ember karácsonyfája alá kerülhetnek Himalaya Herbals ajándékcsomagok.
Exkluzív terméknek exkluzív csomagolás
– A női illatok esetében minden évben az adott variáns grafikájához igazítjuk a dobozok designját is – árulja el Tóth Dorottya, a Sarantis Hungary Kft. junior brand menedzsere. – Így idén is igazán feltűnő, ugyanakkor ízléses csomagolásokkal jelentkeznek. A férfi csomagok esetében letisztultabbak a grafikák, az egyszerűbb háttér inkább a terméket helyezi előtérbe.
A brand menedzser szerint minden esetben fontos, hogy ha exkluzív tartalmat kínálnak a fogyasztóknak, az a csomagoláson is látható legyen – nem csak a karácsonyi csomagok esetén. Mindemellett persze azt is szem előtt tartják, hogy a csomagolás tükrözze a tartalmat, ezért tapasztalatuk szerint az exkluzív termék esetén érdemes megkülönböztetni a csomagolást is.
A Sarantis BU márkája női, STR8 márkája pedig férfi csomagokat kínál. Idén először fordul elő, hogy az illatorientált csomagok mellett izzadásgátló termékeket tartalmazó szettekkel is készülnek. A Sarantis minden esetben két terméket kínál egy csomagban, különböző árban és különböző mértékű engedményekkel.
A szortiment összeállításakor mindenképp igyekeznek figyelembe venni az előző évek fogyását, és ahhoz igazítani az adott év portfólióját. Idén két újítás is történt: EDT-csomagok, valamint izzadásgátló termékekből összeállított szettek is megtalálhatók majd kínálatukban. A cégnél egyébként a slágertermékek a kedvezőbb árfekvésű csomagok, vagyis a deo spray és tusfürdő kombinációja.
Tudatosabb vásárlók
– Egyre többen vásárolnak tudatosan és így egyre nagyobb igény mutatkozik a tiszta, káros anyagokat nélkülöző natúrkozmetikumok iránt – tájékoztat Marinova Annamária, a Presto-Pilot Kft. fogyasztóimarketing-vezetője.
Tapasztalataik szerint a Dr. Organic natúrkozmetikumok nemcsak évközben keresettek, a karácsonyi időszakban is szívesen választják őket ajándékozási céllal. Különleges figyelmesség ez anyukának, anyósnak, barátnőnek, hiszen a termékek azonkívül, hogy hatékonyan betöltik funkciójukat (tisztítás, bőrápolás), maximálisan figyelembe veszik az ember egészséges életmódra való törekvését is.
A növekvő igényekre reagálva magyar nyelvű Dr. Organic és Neobio natúrkozmetikai ajándékcsomagokat alkottak, melyeket a letisztult megjelenés jellemez. Fontos, hogy a vásárló a csomagra nézve gyorsan megértse, mit tart a kezében, és miben különböznek a natúrkozmetikumok a hagyományos kozmetikumoktól. A natúrkozmetikumok a különböző, természetes eredetű hatóanyagokról szólnak, ezért a csomagokon elsősorban ezek jelennek meg.
A marketingvezető meglátása szerint a natúrkozmetikumok esetében különösen fontos a vonzó, figyelemfelkeltő csomagolás, hiszen a vásárlók most ismerkednek ezzel az új kozmetikai szegmenssel. Arra törekedtek, hogy a csomagban lévő termékek jól láthatóak legyenek a vásárló számára. A Dr. Organic termékeket fényes fóliás, papírdobozos csomagolásba tették, ami tovább erősíti a prémium-érzetet.
A népszerű Dr. Organic márka két új testápoló ajándékcsomaggal jelentkezik, melyek a prémium árkategóriát erősítik. A márka választékában 12 különféle termékcsalád található, melyek mind egy-egy különleges hatóanyagra épülnek. A csomagokba a legkedveltebb hatóanyagok népszerű termékei kerültek: „A fiatal bőr titka” csomag bioaktív gránátalmás tusfürdőt és testápolót, a „Frissesség forrása” csomag bioaktív Aloe verás tusfürdőt és dezodort tartalmaz.
A natúrkozmetikumok közt a piacon az idén megjelent, egyik legjobb ár-érték arányú Neobio márka is két csomaggal jelentkezik: az egzotikus összetevőkből álló „Természetes felfrissülés” és a „Természetes megújulás” fantázianevű – tusfürdőt, sampont és testápolót tartalmazó – testápoló csomagokat takarnak. Csomagjaik a 2500-3000 Ft-os középkategóriás árszegmensbe esnek, ezzel egy, a fogyasztók pénztárcájának megfelelő natúrkozmetikai ajánlatot jelentenek az ünnepi választékban.
A marketingvezető szerint a Dr. Organic és Neobio csomagok termékei 10 százalékkal kedvezményesebb áron jelennek meg a polcokon csomagban, mintha külön-külön vásárolnánk meg ezeket. A hozzáadott értéket mindkét márka esetében a természetes hatóanyagok, illetve a termék összetétele jelenti, hiszen nem tartalmaznak az egészségre káros összetevőket, hanem értékes, biotermesztésből származó alapanyagokkal ápolják a bőrt.
Vass Enikő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >