Magazin: Ínyencképző
Nem lehet elégszer elmondani, hogy tudatosuljon a hazai vendéglátás minél több képviselőjében: ma a szakma egyik legfontosabb hívószava a helyi alapanyag – nemcsak divat, nemcsak a frissességre, a jó ízre utaló fogalom, de egybecseng más makrotrendekkel is, például a fenntarthatóság iránti törekvéssel.
Erre az elvre a világ gazdagabb felén ma már vállalkozások épülnek, többek között mezőgazdaságiak is. Farmcation a neve annak a kaliforniai kezdeményezésnek, amely farmokra, kisgazdaságokba szervez vakációnak is beillő aktív programokat, főként városokban élő fiatalok számára. A San Francisco körzetében működő start up vállalkozás lehetővé teszi, hogy az érdeklődők ellátogassanak különféle biofarmokra, ahol nemcsak a termelőket ismerik meg, de belekóstolhatnak azok munkájába is. Az ott folyó tevékenység jellegétől függően részt vehetnek gyümölcsszedésben, lekvárfőzésben, sajtkészítésben, és persze a nap fénypontjaként egy közös ebéden, amelyet mindig egy-egy ismert séf készít el.
Minthogy a mezőgazdaságból a kisvállalkozásoknak az USA-ban sem könnyű megélniük, a projekt nem titkolt célja az ő támogatásuk is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >Sör felsőfokon
A BGE Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar magyar sörkultúráról szóló…
Tovább olvasom >Hóna alatt konyhapultjával… – A nap videója
Íme egy profi eszköz főzni tudók kempingezéséhez: a ComplEAT a…
Tovább olvasom >