Magazin: Ínyencképző
Nem lehet elégszer elmondani, hogy tudatosuljon a hazai vendéglátás minél több képviselőjében: ma a szakma egyik legfontosabb hívószava a helyi alapanyag – nemcsak divat, nemcsak a frissességre, a jó ízre utaló fogalom, de egybecseng más makrotrendekkel is, például a fenntarthatóság iránti törekvéssel.
Erre az elvre a világ gazdagabb felén ma már vállalkozások épülnek, többek között mezőgazdaságiak is. Farmcation a neve annak a kaliforniai kezdeményezésnek, amely farmokra, kisgazdaságokba szervez vakációnak is beillő aktív programokat, főként városokban élő fiatalok számára. A San Francisco körzetében működő start up vállalkozás lehetővé teszi, hogy az érdeklődők ellátogassanak különféle biofarmokra, ahol nemcsak a termelőket ismerik meg, de belekóstolhatnak azok munkájába is. Az ott folyó tevékenység jellegétől függően részt vehetnek gyümölcsszedésben, lekvárfőzésben, sajtkészítésben, és persze a nap fénypontjaként egy közös ebéden, amelyet mindig egy-egy ismert séf készít el.
Minthogy a mezőgazdaságból a kisvállalkozásoknak az USA-ban sem könnyű megélniük, a projekt nem titkolt célja az ő támogatásuk is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A világ legjobb gasztronómiai városai 2025-ben – New Orleans a csúcson
A Time Out magazin több ezer helyi lakos bevonásával állította…
Tovább olvasom >A Gundel technikum (a korábbi Ecseri szakközépiskola) volt diákjait várja a Gundel Alumni Közösségbe
A Gundel Károly Vendéglátó és Turisztikai Technikum, korábbi nevén az…
Tovább olvasom >Méréstolmács jigger – A nap képe
Amatőr mixer olvasó, készíts tökéletesen arányos koktélokat a Viski rozsdamentes…
Tovább olvasom >