Magazin: Interpack 11 magyar kiállítóval
Több mint 20 év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari vállalkozások a május 8–14. között megrendezett Interpack csomagolási szakvásáron, további 3 magyar kiállító pedig önállóan vett részt. A 2700 kiállító és a 175 ezer szakmai látogató a Düsseldorfi Vásárváros mind a 19 csarnokát megtöltötte.
„Az Interpack idén ismét látványosan bizonyította globális vezető szerepét. Ez a siker megerősíti azt az alapvető filozófiánkat, hogy a szakvásárt megelőzően célirányosan szólítsuk meg ezt a nemzetközi ágazatot: jöjjenek el háromévente Düsseldorfba” – mondta Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója.
Az Interpack 2014 a külföldi kiállítók 66 százalékos arányával nem csupán a szakvásár viszonylatában, hanem a Messe Düsseldorf valamennyi rendezvényére vonatkozóan is rekordot jelentett. Összesen 120 nemzet képviselői jártak a csomagolóipar és a kapcsolódó ágazatok düsseldorfi seregszemléjén.
Innováció a középpontban
Az Interpack 2014 meghatározó témái közé tartozott a gépek és berendezések hatékony erőforrás-felhasználása, valamint a csomagolóanyagok eredményes felhasználása a minőség, a biztonság, a tökéletes és hamisítás ellen védett végtermékek szavatolása érdekében. Emellett fókuszt kapott az egyre szélesebb termékskálát és rövidebb innovációs ciklusokat kiszolgáló sokszínűség és rugalmasság. Ezekhez a témakörökhöz kapcsolódott a csarnokokban bemutatott innovatív megoldások számottevő része.
„Egy vezető szakvásár esetében nem elegendő bérbe adni a kiállítási területet, és a legmagasabb színvonalon megrendezni a seregszemlét” – fejtette ki Bernd Jablonowski, az Interpack és a SAVE FOOD igazgatója. – „Sokkal inkább feladatunk, hogy beazonosítsuk a bemutatott piac fejlődését meghatározó irányzatokat, hogy bevonjuk ezeket a vásárkoncepcióba, végül pedig, hogy következetesen foglalkozzunk is ezekkel. Csak így biztosíthatjuk a meghatározó szakmai témák szerepét az adott ágazatban. Az Interpack 2014 esetében ezt ismételten jól teljesítettük. Az Innovációs Park és a METAL PACKAGING PLAZA koncepciója teljes sikert aratott a célcsoportokban.”
Jól sikerült a második
SAVE FOOD kongresszus
Kiemelkedő figyelmet kapott az Interpack szakvásárral kapcsolatban a SAVE FOOD. A kongresszus a három évvel korábbi nyitórendezvénynél is szemléletesebben bizonyította, hogy miként lehet az értéklánc minden területén küzdeni az élelmiszer-veszteség és az élelmiszer-pazarlás világszerte jelentkező problémája ellen. A második SAVE FOOD kongresszus, amelyen 450 küldött vett részt, politikai és társadalmi szemszögből is rávilágított a felmerült problémákra. A kongresszus a gazdaság részéről kínált megoldásokat és bemutatta a legjobb gyakorlati példákat.
Magyar részvétel az Interpackon
Húsz év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari kkv-k az Interpackon. A HITA támogatásával és a szakmai szövetség, a CSAOSZ szervezésében megvalósult standon a Krajczár Kft., a Mátrametál Kft., a Pikopack Zrt., a Reményi Csomagolástechnika Kft. és a Rollbox Zrt. vett részt. A közösségi standon részt vett még a Flexo Innovációs Klaszter is, akik 6 céget képviseltek. Rajtuk kívül önálló standdal volt jelen visszatérő kiállítóként a HACONA Kft. és a Pro-Form Kft. A Mikropakk Kft. először vett részt a szakvásáron.
A magyar kiállítók mindegyike sikerként értékelte a részvételt, mindannyian azt tervezik, hogy a 3 év múlva sorra kerülő rendezvényen ismét részt vesznek.
A kiállítást közel 1000 magyar szakember látogatta meg.
Legközelebb 2017 tavaszán üdvözli Düsseldorf a világ minden tájáról összesereglő szakembereket a soron következő Interpackon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >