Magazin: Interpack 11 magyar kiállítóval

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 29. 11:17

Több mint 20 év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari vállalkozások a május 8–14. között megrendezett Interpack csomagolási szakvásáron, további 3 magyar kiállító pedig önállóan vett részt. A 2700 kiállító és a 175 ezer szakmai látogató a Düsseldorfi Vásárváros mind a 19 csarnokát megtöltötte.

„Az Interpack idén ismét látványosan bizonyította globális vezető szerepét. Ez a siker megerősíti azt az alapvető filozófiánkat, hogy a szakvásárt megelőzően célirányosan szólítsuk meg ezt a nemzetközi ágazatot: jöjjenek el háromévente Düsseldorfba” – mondta Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója.

Az Interpack 2014 a külföldi kiállítók 66 százalékos arányával nem csupán a szakvásár viszonylatában, hanem a Messe Düsseldorf valamennyi rendezvényére vonatkozóan is rekordot jelentett. Összesen 120 nemzet képviselői jártak a csomagolóipar és a kapcsolódó ágazatok düsseldorfi seregszemléjén.

Innováció a középpontban

Az Interpack 2014 meghatározó témái közé tartozott a gépek és berendezések hatékony erőforrás-felhasználása, valamint a csomagolóanyagok eredményes felhasználása a minőség, a biztonság, a tökéletes és hamisítás ellen védett végtermékek szavatolása érdekében. Emellett fókuszt kapott az egyre szélesebb termékskálát és rövidebb innovációs ciklusokat kiszolgáló sokszínűség és rugalmasság. Ezekhez a témakörökhöz kapcsolódott a csarnokokban bemutatott innovatív megoldások számottevő része.

„Egy vezető szakvásár esetében nem elegendő bérbe adni a kiállítási területet, és a legmagasabb színvonalon megrendezni a seregszemlét” – fejtette ki Bernd Jablonowski, az Interpack és a SAVE FOOD igazgatója. – „Sokkal inkább feladatunk, hogy beazonosítsuk a bemutatott piac fejlődését meghatározó irányzatokat, hogy bevonjuk ezeket a vásárkoncepcióba, végül pedig, hogy következetesen foglalkozzunk is ezekkel. Csak így biztosíthatjuk a meghatározó szakmai témák szerepét az adott ágazatban. Az Interpack 2014 esetében ezt ismételten jól teljesítettük. Az Innovációs Park és a METAL PACKAGING PLAZA koncepciója teljes sikert aratott a célcsoportokban.”

Jól sikerült a második
SAVE FOOD kongresszus

Kiemelkedő figyelmet kapott az Interpack szakvásárral kapcsolatban a SAVE FOOD. A kongresszus a három évvel korábbi nyitórendezvénynél is szemléletesebben bizonyította, hogy miként lehet az értéklánc minden területén küzdeni az élelmiszer-veszteség és az élelmiszer-pazarlás világszerte jelentkező problémája ellen. A második SAVE FOOD kongresszus, amelyen 450 küldött vett részt, politikai és társadalmi szemszögből is rávilágított a felmerült problémákra. A kongresszus a gazdaság részéről kínált megoldásokat és bemutatta a legjobb gyakorlati példákat.

Magyar részvétel az Interpackon

Húsz év után ismét közösségi standon mutatkoztak be a magyar csomagolóipari kkv-k az Interpackon. A HITA támogatásával és a szakmai szövetség, a CSAOSZ szervezésében megvalósult standon a Krajczár Kft., a Mátrametál Kft., a Pikopack Zrt., a Reményi Csomagolástechnika Kft. és a Rollbox Zrt. vett részt. A közösségi standon részt vett még a Flexo Innovációs Klaszter is, akik 6 céget képviseltek. Rajtuk kívül önálló standdal volt jelen visszatérő kiállítóként a HACONA Kft. és a Pro-Form Kft. A Mikropakk Kft. először vett részt a szakvásáron.

A magyar kiállítók mindegyike sikerként értékelte a részvételt, mindannyian azt tervezik, hogy a 3 év múlva sorra kerülő rendezvényen ismét részt vesznek.

A kiállítást közel 1000 magyar szakember látogatta meg.

Legközelebb 2017 tavaszán üdvözli Düsseldorf a világ minden tájáról összesereglő szakembereket a soron következő Interpackon.

Kapcsolódó cikkeink