Magazin: Impulzusok otthon és az üzletekben
Az elmúlt időszakban a jégkrémpiac szereplői innovációikkal sikeresen csökkentették a kategória időjárás-függőségét: a „hazavihető”, multipack impulz-válogatások keresettsége folyamatosan emelkedik. Impulzusból azonban sosem elég: nagy kihívás a bolti láthatóság fokozása, a vásárlói kedv felkeltése, valamint a fogyasztókkal való minél sokrétűbb kapcsolattartás – például a közösségi térben.
A jégkrém egyike az időjárásfüggő kategóriáknak, ám a termékkör kellően mély és változatos ahhoz, hogy a valós helyzet azért ennél összetettebb legyen.
– Az időjárás leginkább az impulz jégkrém-kategóriákat érinti – szögezi le Hunya Balázs, az Unilever Magyarország Kft. refreshment marketing gyakornoka. – A kiskereskedelmi csatornában a fő kategóriák a családi dobozos és a multipack jégkrémek. Ezek eladásait kevésbé befolyásolja az időjárás, hiszen otthoni fogyasztásra vannak pozicionálva.
Hunya Balázs
refreshment marketing gyakornok
Unilever Magyarország
A megkérdezett piaci szereplők egyöntetű tapasztalata, hogy a különféle, összecsomagolt impulz jégkrémek, vagyis a multipack kedveltsége folyamatosan emelkedik.
– Ez részben innovációvezérelt, részben pedig egy új fogyasztói divatnak köszönhető – jelzi Schmidt Anna, az Unilever Magyarország Kft. shopper & customer marketing managere. – A szegmensen belül jól teljesítenek a prémium termékek és az egyre nagyobb számban elérhető vegyes jégkrémválogatások. A családi jégkrémek eladásai viszont stagnálnak. Egyre nagyobb szerepe van a nagy kiszerelésű termékeknek, amelyek egységára általában kedvezőbb, mint a kisebb méretűeké, miközben nő a prémium márkák szerepe is.
A szezonkezdés eredményei alapján Schmidt Anna a kis formátumok előretörését emeli ki, amelyek mindhárom szegmensben (családi, impulz és multipack jégkrémek) az országos átlag felett tudtak növekedni.
– A saját márkás termékek továbbra is fontosak a jégkrémpiacon, főleg a diszkont csatornában jelentős a piaci részesedésük. Azt látjuk, hogy ebben az évben már egyes hipermarketek is kiemelt figyelmet fordítanak a saját márkás jégkrém portfóliójukra, több hullámban számos innovációt hoznak a piacra – teszi hozzá.
Erős márkák, széles körű marketingeszközök
Jól ismert, erős márkák szerepelnek az Unilever Algida portfóliójában, melyektől a fogyasztók évről évre elvárják az újdonságokat.
– Idén például a nassolási szokásokat megcélozva vezettünk be szendvics formátumú jégkrémet, a jól bevált „dupla Magnum” termékcsaládnak pedig két új variánsával találkozhatnak az élmények hódolói. A hétvégi desszertként szolgáló Carte d’Or egyik új variánsa a magyar ember számára egyik közkedvelt sütemény, az almáspite ízvilágát idézi – foglalja össze a legújabb innovációkat Hunya Balázs.
A Magnum és Carte d’Or is saját kategóriáinak vezető márkái, ezért támogatásuk is széles körű. A tv-kampány mellé idén új digitális és egyéb eszközöket is bevetnek, tudjuk meg, például rádióhirdetéseket.
– A Magnum márkán belül a két új variáns, a Magnum Dupla Málna és Dupla Kókusz ismertségét szeretnénk növelni. A Carte d’Or márka esetében pedig amellett, hogy az Almáspite variánst szeretnénk megismertetni, inspirálni szeretnénk a fogyasztókat arra, hogy a meleg nyári hétvégéken egy Cartre d’Or jégkrémdesszert az ideális választás – határozza meg a fő marketingcélokat Hunya Balázs.
– Kutatásaink szerint a vásárlók több mint fele nem tervezi előre a jégkrémvásárlást. Így egyik legfőbb feladatunk, hogy a jégkrém kategóriát láthatóbbá tegyük a bolti környezetben – világítja meg bolti oldalról a kihívást Schmidt Anna. – Az idei évben kezdjük használni a világító részekkel rendelkező hűtőinket, amelyek még inkább kiemelik az adott termékeket.
Feltűnő és egységes megjelenés
A Nestlé és a Mövenpick márkákat 2012 óta Magyarországon kizárólagosan a Hering Trade Kft. forgalmazza, eladásaik azóta évről évre nőnek, tudjuk meg Török Eszter junior key account managertől.
– Természetesen folyamatosan fejlesztünk, ebben látjuk a jövőt – szögezi le Török Eszter. – A Nestlé idén 3 új terméket dobott a piacra. A piacon eddig is igen sikeres Kaktusz termékek vonalára két új forma érkezett, egy tölcséres és egy úgy nevezett „maxi” termék, teljesen hosszú bevonattal. A Macao termékek új nevet kaptak (Signature), valamint új, fiatalos és merész megjelenést. Ehhez kapcsolódik a harmadik termékújdonság: a tejcsokoládé és gyümölcsös Signature mellé érkezett egy különleges fehércsokoládés-juharszirupos-diós íz is.
Török Eszter
junior key account manager
Hering Trade
A prémium kategóriába pozicionált Mövenpick, Nestlé és a Mondelez márkák esetében a Hering Trade különböző POS-anyagokkal, ár- és megállító táblákkal, logózott napernyőkkel és kukákkal segíti partnerei munkáját. Az áruházakban is helyeznek ki logózott kasszahűtőket, illetve image-megjelenésekkel, óriásplakátokkal, címlapos megjelenésekkel támogatják a termékeket.
Különlegességben különböznek
Alapanyagok és más külső tényezők tekintetében a Ragonese Kft. mindent megtesz, hogy a megszokott magas minőséget képviseljék termékei.
– Gelatiamo márkanevünk annyit tesz magyarul, hogy „szeretjük a fagylaltot”, és ezt a fagylalt iránti mediterrán szenvedélyünket kompromisszumok nélkül képviseljük termékeinkkel – fogalmaz Kapui Ferenc, a Ragonese Kft. marketingvezetője. – A hagyományosan jól fogyó családi termékek mellett nagy hangsúlyt fektetünk a trendkövető, különleges ízek fejlesztésére. Ez az egyik pillér, amely meglátásunk szerint megkülönbözteti a márkás termékeket a saját márkáktól.
Kapui Ferenc
marketingvezető
Ragonese
Az innováció mellett a Gelatiamo márka magas, megbízható minőséggel, a fogyasztókkal folytatott folyamatos kétoldalú kommunikációval, elérhető ügyfélszolgálattal támogatja márkaértékét, teszi hozzá a marketingvezető. A termékek mélységi disztribúciója jelentősen bővült az elmúlt időszakban, mivel egyre fontosabbá váltak számukra a kisebb alapterületű üzletek is.
– A Gelatiamo márkával a hagyományos ízekbe is csempészünk egy kis izgalmat: az egyik csokis ízünk a Tripla Csokoládé, a Crunchy vaníliát pedig ropogós grillázsdarabok teszik érdekessé – jegyzi meg Kapui Ferenc. – Folyamatosan törekszünk izgalmas ízek bevezetésére, mint például a Bodzás limonádé, Csokis palacsinta vagy épp a Görögjoghurt-Mangó. Emellett büszkék vagyunk 9 cikkelemből álló, egészségtudatos választékunkra, melyet Gelatiamo Paleo, Single Zero és Zero termékcsaládunk képvisel. Kommunikációnkban is hatékony és jól mérhető csatornákra fektetjük a hangsúlyt, elsősorban az online médiában vagyunk jelen. Elindult fogyasztói hírlevélrendszerünk, és idén tervezzük honlapunk teljes megújulását is. A közösségi médiában és display-felületeken fő célunk a márkaérték erősítése, illetve a márkaismertség folyamatos növelése. Az idei évben nagy hangsúlyt kap a korábbi években már használt és sikeres eszközünk, a termékvásárláshoz kötött bolti promóció. Május végén indult AP-kód feltöltő aktivitásunk egész nyáron ösztönzően segíti termékeink vásárlását.
Szalai L.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >