Magazin: Idén is lesz World Tour a párizsi SIAL 2016 kiállításon!

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 01. 07:31

Fogyasztási és kereskedelmi trendek és az ezeket bemutató sikeres innovációk 28 országból – ez a World Tour by SIAL, amelynek magyarországi partnere a Trade magazin, és amely lehetőset kínál, hogy a SIAL szakvásáron Párizsban mindenki megtekinthesse és megismerhesse 2016. október 16. és 20. között, merre tart a világ élelmiszeripara.

sial_Hzs prezental_WT 2016_opt

A már 50. születésnapján is túllépett párizsi SIAL ma már nemcsak egy élelmiszeripari kiállítás a francia fővárosban, hanem annak a SIAL Network hálózatnak a legnagyobb eleme, amely a világ 6 helyszínén, 7 eseménnyel együttesen 14 000 kiállítót és 330 000 látogatót vonz 194 országból: SIAL Paris, SIAL Canada – Montrealban és Torontóban, SIAL China, SIAL Middle East, SIAL ASEAN – Manilában és a SIAL Interfood –
Jakartában.

Egy nyelven beszélünk

A kiállításhoz kapcsolódó World Tour a korábbi SIAL d’Or nemzetközi termékverseny kibővített változata, ahol a nemzetközi zsűritagok nem csak termékeket, de piaci aktualitásokat is elemeznek közösen, hogy nagy globális fogyasztói trendeket mutathassanak be a kiállításon.

Huszonnyolc ország szaklapjával együttműködve a World Tour by SIAL szervezői idén március végén egy kétnapos prezentációsorozattal áttekintették a világ élelmiszerpiacainak aktualitásait, trendjeit és sikeres termékeit. Az országonkénti hazai fordulók után, a párizsi döntőbe érkezett innovációk azonos trendeket mutattak.

Melyek is ezek?

Egészséges trendek

A fogyasztók egyre inkább az egészséges életmódra törekednek, ezért változnak a fogyasztási szokások és növekszik az egészséges élelmiszereket árusító boltok száma.

Mindinkább odafigyelnek arra, hogy mit esznek, és keresik a természetes megoldásokat, mint például a biotermékek, a csökkentett cukor- és zsírtartalom, tartósítószer-mentes, gluténmentes, „mindenmentes” termékek.

Chia mag, arónia, quinoa, acai bogyó, goji bogyó, matcha tea… az úgynevezett „superfoodok” népszerűsége növekvőben van a mindennapi táplálkozásban. A hagyományos termékek pedig igyekeznek ezt a trendet beépíteni az összetevőik közé.

A különféle speciális étkezési igények is egyre gyakoribbak, ezért például egyre több proteines termék érhető el a boltok polcain, megoldást kínálva azoknak a fogyasztóknak, akik aktív életmódjuk miatt funkcionális termékelőnyöket keresnek, amikor élelmiszert vásárolnak.

Okos vásárlók kényelmi trendje

A fogyasztók továbbra is nagyon kedvelik a kényelmi termékeket. Bármilyen termék, ami időt és energiát spórol meg számukra, nagy eséllyel lesz népszerű, és az is marad, amennyiben egészséges, jóízű és a megfelelő áron kínálják.

A kényelmi üzletek és az egyéb, kisméretű szakboltok száma egyre nő. Számos olyan termék van feljövőben, amely a minőséget kombinálja a könnyű és gyors elkészíthetőséggel, és közben különféle fogyasztási igényeket elégít ki és megoldást kínál bizonyos fogyasztói igényekre.

Változó fogyasztási szokások

A fogyasztási szokások változnak, különösen most, hogy az új generációk felnövőben vannak. Az úgynevezett millenniumi generációba tartozók gyakrabban fogyasztanak snacket, menet közben esznek, és többször mennek étterembe, mint a náluk idősebbek.

Az élelmiszer-kereskedelem és a gasztronómia többé nem különülnek el teljesen egymástól. Egyes új boltkoncepcióknak már része a helyben fogyasztást lehetővé tevő részlegek kialakítása.

A beszerzők és kategóriamenedzserek jobban rajta tartják a szemüket a jól menő éttermeken és étkezési trendeken. Nem kell többé sok időnek eltelnie, míg hasonló termékek jelennek meg az üzletek polcain. Az is megtörténik, hogy vezető FMCG-vállalatok fognak össze azért, hogy új termékeket és ízeket alkossanak.

Másrészt viszont számos országban indultak programok az élelmiszer-pazarlás megelőzése érdekében. A legnagyobb multinacionális boltláncok kötelezték el magukat az ügy mellett, vállalva, hogy 2025-ig 50 százalékkal csökkentik a szemétbe kerülő élelmiszer mennyiségét.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink