Magazin: Idén is lesz World Tour a párizsi SIAL 2016 kiállításon!
Fogyasztási és kereskedelmi trendek és az ezeket bemutató sikeres innovációk 28 országból – ez a World Tour by SIAL, amelynek magyarországi partnere a Trade magazin, és amely lehetőset kínál, hogy a SIAL szakvásáron Párizsban mindenki megtekinthesse és megismerhesse 2016. október 16. és 20. között, merre tart a világ élelmiszeripara.
A már 50. születésnapján is túllépett párizsi SIAL ma már nemcsak egy élelmiszeripari kiállítás a francia fővárosban, hanem annak a SIAL Network hálózatnak a legnagyobb eleme, amely a világ 6 helyszínén, 7 eseménnyel együttesen 14 000 kiállítót és 330 000 látogatót vonz 194 országból: SIAL Paris, SIAL Canada – Montrealban és Torontóban, SIAL China, SIAL Middle East, SIAL ASEAN – Manilában és a SIAL Interfood –
Jakartában.
Egy nyelven beszélünk
A kiállításhoz kapcsolódó World Tour a korábbi SIAL d’Or nemzetközi termékverseny kibővített változata, ahol a nemzetközi zsűritagok nem csak termékeket, de piaci aktualitásokat is elemeznek közösen, hogy nagy globális fogyasztói trendeket mutathassanak be a kiállításon.
Huszonnyolc ország szaklapjával együttműködve a World Tour by SIAL szervezői idén március végén egy kétnapos prezentációsorozattal áttekintették a világ élelmiszerpiacainak aktualitásait, trendjeit és sikeres termékeit. Az országonkénti hazai fordulók után, a párizsi döntőbe érkezett innovációk azonos trendeket mutattak.
Melyek is ezek?
Egészséges trendek
A fogyasztók egyre inkább az egészséges életmódra törekednek, ezért változnak a fogyasztási szokások és növekszik az egészséges élelmiszereket árusító boltok száma.
Mindinkább odafigyelnek arra, hogy mit esznek, és keresik a természetes megoldásokat, mint például a biotermékek, a csökkentett cukor- és zsírtartalom, tartósítószer-mentes, gluténmentes, „mindenmentes” termékek.
Chia mag, arónia, quinoa, acai bogyó, goji bogyó, matcha tea… az úgynevezett „superfoodok” népszerűsége növekvőben van a mindennapi táplálkozásban. A hagyományos termékek pedig igyekeznek ezt a trendet beépíteni az összetevőik közé.
A különféle speciális étkezési igények is egyre gyakoribbak, ezért például egyre több proteines termék érhető el a boltok polcain, megoldást kínálva azoknak a fogyasztóknak, akik aktív életmódjuk miatt funkcionális termékelőnyöket keresnek, amikor élelmiszert vásárolnak.
Okos vásárlók kényelmi trendje
A fogyasztók továbbra is nagyon kedvelik a kényelmi termékeket. Bármilyen termék, ami időt és energiát spórol meg számukra, nagy eséllyel lesz népszerű, és az is marad, amennyiben egészséges, jóízű és a megfelelő áron kínálják.
A kényelmi üzletek és az egyéb, kisméretű szakboltok száma egyre nő. Számos olyan termék van feljövőben, amely a minőséget kombinálja a könnyű és gyors elkészíthetőséggel, és közben különféle fogyasztási igényeket elégít ki és megoldást kínál bizonyos fogyasztói igényekre.
Változó fogyasztási szokások
A fogyasztási szokások változnak, különösen most, hogy az új generációk felnövőben vannak. Az úgynevezett millenniumi generációba tartozók gyakrabban fogyasztanak snacket, menet közben esznek, és többször mennek étterembe, mint a náluk idősebbek.
Az élelmiszer-kereskedelem és a gasztronómia többé nem különülnek el teljesen egymástól. Egyes új boltkoncepcióknak már része a helyben fogyasztást lehetővé tevő részlegek kialakítása.
A beszerzők és kategóriamenedzserek jobban rajta tartják a szemüket a jól menő éttermeken és étkezési trendeken. Nem kell többé sok időnek eltelnie, míg hasonló termékek jelennek meg az üzletek polcain. Az is megtörténik, hogy vezető FMCG-vállalatok fognak össze azért, hogy új termékeket és ízeket alkossanak.
Másrészt viszont számos országban indultak programok az élelmiszer-pazarlás megelőzése érdekében. A legnagyobb multinacionális boltláncok kötelezték el magukat az ügy mellett, vállalva, hogy 2025-ig 50 százalékkal csökkentik a szemétbe kerülő élelmiszer mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Hét magyar élelmiszeripari cég mutatkozik be a sanghaji SIAL kiállításon
A Hungarian Food Business Program (HFBP) keretében hét magyar vállalat…
Tovább olvasom >Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >