Magazin: Hidegben még fontosabb a bőrápolás
Ősztől tavaszig kiemelt szezonja van az arc-, kéz- és testápoló termékeknek. Ilyenkor a hölgyek nemcsak saját, de családjuk részére is beszerzik a tápláló, hidratáló, védőkrémeket.
A gyártók is újdonságokkal készülnek erre az időszakra: új formulával, összetevővel és a kategóriák közt új utat nyitó innovációval jelentkeznek.
A női testápolás kihívásokkal teli, a széles körben terjesztett testápolási termékek piaca stagnál. A válság megtépázta ezt a kategóriát, hiszen ez az egyik olyan kozmetikai szegmens, amelyről a fogyasztók a legkönnyebben mondanak le.
– A testápolás nem olyan mindennapi létszükséglet, mint mondjuk a tisztálkodás, másrészt egyre nehezebb olyan izgalmas, a funkcionális termékelőnyökön túlmutató innovációkat hozni, melyek új fogyasztókat nyernek meg. Ugyanakkor országszerte egyre több olyan márkaüzlet nyílik, amelyek a konvencionális csatornákon kívül sikeresen tudnak növekedni. Ezek jellemzően prémium termékeket kínálnak, melyek kifinomult csomagolással, illattal és különleges összetevőkkel, textúrákkal hatnak a fogyasztók érzékeire, és ezzel teszik izgalmassá számukra a testápolás kategóriát – kezdi a kategória ismertetését Sárközi Tamás, az Unilever Magyarország Dove Skin & Masterbrand brand managere.
A tágabb értelemben vett célcsoport, főként a speciálisan férfiaknak fejlesztett termékek köre optimizmusra adhat okot.
– A célcsoport leginkább a hölgyek, de természetesen a gyerekek és az urak számára is biztosítunk specifikus termékeket. A fogyasztók elsősorban bőrtípus alapján választanak testápoló terméket, e mellé pedig gyakran társulnak egyéb igények a szezonnak megfelelően. Tavasszal előszeretettel választják a bőrfeszesítő termékeinket, ősszel és télen viszont a gazdagabb textúrájú krémeket preferálják, hiszen a bőrnek ilyenkor erőteljesebb hidratálásra, táplálásra és védelemre van szüksége – mutat rá a részletekre Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand managere.
A természetes összetevők népszerűsége ebben a kategóriában is növekszik, így egyre több gyártó lép a piacra natúr típusú megoldásokkal.
– Az arc- és testápolás területén évek óta megfigyelhető folyamat, hogy két, viszonylag jól elkülöníthető fogyasztói csoport van kialakulóban: az egyik a tudatos vásárlók csoportja, akik a magas minőséget, a káros anyagoktól mentes, természetes készítményeket keresik, és ezért hajlandóak a magasabb árat is megfizetni. A másik csoport szintén a jó minőségű termékeket keresi, előtérbe helyezve a megfelelő ár-érték arányt is – hangsúlyozza Eperjesi Ferenc, a PL Beauty Cosmetics Kft. ügyvezető igazgatója.
Duális stratégia
A Dove és a Baba révén az Unilever egyszerre van jelen egy globális és egy hazai márkával a magyar testápolási piacon.
– Ezek a márkáink ugyanúgy megkerülhetetlenek a testápolásban, mint a tisztálkodási kategóriákban, például a tusfürdők piacán, ahol az Unilever piacvezető. A Baba kiváló formuláival és remek ár-érték arányával a magyar vásárlók egyik kedvence, és ez a népszerűség csak tovább növekedett, mióta újra támogatjuk a márkát ebben a kategóriában is – emeli ki a marketing és márkaépítés szerepét Sárközi Tamás.
A Dove a DermaSpa testápoló család szeptemberi bevezetésével egy új mérföldkőhöz érkezett. Az új prémium kollekció az arcápolásban használt összetevői segítségével biztosítja a kiemelkedően gazdag hidratálást a bőr számára. Fokozza a termékek exkluzivitását, hogy a termékcsalád illatait különleges kollaboráció keretein belül fejlesztették ki a Dove szakértői és Ann Gottlieb globálisan elismert parfümőr. A szofisztikált termékcsomagolás remekül kiegészíti a benne rejlő tartalmat, az ellenállhatatlan illatokkal és textúrákkal együtt pedig valódi testápolási élményt biztosítanak a fogyasztók számára.
Az új bevezetést októbertől folyamatosan és széles körben támogatják, hogy a testápolás szempontjából kiemelkedő karácsonyi időszakban minél többen vásárolják meg és próbálják ki a termékeket, ezzel egy új prémium kategóriát teremtve a széles körben terjesztett testápolási termékek piacán.
Izgalmas hibrid testápoló
A téli testápolás kereskedelmi specifikuma a NIVEA szakértője szerint, hogy ebben az időszakban a gazdagabb, hosszabb távú hidratáltságot biztosító testápolók kerülnek fókuszba, és a nagyobb kiszerelésű termékek ismertetése a cél. Jellemzően márkablokkokban, azon belül pedig bőrtípusnak megfelelően jelenítik meg a termékeket a testápoláspolcokon.
– Innovációinkat a rohanó élet időspórolásának szolgálatába állítottuk, így fejlesztettük ki az In Shower termékvonalat, mely idén is a kommunikációnk egyik fókuszpontja, az esszenciális termékeket népszerűsítő emocionális vonal mellett – mondja Tantics Viktória.
Az idei év újdonsága a Q10 koenzim tartalmú NIVEA Zuhanyzás Közbeni testápoló bevezetése volt. Ennek a terméknek két nagy előnye van: feszesít a bőrt, és rendkívül gyors a használata, hiszen le lehet öblíteni, nem kell várni a beszívódásra.
Erősödik a natúr vonal
A bőrradírozás, a hidratálás és a napvédelem is fontos eleme a téli arcápolásnak. A hideg, szeles időszakban külön figyelni kell a kéz bőrére is, amely ilyenkor még inkább hajlamos a kiszáradásra.
Az Anaconda kozmetikumoknak van egy professzionális és egy lakossági vonala is.
– Arckrémeink összetevőit megújítottuk: az Anaconda nappali és éjszakai, valamint a ránctalanító arckrémek a növényi eredetű alapanyagoknak, a megnövelt hidratáló hatóanyag-tartalomnak, valamint a parabénmentes összetevőknek köszönhetően még hatékonyabban ápolják és védik az arcbőrt. A zsíros, problémás bőr igényeihez igazodó Clearoderm termékcsalád szintén külső-belső megújításon ment át. A megújult formulák szalicilsav tartalma, valamint a növényi eredetű összetevők segítenek tisztán és egészségesen tartani a bőrt anélkül, hogy szárítanák azt – sorolja az újdonságokat Eperjesi Ferenc.
Az Anaconda márka vásárlói számára fontos a magas minőség, ugyanakkor a megfelelő ár-érték arány is. Termékeik megtalálhatók a DM, Rossmann, Tesco és Auchan áruházakban, valamint számos nagykereskedelmi partnernél is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >