Magazin: Elkelnek a grillkellékek
Májustól akár szeptemberig is tarthat az egyre népszerűbb grillszezon. A grillezés azonban kellékigényes műfaj, akkor ad a fogyasztóknak maradandó élményt, ha minden kiegészítő kéznél van, ezért érdemes az eladótérben tematikusan, a grillezés kellékeit – grilltálcát, fóliát, konyhai törlőt, szalvétát, eldobható tányért stb. – egyben, keresztkategóriás kihelyezésen is megjeleníteni.
A napsütés, a kellemes időjárás előcsalogatja a családokat, baráti társaságokat, hogy a szabadban, kirándulóhelyeken vagy a kertben sütögessenek, grillezzenek, bográcsozzanak, tárcsázzanak és a többi, egyre népszerűbb módozatot műveljék. A különböző barbecue műfajok egyre népszerűbbek hazánkban is. Legyen szó az egyszerű nyársalásos szalonnasütésről vagy a leglátványosabb kemencézésről, a zsíros kezek, kifröccsenő pácok az élvezet velejárói.
– Tapasztalataink szerint a grillezésnek, piknikezésnek egyre több a hódolója Magyarországon is, ezért portfóliónkban egyre több kapcsolódó cikket kínálunk partnereinknek, fogyasztóinknak – kezdi a téma taglalását Deli Károly, a Sarantis Hungary Kft. brand managere.
– Általában az április–májusi akciók nyitják a grillezési szezont, amivel már a fogyasztókat is grillezésre ösztönzik. Erre a kereskedelmi hálózatok külön hirdetési oldalakkal jelennek meg – teszi hozzá Gödri Sándor, a Metsa Tissue Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója.
– A grillezés jó alkalom arra, hogy a termékeink sokoldalúságát itt is kidomborítsuk. A grilltematika köré építkezve disztribúciós lehetőségeket is megragadunk, így ebben az időszakban alternatív csatornákban is megjelenünk – tágítja tovább a látómezőt Nagy Réka, az SCA Hygiene Products Kft. marketing managere.
– Termékinnovációt tekintve a szalvétakategórián belül is nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni az egyedi megoldásokra, illetve az eddig általunk még mélyebben nem érintett piaci szegmensekben rejlő lehetőségek kiaknázására – jegyzi meg a téma kapcsán Sárik Ferenc, a Vajda Papír Kft. brand managere.
Bográcsra fel!
A Sarantis Hungary Kft. Hewa termékei a prémium kategóriát képviselik a szegmensben, a termékek anyaga, tartóssága és a csomagolás minősége is egyaránt ezt tükrözi.
– A grillezéshez fejlesztett speciális alufólia például rendkívül vastag anyagból készült. A műanyag partitermékek is rendkívül erősek, többször használhatók, a poharak és tányérok még mikrohullámú sütőben való melegítésre is alkalmasak – emeli ki az egyedi jellemzőket Deli Károly.
A különböző méretű, négyszögletes és kerek alutálcákat fedővel ellátva kínálják, így a több párolást igénylő húsok és zöldségek is elkészíthetők bennük. A bográcsozás reneszánszát szem előtt tartva az idei szezonra partitermékeik között új Műanyag mélytányérral (6 dl, 6 db) bővítik a portfóliót.
Az azonnal el nem fogyasztott ételeket pedig a különböző méretű Hewa Hűtő- és uzsonnatasakokba, valamint a Hewa Frissentartó fóliába lehet biztonságosan elcsomagolni és tárolni. A tűz mellett meg is szomjaznak a piknikezők, így praktikus a Hewa Jégkocka tasakban készült jégkockákkal hűsített italokra is gondolni.
Vizesen is feszes
A Metsa Tissue Kft. az összes háztartási papíráru termékkategóriában képviselteti magát. Ezen belül a teljes háztartási törlő kategóriáját minőségileg, illetve megjelenésszinten teljesen felújították, azonos áron értékesítve termékeiket.
– Tapasztalataink szerint a konyhai törlő szegmensében a maxi és Jumbo kategória tovább diverzifikálódik a tekercsek hossza alapján. Az alacsony lapszámos termékeknél a prégelés jellemző, a hosszú tekercses termékeknél a pont-pont prégeléses nyomattal találkozhatnak a fogyasztók. A standard termékeknél a 3 rétegűek esetében előfordul a maxi-mini, féllapos megoldás. A háztartási törlők esetében gyakori a színes nyomtatott termék is. Az öko-koncepció sajnos a mi fogyasztóinkat nem igazán érdekli – sorolja a szegmens jellemzőit Gödri Sándor.
A háztartási törlők esetében a maxi kategóriában a gyártók a tekercs hosszával játszva igyekeznek újabb termékeket bevezetni, újabb alkategóriákat próbálnak létrehozni. Alapvetően az árkritérium a vezető elv, mégis a prémium szegmensben is rejlik még lehetőség, így a Metsa Tissue Kft. a 3 rétegű háztartási törlő szegmensében vezetett be 2 új innovatív terméket.
A Tento Extra strong 3 rétegű törlő, mely nedvesen is feszes marad, kicsavarható, nem mállik szét. Hossza eltér a standard mérettől, 17,5 méter. A termék nem szöszösödik használat közben, pl. ablak vagy tükör tisztítása során. A termék hatóságilag igazoltan élelmiszerekkel kapcsolatba kerülhet.
A Tento Kitchen Innovations 3 rétegű törlő, melynek fő jellegzetessége a kiemelkedően magas nedvszívó képesség, ugyanakkor nedves állapotban sem mállik szét. A termék hatóságilag is igazoltan élelmiszerekkel kapcsolatba kerülhet, így a nedves és a kisütött olajos termékek esetében gyorsan felitatja a folyadékot.
Csavarható és dörzsálló
Az SCA Hygiene Products Zewa márkanév alatt forgalmazza papíráru termékeit. A konyhai törlő portfólióban megtalálhatóak a hagyományos papírtörlők, a jumbo nagy kiszerelések, illetve a különleges TAD technikával készült Wisch & Weg termékeik is.
– Törlőinknek nagyon jó a nedvszívó képességük. Ugyanakkor gondolunk a designt kedvelő fogyasztókra is, hiszen termékeink nagy része mintával is megjelenik. A takarékosabbaknak pedig kettétéphető, felezőlapos verziót is tudunk nyújtani – hangsúlyozza Nagy Réka.
Idén megújul a Wisch & Weg márkanév alatt forgalmazott papírtörlő termékcsalád. Új papírmintája még inkább elősegíti a nedvszívást. Emellett a termék ki is csavarható és dörzsölésálló lett, így teljesen ki tudja váltani a textilek használatát, nemcsak a grillezésnél, de a mindennapokban általában, sőt a nagytakarítás esetén is.
A Zewa szalvéták pedig magas minőségük és változatos mintázatuk miatt kedveltek. A tavaszi hangulathoz leginkább a Zewa pillangómintás szalvétát ajánlják vásárlóiknak.
Prémium és eko,
sőt öko
A Vajda Papír Kft. tapasztalata alapján az elmúlt évben folytatódott a papírtörlő-kategória dinamikus fejlődése. Továbbra is a 2 rétegű papírtörlők a meghatározóak, de kis mértékben erősödött a 3 rétegű szegmens, utóbbi a piac több mint egynegyed részét adja. 2014-ben is folytatódott az 1 tekercses, nagy lapszámú kiszerelések erősödése, de a piacon továbbra is a 2 tekercses kiszerelés a domináns.
– A konyhai papírtörlő kategóriájában Ooops!, Sindy és Lilla márkáinkkal vagyunk jelen. Ooops! és Sindy márkájú papírtörlőink bőrgyógyászatilag tesztelt termékek, amelyeket független németországi laboratóriumban tesztelünk. Fontos megemlíteni, hogy a papírtörlőpiacon jelentős sajátmárka-szegmens meghatározó gyártói között vagyunk – emeli ki Sárik Ferenc.
Márkakommunikációjuk középpontjában az Ooops! márka áll, amely a klasszikus 2 rétegű papírtörlő mellett 350 lapos Universal, Decor, valamint újrahasznosított alapanyagú Greenline terméket is kínál. A legmagasabb szintű fogyasztói igények kielégítésére pedig 3 rétegű Premium kéztörlő alkalmas.
Legújabb Ooops! 4You márkanevű, 200 lapos termékük pedig a nagy lapszámú szegmensen belül nyújt új alternatívát fogyasztóik részére. A termék már FSC® MIX termékminősítéssel rendelkezik, amely tanúsítja, hogy alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból származik.
A Vajda Papír Kft. környezetbarát gyártás melletti elkötelezettségét tanúsítja, hogy termékeik zöldenergiával készülnek, továbbá egyes termékeik Nordic Ecolabel minősítéssel is rendelkeznek.
Szalvétakategóriában a tavaly karácsonyi szezonban első alkalommal beléptek az ünnepi mintás szegmensébe, amelyet idén a húsvéti szezonális mintás szalvéta megjelenése követett.
Központban az eladáshely
A vásárlókra, az instore megjelenésre fókuszál az idei szezonban minden gyártó.
– A normál polci jelenléten túl Hewa másodkihelyezésekkel, fémdisplayekkel és árkedvezményekkel készülünk a szezonra. A partnereink igényeit szem előtt tartva előre összeállított grill- és particsomagokat is kínálunk többféle kiszereléssel, melynek segítségével a teljes termékportfólió lefedhető – összegzi az elhangzottakat Deli Károly, a Sarantis Hungary Kft. brand managere.
A Metsa Tissue Hungary számára a fogyasztók fő döntési pontja, a vásárlás helye a legfőbb kommunikációs csatorna.
– A marketingmix esetén a boltokra, az instore megjelenésre fókuszálunk. Ide értjük a szóróanyagok, újságos megjelenések intenzív használatát is – vallja Gödri Sándor, a Metsa Tissue Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója.
A Zewa márka a tv-reklámok mellett egyre inkább a digitális médiát használja kiegészítőként, a közösségi oldalakat is beintegrálva.
– Nagyon szeretik olvasóink a hasznos tartalmakat, ezért népszerű a „Zewa Apró érintések” Facebook-postkampányunk is. Szívesen lájkolják és osztják meg követőink, így a digitális generációk is magukénak érezhetik márkánkat – szögezi le Nagy Réka, az SCA Hygiene Products Kft. marketing managere.
– A jól megválasztott keresztkategóriás bolti másodkihelyezések általában növelik az eladást, többek között az impulzusvásárlásoknak köszönhetően. Ez vonatkozhat a grillezés különféle eszközeire is, tehát jó alkalom felhívni a vásárlók figyelmét, hogy ne felejtsenek el háztartási papírtörlőt is beszerezni erre az eseményre a napicikk-kereskedelemben, a barkácsüzletekben, vagy akár a benzinkutakon is – hívja fel a figyelmet a tematikus szigetek kialakításának jelentőségére Forgách Réka, az SCA Hygiene Products Kft. Junior Trade Marketing Managere.
A Zewa az idei grillszezonra árakciókkal, kuponokkal, másodkihelyezésekkel, displayekkel és tailor made promóciókkal készül, melyekkel szélesebb vásárlói kört céloz meg. Egyre több fogyasztó számára szeretnék elérhetővé tenni és biztosítani, hogy megismerjék a megújult Zewa Wisch & Weg termékcsaládot és felhasználási előnyeit.
A Vajda Papír Kft. tavaly év végén nagyszabású marketingaktivitás-sorozattal hívta fel magára a figyelmet.
– Megvalósítottuk Ooops! márkánk első, promócióval összekötött országos kommunikációs kampányát, amelyben outdoor, instore, online és tv-felületek egyaránt helyet kaptak. Az idei évben a már elkezdett kommunikációs irányvonal konzekvens folytatását tervezzük, amelynek fókuszában az első fél évben az új, teljesen egyedi Open&Close csomagolástechnikával ellátott, könnyű nyithatóságot és visszazárhatóságot kínáló 100 darabos papírzsebkendőink állnak. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy 2015-ben Ooops! márkánk Superbrands, a Vajda Papír pedig Business Superbrands díjat nyert – zárja le a témát a jó hír bejelentésével Sárik Ferenc, a Vajda Papír Kft. brand managere.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
Grillbarát ezermesterek – A nap videója
Kreatív és szellemes megoldások otthoni grillezésre. A videóért katt a…
Tovább olvasom >Öt most érő gyümölcs, amit érdemes baconnel megkóstolni
Az ellentétek vonzzák egymást – mondja a régi igazság, és…
Tovább olvasom >Ha nyár, akkor grillezés! – Tippek a tökéletes kerti sütögetéshez
A nagy hőségben az étkezéseink is teljesen megváltoznak: a friss…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >