Magazin: Egy pár, két pár, grill

Dátum: 2015. 05. 05. 12:30

Kezdődik a grillszezon, a versenyzők megteszik a tétjeiket. Az eladások volumene minden évben nagymértékben függ az időjárástól, de alapvetően bizakodásra ad okot a tavaly óta folyamatosan emelkedő fogyasztói hangulat. Az utóbbi években a fogyasztói preferenciák letisztultak, így az alap íz- és méretválasztékot minden piaci szereplő kialakította. A sikeres szezon kulcsa az izgalmas szezonális újdonságokban és az eladásösztönző eszközök minél hatékonyabb kihasználásában rejlik.

Ahogy az új évezredben terjedt a grillezés szokása, úgy nőtt és színesedett a hazai piac is. A kezdetben még csak egy-két alapízben kínált kolbászokat mára különböző ízű, méretű, alakú, és csomagolású húskészítmények, szezonális ízújdonságok váltották fel.

Két újdonság a ZIMBO-tól

– A tapasztalatunk az, hogy a vásárlók szívesen próbálnak ki új ízeket – mondja Kováts Tamás, a ZIMBO Perbál Kft. értékesítési vezetője. – Ezért aztán, szokásunkhoz híven, az idei szezonban is előrukkolunk egy-két újdonsággal. A legkedveltebb ízeket meghagyva – sajtos, fokhagymás, chilis, Stuttgart, borjú – 2 új grillkolbásszal jelenünk meg a piacon. Az Áfonyás grillkolbász egy, az előzőekben felsorolt ízek mellet új, édes ízzel színesíti palettánkat. Illetve a ZIMBO Speciál grillkolbász, melynek jellegzetességét a különleges, nevében is szereplő speciális fűszerkeverék adja. Grilltermékeink kiszerelése változatlanul 300 g, illetve a Borjú grillkolbász 200 g.

A cég tavalyi forgalma nőtt az előző évhez képest. Ez részben a kiszélesedő termékpalettának, részben a nyereményjátékuk vásárlásra ösztönző hatásának is be­tudható.

– Az idei évben, mint mindig, maradunk a hagyományos, megszokott áruházi újságos akciók és kóstoltatások szervezésénél – tekint a szezon elé Kováts Tamás. – Ezek mellett bízunk abban, hogy termékeink minősége, magas hústartalma, valamint a csomagoláson kommunikált mentességek, mint például a gluténmentes, szójamentes, segít a vásárlókat meggyőzni, hogy ZIMBO termékek kerüljenek a bevásárlókosárba.

Zárkózik a marinádozott a kolbász mellé a Pápainál

A grillpiac szélesedésével és színesedésével együtt mozgott az utóbbi években a Pápai Hús is. Eleinte csak grillkolbászokat gyártottak, majd marinádozott húsokat is, először exportra, aztán belföldre is. Bár ma még mindig a kolbászokból adnak el legtöbbet, a marinádozott húsok értékesítési aránya jelentősen megnőtt a grilltermékeken belül, tudjuk meg Németh Hajnalkától, a Pápai Hús 1913 Kft. kereskedelmi igazgatójától.

– A tavalyi évben figyelemre méltó növekedést produkáltunk mind volumen, mind árbevétel tekintetében a 2013-as évhez viszonyítva – tekint vissza. – A kezdeti, ízvariánsokkal és intenzív fűszerezéssel való folyamatos próbálkozásainkat mára már egy letisztult ízvilággal és egységes, 400 grammos mérettel rendelkező termékkör váltotta fel. A magyaros, a chilis és a sajtos grillkolbászok és grill­snackek teszik ki az értékesítési mennyiség nagy részét, a változatosságot kedvelők pedig a mix csomagokat választják. Idei újdonságunk a tormás íz.

A marinádozott húsokat csontosan és csont nélkül, vákuumban, védőgázban közvetlen fogyasztói, valamint vödrös, gasztrokiszerelésben, széles ízválasztékkal állítják elő, teszi hozzá.

Termékeik az összes nagyobb hálózatban megtalálhatók. Néhol a saját márkás grillkolbászokat is a Pápai Hús gyártja.

– Tendenciaként megállapítható, hogy a hálózatok a saját márkás termékek minőségére is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek: a saját márkákra jellemző mérsékeltebb árszint mellett egyre magasabb hústartalmat várnak el a gyártótól – emeli ki Németh Hajnalka.

Grilltermékeik értékesítését az idei szezonban hoszteszpromócióval, hirdetésekkel, valamint eladáshelyi reklámanyagokkal támogatják.

Bejött a tavalyi méretváltás a Kaisernél

A tavalyi évhez hasonlóan a Kaiser Food az idei évben is a kisebb kiszerelésű, de magasabb minőségű termékek mellett tette le a garast.

– Újdonságként jelentünk meg 2014-ben, és sikeres szezont zártunk a 190 g-os kiszereléssel, amely formáját tekintve eltér a hagyományos grillkolbászoktól, hiszen ezek a kolbászok kisebb kaliberű rudacska formájúak, amelyek magas hústartalommal rendelkeznek – mondja Benedek László, a Kaiser Food Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. – Ízvilág tekintetében a legkedveltebb a Mix és Mustáros grillkolbászunk volt tavaly, de a Sajtos és a Pikáns variánsokat is szerették a fogyasztóink. Az idei évben is maradunk a 190 g-os, kisebb kaliberű kolbászok mellett, újdonságként viszont megjelenik a Bajor ízesítésű változat. Akik eddig kóstolták a teszteken, nagyon szerették, így joggal bizakodunk, hogy a vásárlóink sem csalódnak. A kisebb kiszerelés előnyeként azt tapasztaljuk, hogy a fogyasztók így egyszerre többféle ízesítésű terméket is megvásárolnak és megkóstolnak.

Aktivitások terén a cég június–júliusban áruházspecifikus kóstoltatásokat tervez: egy-egy áruházban a termékcsalád összes ízét helyben sütve meg lehet kóstolni. Emellett más FMCG-kategóriában sikeres márkával szervezett cross-promócióval is szeretnék növelni forgalmukat egyes hálózatokban.

Természetesen nem maradnak el a kiemelt újságos akciók sem, illetve másodkihelyezéseket szerveznek a szezon ideje alatt.

Arculatváltás után
a Wiesbauer-Dunahús

A tavalyi évben a vállalati szintű növekedéssel megegyező mértékben nőtt a Wiesbauer-Dunahús grillforgalma, tudjuk meg Kazai Zsolttól, a kft értékesítési vezetőjétől.

– Ebben szerepet játszottak a tavalyi évben bevezetett termékújdonságok, a termékek széles listázottsága, valamint intenzív akciós aktivitásunk partnereinknél – állapítja meg.

A tavalyi évben befejeződött a cég arculatváltása, amely egyedivé, összetéveszthetetlenné tette a megújult és újdonságokkal kiegészült grillszortimentjüket is.

A nagy kedvencek a választékból továbbra is az olyan klasszikus ízek, mint a paprikás, sajtos, fokhagymás grillkolbász. De a tavalyi újdonságok közül a csípős és Barbeceu grillkolbász is bejött a fogyasztóknak. Az eladások pedig kiegyenlítettek voltak a különböző ízek között.

– Mi nem versenyezni akarunk a saját márkás termékekkel, hanem különbözni tőlük – szögezi le Kazai Zsolt. – Az elmúlt évek következetes stratégiája (egyenletesen magas minőség, folyamatos innováció, széles választék, kiváló ár-érték arányú termékek) elérte célját: a stabilan növekvő igényes vásárlói réteg biztos piacot jelent a Wiesbauer grilltermékeknek, amelyek, hasonlóan a többi húskészítményünkhöz, szója-, laktóz- és gluténmentesek. Bízunk benne, hogy idei újdonságunk, a 300 grammos Mustáros grillkolbász is a tavalyiakhoz hasonló sikerrel mutatkozik be a piacon.

A cég ebben az évben is elsősorban a kereskedelmi partnereik szórólapjaiban tervez akciós megjelenéseket.

Sz. L.