Magazin: Egészségesebb sült krumplival az elhízás ellen
Az ember magatartása lassabban változik, mint az álláspontja – ez teszi nehézzé az emberek elhízásáért gyakran okolt gyorséttermeknek a harcot az… emberek elhízása ellen. Nincs ebben ellentmondás: az, hogy valaki állandóan az egészséges étkezésről beszél, nem feltétlenül jelenti, hogy ennek az elvnek mentén választ például az étteremben.
Fenti dilemmára, mondhatjuk, huszáros válasz adott a Burger King. Az étteremlánc ezúttal nem a ma divatos, az egészségesség gondolatát közvetítő alapanyagokkal gazdagította választékát (persze próbálkoznak ilyesmikkel is), hanem a gyorséttermi étkezés egyik alapelemén, a krumplin változtatott. Szeptember utolsó hetében mind a 7200 USA-ban működő egységükben bevezették a Satisfry nevű terméket (a sült és a kielégítő szavakból képzett lefordíthatatlan szójáték), amely 40 százalékkal kevesebb zsírt és 30 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint kategóriatársai. Ára 10-20 százalékkal magasabb, mint a BK kínálatában található másik sült krumpli, de komoly lépést jelent a bevitt kalóriákat számolni kényszerülők életében. A statisztikák szerint az Államokban tízből egy nő és nyolcból egy férfi minden nap eszik sült krumplit – belegondolni sem könnyű, mit jelenthetnek az effajta újítások az emberek egészségéért folytatott küzdelemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >