Magazin: Az igazán fontos pillanatok
Egyre növekszik az okostelefon penetráció Magyarországon – derül ki a Google által készített, magyar adatokat tartalmazó Consumer Barometer Reportból (CBR). Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint az igazán fontos pillanatokban kell elkapni a fogyasztókat termékünkkel.
A CBR szerint a magyar fogyasztók 85 százaléka legalább naponta egyszer internetezik, vagyis online elérhető. Ez az összes korcsoportra igaz. A 25 év alattiak 95 százaléka naponta böngészik, míg az 55 év felettieknek 75 százaléka. Döntő többségük személyes okokból és információ keresés céljából keresi fel az internetet – 73 és 77 százalékuk. Az emberek több eszközt is használnak az online kapcsolódáshoz, 69 százalékuk számítógépről, 50 százalékuk okostelefonról és 16 százalékuk tabletről kapcsolódik az internetre. A magyar felhasználók 51 százaléka okostelefon felhasználó, ez az az arány az európai 61 százaléknál alacsonyabb.Érdekes, hogy a 25 év alatti fiatalok körében az okostelefon penetráció aránya 86 százalékos. Az emberek interneten készítik elő vásárlásaikat, a repülőjegy vásárlás iránt nagy az érdeklődés – 95 százalékos –, míg a mindennapi bevásárlási cikkek iránt 41 százalékuk érdeklődik interneten. Az érdeklődést tettre váltják, és az okostelefont használók vásárolnak is interneten, arányuk elérte a 27 százalékot.
Hirdetések akkor és ott
– Az angol nyelvben „moment that matters”-nak vagyis az igazán fontos pillanatnak nevezik azt, amikor a felhasználó a mobiltelefonja után nyúlva keres egy azonnali megoldást problémájára. Ebben a mikropillanatban kell a kereskedőnek ott lennie egy ajánlattal a felhasználó mobilján ahhoz, hogy el is tudja adni azt a terméket, amely megoldja a felhasználó problémáját – ismerteti Heal Edina, a Google magyarországi vezetője. – A marketingesnek élnie kell a hagyományos szegmentáció eszközeivel, hiszen személyre szabottan kell megfogalmaznia azt a figyelemfelkeltő, izgalmas üzenetet, mely megfogja a fogyasztót. Feladata átgondolni, hogy a fogyasztónak milyen helyzetekben lehet szüksége az ő termékére. Például sminkre az esti bulihoz, amit már reggel elkezd tervezni, és a „smink péntek esti bulihoz” kifejezés beírásával a keresőtől kér segítséget. A hirdetéseket ezekhez a pillanatokhoz igazítva tudja időzíteni.
Az azonnaliság legyőzi a márkahűséget
Az is fontos, emeli ki Heal Edina, hogy ha ezeket a pillanatokat azonosítottuk, akkor egy mobil eszközre optimalizált céges oldalt építsünk fel, ahol igazán élmény vásárolni, a fogyasztó könnyen és hamar megtalálja a releváns információkat, egy pillanatra sem téved el. A fogyasztók ugyanis hamar elhagyják a rosszul navigálható oldalt, és pillanatok alatt egy másik, felhasználóbarát oldalon vásárolnak. A kereskedőknek pedig hosszú és költséges folyamat visszaszoktatni a fogyasztókat a már mobiloptimalizált oldalra.
A vásárló megtartásában már a márkahűség sem igazán számít, az azonnaliság legyőzi azt. A mai fogyasztó erőt tud meríteni a rendelkezésére álló információból, pillanatok alatt le tudja ellenőrizni, hogy az adott márka üzenete valós vagy sem. Az Y generáció kétharmada nem a márkában hisz, hanem az interneten fellelhető információkban.
Kapcsolódó cikkeink
Az év keresésekben: Google keresési trendek 2023
A Google Kereső nagyméretű információs bázisának köszönhetően évek óta segíti…
Tovább olvasom >Újabb szakaszában az új digitális piacszabályozás
Újabb nagy lépést tett az Európai Unió a tavaly novemberben…
Tovább olvasom >A Walmart a Google anyavállalatával együttműködve tervez drónos házhoz szállítást
A Google anyavállalatának, az Alphabetnek a dróntechnológiával foglalkozó leányvállalata támogatja…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >