Magazin: Az igazán fontos pillanatok

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 03. 16. 08:46

Egyre növekszik az okostelefon penetráció Magyarországon – derül ki a Google által készített, magyar adatokat tartalmazó Consumer Barometer Reportból (CBR). Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint az igazán fontos pillanatokban kell elkapni a fogyasztókat termékünkkel.

 Heal Edina ügyvezető Google Magyarország


Heal Edina
ügyvezető
Google Magyarország

A CBR szerint a magyar fogyasztók 85 százaléka legalább naponta egyszer internetezik, vagyis online elérhető. Ez az összes korcsoportra igaz. A 25 év alattiak 95 százaléka naponta böngészik, míg az 55 év felettieknek 75 százaléka. Döntő többségük személyes okokból és információ keresés céljából keresi fel az internetet – 73 és 77 százalékuk. Az emberek több eszközt is használnak az online kapcsolódáshoz, 69 százalékuk számítógépről, 50 százalékuk okostelefonról és 16 százalékuk tabletről kapcsolódik az internetre. A magyar felhasználók 51 százaléka okostelefon felhasználó, ez az az arány az európai 61 százaléknál alacsonyabb.

Érdekes, hogy a 25 év alatti fiatalok körében az okostelefon penetráció aránya 86 százalékos. Az emberek interneten készítik elő vásárlásaikat, a repülőjegy vásárlás iránt nagy az érdeklődés – 95 százalékos –, míg a mindennapi bevásárlási cikkek iránt 41 százalékuk érdeklődik interneten. Az érdeklődést tettre váltják, és az okostelefont használók vásárolnak is interneten, arányuk elérte a 27 százalékot.

Hirdetések akkor és ott

– Az angol nyelvben „moment that matters”-nak vagyis az igazán fontos pillanatnak nevezik azt, amikor a felhasználó a mobiltelefonja után nyúlva keres egy azonnali megoldást problémájára. Ebben a mikropillanatban kell a kereskedőnek ott lennie egy ajánlattal a felhasználó mobilján ahhoz, hogy el is tudja adni azt a terméket, amely megoldja a felhasználó problémáját – ismerteti Heal Edina, a Google magyarországi vezetője. – A marketingesnek élnie kell a hagyományos szegmentáció eszközeivel, hiszen személyre szabottan kell megfogalmaznia azt a figyelemfelkeltő, izgalmas üzenetet, mely megfogja a fogyasztót. Feladata átgondolni, hogy a fogyasztónak milyen helyzetekben lehet szüksége az ő termékére. Például sminkre az esti bulihoz, amit már reggel elkezd tervezni, és a „smink péntek esti bulihoz” kifejezés beírásával a keresőtől kér segítséget. A hirdetéseket ezekhez a pillanatokhoz igazítva tudja időzíteni.

Az azonnaliság legyőzi a márkahűséget

Az is fontos, emeli ki Heal Edina, hogy ha ezeket a pillanatokat azonosítottuk, akkor egy mobil eszközre optimalizált céges oldalt építsünk fel, ahol igazán élmény vásárolni, a fogyasztó könnyen és hamar megtalálja a releváns információkat, egy pillanatra sem téved el. A fogyasztók ugyanis hamar elhagyják a rosszul navigálható oldalt, és pillanatok alatt egy másik, felhasználóbarát oldalon vásárolnak. A kereskedőknek pedig hosszú és költséges folyamat visszaszoktatni a fogyasztókat a már mobiloptimalizált oldalra.

A vásárló megtartásában már a márkahűség sem igazán számít, az azonnaliság legyőzi azt. A mai fogyasztó erőt tud meríteni a rendelkezésére álló információból, pillanatok alatt le tudja ellenőrizni, hogy az adott márka üzenete valós vagy sem. Az Y generáció kétharmada nem a márkában hisz, hanem az interneten fellelhető információkban.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink