Magazin: Az igazán fontos pillanatok
Egyre növekszik az okostelefon penetráció Magyarországon – derül ki a Google által készített, magyar adatokat tartalmazó Consumer Barometer Reportból (CBR). Heal Edina, a Google Magyarország vezetője szerint az igazán fontos pillanatokban kell elkapni a fogyasztókat termékünkkel.
A CBR szerint a magyar fogyasztók 85 százaléka legalább naponta egyszer internetezik, vagyis online elérhető. Ez az összes korcsoportra igaz. A 25 év alattiak 95 százaléka naponta böngészik, míg az 55 év felettieknek 75 százaléka. Döntő többségük személyes okokból és információ keresés céljából keresi fel az internetet – 73 és 77 százalékuk. Az emberek több eszközt is használnak az online kapcsolódáshoz, 69 százalékuk számítógépről, 50 százalékuk okostelefonról és 16 százalékuk tabletről kapcsolódik az internetre. A magyar felhasználók 51 százaléka okostelefon felhasználó, ez az az arány az európai 61 százaléknál alacsonyabb.Érdekes, hogy a 25 év alatti fiatalok körében az okostelefon penetráció aránya 86 százalékos. Az emberek interneten készítik elő vásárlásaikat, a repülőjegy vásárlás iránt nagy az érdeklődés – 95 százalékos –, míg a mindennapi bevásárlási cikkek iránt 41 százalékuk érdeklődik interneten. Az érdeklődést tettre váltják, és az okostelefont használók vásárolnak is interneten, arányuk elérte a 27 százalékot.
Hirdetések akkor és ott
– Az angol nyelvben „moment that matters”-nak vagyis az igazán fontos pillanatnak nevezik azt, amikor a felhasználó a mobiltelefonja után nyúlva keres egy azonnali megoldást problémájára. Ebben a mikropillanatban kell a kereskedőnek ott lennie egy ajánlattal a felhasználó mobilján ahhoz, hogy el is tudja adni azt a terméket, amely megoldja a felhasználó problémáját – ismerteti Heal Edina, a Google magyarországi vezetője. – A marketingesnek élnie kell a hagyományos szegmentáció eszközeivel, hiszen személyre szabottan kell megfogalmaznia azt a figyelemfelkeltő, izgalmas üzenetet, mely megfogja a fogyasztót. Feladata átgondolni, hogy a fogyasztónak milyen helyzetekben lehet szüksége az ő termékére. Például sminkre az esti bulihoz, amit már reggel elkezd tervezni, és a „smink péntek esti bulihoz” kifejezés beírásával a keresőtől kér segítséget. A hirdetéseket ezekhez a pillanatokhoz igazítva tudja időzíteni.
Az azonnaliság legyőzi a márkahűséget
Az is fontos, emeli ki Heal Edina, hogy ha ezeket a pillanatokat azonosítottuk, akkor egy mobil eszközre optimalizált céges oldalt építsünk fel, ahol igazán élmény vásárolni, a fogyasztó könnyen és hamar megtalálja a releváns információkat, egy pillanatra sem téved el. A fogyasztók ugyanis hamar elhagyják a rosszul navigálható oldalt, és pillanatok alatt egy másik, felhasználóbarát oldalon vásárolnak. A kereskedőknek pedig hosszú és költséges folyamat visszaszoktatni a fogyasztókat a már mobiloptimalizált oldalra.
A vásárló megtartásában már a márkahűség sem igazán számít, az azonnaliság legyőzi azt. A mai fogyasztó erőt tud meríteni a rendelkezésére álló információból, pillanatok alatt le tudja ellenőrizni, hogy az adott márka üzenete valós vagy sem. Az Y generáció kétharmada nem a márkában hisz, hanem az interneten fellelhető információkban.
Kapcsolódó cikkeink
A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >10 éves a Craft Conference: Budapestre érkezik a Google, a Spotify és az OpenAI is
Ami a technológiai innovációnak a CES, az a szoftverfejlesztésnek a Craft –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >