Magazin: Az étteremláncok általános érvényű 2013-as trendjei

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 18. 11:47

Az USA éttermi szövetsége, az NRA közzétette 2013 első félévi kutatási eredményeit, amit a gyorsétteremláncok kínálatának elemzése alapján készített. Tanulmányukban kihangsúlyozzák: az észlelt trendek egy része „áthúzódó” az elmúlt év(ek)ből, másik része idén kezdett markánsan látszódni. A „mikor” kérdés számunkra talán kevésbé fontos, a következtetések viszont igen, mert a változások hullámai hozzánk is elérnek valamikor a közeljövőben.

Okulhatunk belole

• A csirkés szendvicsek lassan tolják kifelé az étlapokról a hamburgert, amiben persze nagy szerepe van a marhahús árnövekedésének is.

• Változik a „kenyér” – a burgerek alapja sok helyen perectésztából készül, hódítanak a wrapek (még a Dunkin Donutsban is).

• Bátor fejlesztések – merész innovációk étlapon és itallapon: waffle taco (Trade 2013/6–7.) és waffle tölcsér, fánk- és cronutburger, új shake és smoothie ízek.

• Értéket adni – ezúttal nem elsősorban a felfelé pozicionálódásról van szó, hanem a nagyon jó ár-érték arányú ajánlatokról.

• Egészséges ételek – kevesebb kalória és zsír az ételekben, több szárnyas, zöldség és gyümölcs.

• Nemcsak reggel adják, menüben is kínálják, új alapanyagok.

• Kiskereskedelmi értékesítés – már nemcsak szószok és mustárok, de jégkrémek, szeletes csokoládék és hasonlók is a kínálatban.

Kapcsolódó cikkeink