Magazin: Arcra fel!
Az arcápolás területén a sikeres fejlesztések titka abban rejlik, hogy az új termékek valós problémákra nyújtsanak megoldást. A gyártók kiemelt figyelmet fordítanak a használattal és a használati élménnyel kapcsolatos fogyasztói igényekre. Az arcápoló márkák számára a legfőbb kihívást a hazai piacon
a kategória alacsony penetrációja jelenti.
A NIVEA 2015-ös „Good value for money” kutatásából is kiderült, hogy a magyar nők csupán 31 százaléka használ arctisztítószereket. Az arc bőre más, mint testünk többi részéé, így a tisztálkodás terén is más módon kell foglalkoznunk vele. Ezért is jelentek meg a gyártók ebben az innovatív kategóriában évről évre egyre több speciális igényre fejlesztett termékkel. A forradalminak számító micellás víz már 2 éve van a piacon. Nagyon népszerűek a 2in1 és 3in1 termékek is
Hagyományokon alapuló gondoskodás
A kutatásból az is kiderült, hogy a hosszadalmasnak ítélt arctisztítási folyamat mellett a másik használati korlát, hogy sokan arctisztítás után bőrüket száraznak és irritáltnak érzik. Erre a fogyasztói jelzésre válaszul fejlesztette ki a NIVEA a legújabb termékcsaládját, a Creme Care arctisztítókat. A NIVEA nemcsak a hatékony arctisztítást ígéri ezekkel az új termékekkel, hanem a márkától megszokott gondoskodó ápolás is fontos jellemzője a termékcsaládnak.
– Ezt is üzeni a csomagolás NIVEA kék színe. Ugyanis az újdonságok fejlesztésekor a régi hagyományokhoz nyúltunk vissza. Az új Creme Care arctisztítók az arcbőrt dörzsölés nélkül, könnyedén és alaposan tisztítják meg a mindennapi szennyeződésektől, miközben a NIVEA Creme ápoló összetevői segítenek megőrizni az arcbőr nedvesség-egyensúlyát. Az arctisztító tejet kézzel és vattakoronggal is fel lehet vinni a bőrre, és használat után nem szükséges lemosni a bőrről. Az arctisztító krémet a benedvesített arcbőrön kell használni, használat közben még egy gyengéd arcmasszázzsal is kiegészíthető az arctisztítási rutin. A kendő pedig sportoláshoz, utazáshoz kínál kényelmes megoldást az alapos és mégis gyengéd arctisztításhoz – ismerteti újdonságaikat Tantics Viktória, a Beiersdorf Kft. brand managere.
A Creme Care termékcsalád bevezetéséhez egy széleskörű marketingkampány kapcsolódik: tévé, nyomtatott sajtó és online felületek bevonásával, valamint mintaszórással is támogatják a bevezetést.
Új generációs hazai ápolócsalád
– Az év első negyedévét tekintve a márkák közel azonos forgalmat teljesítenek hónapról hónapra– tájékoztat Varga Mariann, az Alveola Kft. termékmanagere. – A néhány éve piacra került JimJams Beauty arcápoló márkánknál látjuk, hogy a jól összeállított marketingstratégiánknak köszönhetően egyre népszerűbb, növekszik a darabszámos eladás, és egyre több értékesítési ponton tudunk megjelenni. Mivel az arcápolás-kategória egy bizalmi termékkör, ezért a vevőket nehezen lehet egy már megszokott márkáról átszoktatni egy másikra. Ezért fogyasztói oldalról fontos szempont az ár-érték arány, a termékösszetétel, a vásárlói döntést pedig nagyban befolyásolják a márkához kapcsolódó hirdetések, akciók.
A JimJams Beauty sorozat egyes termékei: JimJams Vibrasonic, JimJams Ultrasonic arctisztító és -ápoló készülékek, Fekete szappan, Liposzómás aktiváló gél elnyerték az Év terméke díj 2016 elismerést a Professzionális bőrápolás kategóriában (a GfK Hungária 2000 fős közvélemény-kutatása alapján). A kategóriáján belül egyértelműen az anti-ageing birtokolja a legnagyobb piaci részesedést. A fejlesztések fő irányvonalát az aktív hatóanyagok a bőr legmélyebb rétegeibe juttatása jelenti.
– Megfigyelhető a különféle hatásmechanizmusokat összevonva a szinergens hatásokra építő tendencia is. Ennek figyelembe vételével állítottuk össze a JimJams Beauty termékcsaládunkat, mely 3 egyszerű lépés szinergiájára épül (tisztítás, aktiválás, ápolás), ezzel látványosan sokszorozza meg a bőrre felvitt bőrápolók hatékonyságát – mondja Varga Mariann.
A kommunikációban ATL- és BTL-eszközöket használnak. Kuponos akciókat alkalmaznak a teljes márkacsaládra, folyamatosan részt vesznek az akciós újságokban, polcakciókban és jelen vannak nőknek szóló rendezvényeken is.
Tudomány a vásárlók szolgálatában
A „bőrtudatos” vásárlók aránya és ezzel együtt a natúrabb összetételű, parabénmentes arcápolási termékek iránti igény továbbra is nő. Különösen népszerűek a modern hatóanyagok, a növényi őssejtkivonatok, a retinol- és a hyaluronsav-tartalmú termékek. A fejlődés mozgatórugóját az utóbbi időben inkább a biológia és a genetikai kutatások jelentik, és kevésbé a kémia fejlődése. Az innováció fő irányvonalait a növényi őssejtek alkalmazása, az epidermális növekedési faktorok (EGF) és az epigenetika területe jelentik.
– Mi magunk is ezeket a trendeket, illetve az egyedi, lokális összetevők iránti növekvő igényt figyelembe véve tervezzük termékeink fejlesztését és bevezetését. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az online kommunikációra és a tartalommarketingre, illetve az offline és online kommunikáció promóciós célú integrált, hatékony összekötésére. A fizetett felületek helyett a saját felületeinket szeretnénk előtérbe helyezni és ezeken a felületeken igyekszünk valódi márkaélményt nyújtani. A kommunikációnkat pedig folyamatos és változatos fogyasztói promóciókkal fogjuk támogatni az eladási pontokon – mondja Szücs Olivér, a Helia-D Kft. marketingvezetője.
Harc a ráncok ellen
A Target Sales Group Kft. tavaly nyáron vezetett be egy, a magyar piacon teljesen új márkát. A Lirene arcápolási kozmetikumai között bárki megtalálhatja az arcbőréhez leginkább illő terméket.
– Az eladásainkból azt látjuk, hogy a kedvező árfekvésű Lirene Hidratálás és Táplálás arckrémjeink generálják a legnagyobb forgalmat, amelyek az Auchan és a Rossmann üzletláncokban érhetők el. Úgy gondoljuk, hogy a vásárlók körében egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a ránctalanító, feszesítő arckrémek iránt. Erre a fokozott keresletre kínáljuk a ránccsökkentő hatásáról híres hyaluronsavat tartalmazó Lirene arckrémeket. Három fajtában – egy ránctalanító, feszesítő, egy érzékeny bőrre ajánlott és egy zsíros bőrre való mattító krém, illetve BB-krém formájában érhető el. Egy nemrégiben végzett kutatás szerint a természetes hatóanyagok közül a fogyasztók többsége az aloe verát jelölte meg kedvenc összetevőjének, és mi is azt tapasztaljuk, hogy a Hidratálás és Táplálás termékeink közül is az anti-ageing hatású, aloe vera kivonatot tartalmazó arckrémünk az egyik legnépszerűbb – mutatja be legújabb termékeiket Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. junior termékmenedzsere.
A Rossmann drogériákban hamarosan bevezetésre kerülnek az új, innovatív, kétfázisú ránccsökkentő technológiával készült Lirene Pearl Rejuvenation arckrémek. A termékcsalád 25 százalékkal csökkenti a ráncok mélységét és láthatóságát. Szintén a Rossmannban lesz elérhető nyár elejétől a Lirene fiziológiás-micellás arctisztító gél, amely megőrzi a bőr pH-értékét, ötvözi a micellás arctisztítás és a gélállag előnyeit. Így használható arclemosó gélként vízzel vagy vattapamacson tonizáló arctisztítóként víz nélkül is.
Külsőleg és belsőleg is megfiatalodott a szintén a Target Sales Group Kft. által forgalmazott Gerovital Plant termékcsalád. A megújult formula az organikus mákolajtartalomnak köszönhetően késlelteti az első ráncok megjelenését és elősegíti a már meglévők halványítását. A kommunikációt tekintve az idei évben elsősorban az online megjelenésekre és a social media felületeikre fognak koncentrálni, és emellett folyamatos bolti akciókkal és kedvezményekkel szeretnék növelni az eladásainkat.
Sáfrány és Manuka
A Superio Kft. által forgalmazott lengyel Ziaja márka elkötelezett a természetes összetevők használata iránt, ezért minden új termék vagy termékcsalád elnevezése már utal a legfőbb összetevőre. Az interneten széles körben elérhető információknak köszönhetően ma már sokkal képzettebbek a vásárlók, és elolvassák a termékek csomagolásán szereplő leírásokat is. A kisebb márkáknak, mint a Ziaja, kevesebb lehetőségük van tévé- vagy újsághirdetésekre, ezért elsődleges a csomagoláson szereplő kommunikáció.
A Ziaja arckrémek letisztult formavilága könnyen értelmezhetővé teszi a vásárlók számára, hogy milyen természetes összetevőt tartalmaznak. A ziajashop.hu választékában jelenleg közel 200 különböző termék található, azonban ezek töredéke kapható csak a hálózatokban. A cég szeretne további arcápolási termékcsaládokat is széles körben elérhetővé tenni, melyeknél a fő üzenetet a természetes összetevők jelentik: a manukafa kivonatot tartalmazó termékek elsősorban a tinédzserek mitesszeres problémáira nyújtanak megoldást, míg a feszesítő hatású hyaluronsavat tartalmazó sáfrányos termékek a 60 év feletti korosztály kedvencei. A drogériák jelentik a legfontosabb eladási csatornát, azonban a természetes összetevők koncepciójának és a nagyon jó ár-érték aránynak köszönhetően egyre több gyógyszertár, illetve egészségorientált szakbolt és webáruház a partnerük.
– A fogyasztói promóciók helyett mi olyan eseményeken és rendezvényeken tervezzük megjelenéseinket, ahol termékmintákat tudunk osztogatni. Így a vásárlók könnyedén próbálgathatják, tesztelhetik a termékeinket. Számos visszajelzést kaptunk már, hogy egy termékminta kipróbálása győzött meg valakit arról, hogy egy kevésbé ismert márka is tud nagyon jó minőségű terméket kínálni. Termékmintákat viszonteladóinknak is örömmel biztosítunk, mert hisszük, hogy ezáltal ők is könnyen tudnak lojális és visszatérő vásárlókat szerezni, amiből mindenki hosszútávon profitálhat – ismerteti promóciós stratégiájukat Kossár Tímea, a Superio Kft. képviselője.
Tudatos és bevállalós vásárlók
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók – derült ki a Dr. Organic online kutatásából. A natúrkozmetikai felmérés kérdőívére 3053-an válaszoltak.
A válaszadók többsége tisztában van a klasszikus és a natúrkozmetikumok különbségeivel, és ismeri a kerülendő, egészségre káros összetevőket, például a kőolajszármazékokat, a parabéneket, a mesterséges habképzőket és illatanyagokat. A tudatosság új dimenziójára utal, hogy a hazai vásárlók hajlandók többet fizetni az olyan kozmetikumokért, amelyek nem tartalmaznak egészségre káros anyagokat. A megkérdezettek egyharmada akár 500-1000 forinttal is többet fizetne egy natúrkozmetikumért, hogy megóvja egészségét.
A válaszadók 83 százaléka drogériában vásárol kozmetikumokat, bioboltban és az interneten a vásárlók 26 és 24 százaléka, a hipermarketek és a diszkontok viszont csak 14 és 7 százalékkal szerepeltek a kutatásban.
A magyar piacon tavaly ismertté vált hatóanyagot, a bioaktív csigagélt a megkérdezettek 81 százaléka kipróbálná. Ez egy különleges, kicsit pikáns összetevő, amit a közönséges éti csiga speciális nyálkájából vonnak ki. A csigagél ránctalanító, revitalizáló, bőrmegújító képessége kiváló szolgálatot tehet a mindennapi arcápolásban.
A válaszadók 84 százaléka használt már aloét tartalmazó kozmetikumot. Az ezüstérmet a teafaolaj kapta, amelyet minden második vásárló kipróbált már annak antibakteriális, jótékony hatásai miatt. 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy már vásárolt holt-tengeri ásványos natúrkozmetikumot, ezt követi a levendulaolaj, és nagy népszerűségnek örvend az öregedésgátló hatású gránátalma is.
Kapcsolódó cikkeink
Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >Hajápolással egészült ki a Rossmann Rutin
2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő…
Tovább olvasom >A Rubedo Life Sciences-szel együttműködésben fejleszt anti-ageing megoldást a Beiersdorf
Több éves együttműködésbe kezd a Beiersdorf a Rubedo Life Sciences-szel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >