Magazin: Alimentaria 2012
Barcelonát jó ideje nemcsak a világ legszebb városai, de legrangosabb vásárvárosai között is számon tarthatjuk. Kétévente itt rendezik a világ három legnagyobb élelmiszer- és vendéglátó-ipari szakkiállításainak egyikét, az Alimentariát. A március 26–29. közé tervezett Alimentaria 2012 előkészítésének fontos állomása volt a nagyszabású októberi sajtótájékoztató, amelyre a világ minden tájáról 60 külföldi újságírót hívtak meg, köztük a Trade magazin munkatársát.
Az európai gazdaság legfontosabb ipari szektora egyértelműen az élelmiszeripar! Félmilliárd fogyasztót lát el termékekkel, nettó forgalma 965 milliárd euró. A terület négy és félmillió bejelentett munkavállalót foglalkoztat, az EU-n kívüli országokba irányuló export mennyisége meghaladja az 55 milliárd eurót. És ha az adatokat összehasonlítjuk a dél-európai ország hasonló alapadataival, a számokból fejszámolás nélkül is látszik Spanyolország óriási súlya a kontinens élelmiszeriparában. Az itt tevékeny több mint 30 000 cég termeli az ország GDP-jének 7,6 százalékát (iparai GDP-jének 15,8 százalékát), ami a szektor 446 ezer emberének ad munkát. És ami sokatmondó: az itt foglalkoztatottak száma újra növekvő tendenciát mutat. Ugyanez mondható el a nagyobbik ibériai-félszigeti ország élelmiszer-kereskedelmi adatairól is.
Professzionális felvezetés
A legjelentősebb spanyol iparág jövőjét, a gazdasági krízisből kivezető utat a szakemberek a kereskedelem globalizálódásában látják. Az immár 19. alkalommal meghirdetett kiállítást rendező Fiera de Barcelona cég rendkívül igényes és hatásos promóciós kampányokat folytat otthon és külföldön egyaránt, mintaszerűen együttműködve a városi és tartományi hatóságokkal, na és persze a kamarákkal és szövetségekkel. Professzionális szervező- és kommunikációs munkát végeznek, jelentős sajtókampányokat irányítanak.
E munka része többek között a rendezvény megnyitása előtt fél évvel szervezett sajtótájékoztató, amelyre most is a világ minden tájáról érkeznek az újságírók. Bár egy ilyen stratégiai területen a szakkiállításokat itt az illetékesek természetesen a legfontosabb szakmai médiumként kezelik, magyar szemmel mégiscsak lenyűgöző volt az élelmiszeripar ilyen mérvű „támogatását” látni a gazdasági és politikai potentátok részéről: a sajtótájékoztatót például Josep M. Pelgrí, a katalán mezőgazdasági miniszter nyitotta meg.
14 szektor majd 100 ezer négyzetméteren
– Az élelmiszer a gazdasági válságból való kilábaláshoz szükséges fellendülés és gazdaságélénkítés egyik legfontosabb alappillére – hangsúlyozta ki Jesús Serafin Perez, a Spanyol Élelmiszeripari Szövetség (FIAB) elnöke.
Az ország fő gazdasági céljainak egyike a spanyol termékek nemzetközi piacra juttatása – tette mindehhez Pelegrí miniszter. Az Alimentaria 2012 is természetesen e feladatokra koncentrálva alakította ki koncepcióját: a nemzetközi terjeszkedést, a versenyképességet és a márkaépítést helyezték a jövő évi kiállítás fókuszába.
A néhány év óta tartó recesszió az Ali-mentaria statisztikáiban is érezteti hatását. A 2008-as év csúcsszámait a várakozások szerint 2012-ben még nem lehet újra elérni, de az adatok lenyűgözőek. A nettó kiállítási terület eléri a 95 ezer négyzetmétert. A szervezők 4000 kiállítóra és 140 000 szakmai látogatóra számítanak, utóbbiak közül a külföldről érkezők száma várhatóan most is meghaladhatja a 35 ezret.
De vissza a kiállítás deklarált céljaihoz: az Alimentaria 2012 attitűdje százszázalékosan nemzetközi! A külföldi kollektív kiállítók már hagyományosnak mondhatóan a nemzetközi pavilonban kapnak helyet – több mint 75 ország cégei összesen 9500 négyzetméteren mutatják be termékeiket. Tematikailag a kiállítást az ipar 14 különféle szektorára bontják, ezek legtöbbje Közép-Európában külön kis rendezvényként is megállná a helyét. Közülük most is a legnagyobb a Foodapest nagyságú területen működő – bor témájú – Intervin, de a 11 ezer négyzetmétert meghaladja a hústermékekkel foglalkozó Intercarn is. Emellett a szervezők a képzést és információáramlást, az üzleti projekteket és innovációkat érintő témák kezelésére egy igazi 21. századi rendszert hoztak létre, az úgynevezett Alimentaria hubot, amely a professzionális párbeszéd minden formáját hivatott támogatni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >