Magazin: Adatok literszámra

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 10. 21. 07:43

Jelentősen emelkedtek az elmúlt két évben a borértő magyar fogyasztók borra fordított kiadásai, és nem azért, mert többet innának, vagy a borok drágultak, hanem, mert jobb borokat isznak – állítja Elek Márton, a Nagy Bor Teszt társszervezője, a Borháló Borkereskedés stratégiai igazgatója. – Csaknem 40 ezren (!) töltötték ki a kérdőívet, amely szerint átlagosan több mint ezer forintot, egészen pontosan 1053-at ad egy magyar borivó a hétköznapi fogyasztásra szánt borért. Nemcsak a palackonkénti ár, hanem minden egyéb körülmény is arról tanúskodik, hogy kifinomultabbak lettek a fogyasztók, és sokkal komolyabban veszik a borozást, mint korábban.

A korábbi kutatások szerint 2012-ben a magyar vásárló palackonként átlagosan 750 forint körül költött, ha a bort nem vendégségbe szánta. Ez az összeg

2016-ra 40 százalékkal magasabbra emelkedett. A változást csak negyedrészben lehet az árak emelkedésére fogni, meghatározóbb, hogy a fogyasztók jobb borokat vásárolnak. Honfitársaink fele tekinthető rendszeres borfogyasztónak: hetente egyszer 20, hetente többször 30 százalékuk fogyasztja az italt. 95 százalék állította, hogy otthon is issza, 85 vendégségben, 67 százalék pedig étteremben, szórakozóhelyen is.


feherbor

Kapcsolódó cikkeink