Magazin: Adatok literszámra
Jelentősen emelkedtek az elmúlt két évben a borértő magyar fogyasztók borra fordított kiadásai, és nem azért, mert többet innának, vagy a borok drágultak, hanem, mert jobb borokat isznak – állítja Elek Márton, a Nagy Bor Teszt társszervezője, a Borháló Borkereskedés stratégiai igazgatója. – Csaknem 40 ezren (!) töltötték ki a kérdőívet, amely szerint átlagosan több mint ezer forintot, egészen pontosan 1053-at ad egy magyar borivó a hétköznapi fogyasztásra szánt borért. Nemcsak a palackonkénti ár, hanem minden egyéb körülmény is arról tanúskodik, hogy kifinomultabbak lettek a fogyasztók, és sokkal komolyabban veszik a borozást, mint korábban.
A korábbi kutatások szerint 2012-ben a magyar vásárló palackonként átlagosan 750 forint körül költött, ha a bort nem vendégségbe szánta. Ez az összeg
2016-ra 40 százalékkal magasabbra emelkedett. A változást csak negyedrészben lehet az árak emelkedésére fogni, meghatározóbb, hogy a fogyasztók jobb borokat vásárolnak. Honfitársaink fele tekinthető rendszeres borfogyasztónak: hetente egyszer 20, hetente többször 30 százalékuk fogyasztja az italt. 95 százalék állította, hogy otthon is issza, 85 vendégségben, 67 százalék pedig étteremben, szórakozóhelyen is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10…
Tovább olvasom >Durva áremelkedés jöhet: akár 1000 forinttal is drágulhat egy doboz cigaretta
Komoly drágulás fenyegeti a dohányosokat Magyarországon: az Európai Bizottság új…
Tovább olvasom >