Magazin: A turizmusban is hívószó a lokális
Egy étlapokat vizsgáló BGF-es kutatásból derült ki, hogy az ételek többsége országos szinten azonos; azaz alig vannak lokális termékek, amelyek egy adott térségre, régióra, településre vonzanák a látogatókat. Ugyanezt érdemes kiemelni a falusi turizmus kapcsán is; a konkurenciától megkülönböztető lokális termékek nélkül nem lehet sikeresen szálláshelyet fejleszteni – emelte ki dr. Szalók Csilla, a BGF tanszékvezetője a FATOSZ-nak a Budapesti Gazdasági Főiskolán rendezett konferenciáján. A falusi turizmus sokszínű termékstruktúrával rendelkezik, felöleli a vidéki életmód turizmusát, a kulturális és örökségturizmust, az egészségturizmust, az aktív pihenésre specializálódott turizmust, a gasztro-, az agro- és a természetturizmust. Ezért is rendkívül fontos, hogy a különböző turisztikai desztinációk megkülönböztessék egymástól termékeiket.
A KSH adatai alapján a hazai települések 25%-a rendelkezik falusi szálláshellyel, ami elsőre jó aránynak tűnik, de tekintve, hogy Magyarországon a kistelepülés a domináns településtípus, látható, hogy jelentős potenciál rejlik még az iparágban. Az átlagos 29 férőhelyszámot sok település biztosítani tudja, a 100 férőhely feletti számmal rendelkező települések aránya alig 3 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >