Magazin: A Tesco megőrzi piacvezető helyét és folytatja beruházásait Magyarországon
A vásárlók, a helyi közösségek, a munkatársak és a beszállítók legjobb partnere kíván lenni a Tesco. Szolgáltatásai bővítésével, a technológiai lehetőségek alkalmazásával és nyílt párbeszéddel, részletes helyzetelemzéssel törekszik a felek megértésére és magas színvonalú kiszolgálására, nyilatkozta lapunknak a Tesco új vezérigazgatója.
Gerry Gray áprilistól tölti be a magyar Tesco vezérigazgatói pozícióját.
Vezetői gyakornokprogram keretében lépett be 1988-ban egy angol Tesco ajtaján, hogy megismerje a teljes működést. Ő is az alapoknál, polcfeltöltőként kezdte el pályafutását. A következő 15 évben az áruházi munkában tevékenykedett, egyre magasabb beosztásban. Ezután nevezték ki a hipermarket formátum igazgatójává, így került be a Tesco központba. 4 évet töltött Thaiföldön, ahol operációs igazgatóként a logisztika, supply chain, disztribúció területeiért volt felelős, és ért el lényegi változásokat az egységes Tesco-rendszerek sikeres bevezetésével. 20 hónapra tért vissza Angliába, az Express-üzletág élére, mikor a magyar kinevezést megkapta. Örömmel vállalta a kihívást, hiszen sok magyar eredményről hallott már, és tudta, hogy itt található Európa legforgalmasabb, teljesen felújított Tesco hipermarketje, a Fogarasi úti Extra áruház is.
Jótett helyébe
Gerry Gray skót származású, háromgyermekes családapa, aki Budapestet minden szempontból nagyszerű városnak tartja. Az itt-tartózkodása alatt már áttekintette a folyamatokat, és megállapította, hogy az elmúlt 16 évben a Tesco több területen a magyar gazdaság jelentős tényezőjévé vált. Mint piacvezető kiskereskedelmi lánc, az ország második legnagyobb foglalkoztatója. 500 megváltozott munkaképességű dolgozójuk van, akiknek számát meg is duplázhatják az év végére. Egy debreceni projekt kapcsán pedig hosszú ideje munka nélkül lévőket kívánnak visszaintegrálni a munka világába.
Mint ötödik legnagyobb beruházó és adófizető, tevékenyen hozzájárul a gazdaság élénkítéséhez, a mindenkori kormány célkitűzéseinek megvalósításához. Ugyanezt segíti a hazai beszállítók termékeinek külföldre juttatása, hiszen az éves szinten 21 milliárd forint értékű export révén sok árucikk több külföldi boltban kapható, mint amennyi magyar egységben összesen jelen van. Júniusban rendezik a 4. Beszállítói Fórumot, ahol helyi termelők kapnak lehetőséget a Tescóval való együttműködés elindítására.
– 14 országban vagyunk jelen, mindenhol stabil első vagy második szereplőként. Ezek a piacok versengenek a beruházható tőkéért. Magyarországon eddig minden évben a realizált profitnál többet fektettünk be. Nagyon szeretném, ha ez a tendencia folytatódna – jelenti ki az új vezérigazgató, hozzáfűzve, hogy a fenntartható működéshez és a kezdeményezések folytatásához kiszámítható, stabil gazdasági környezet, minden versenytárs számára azonos játékszabályok és nyílt iparági párbeszéd szükséges. Ezért a Tesco folyamatos egyeztetésre, proaktív és őszinte kapcsolat kialakítására törekszik a kormányzat, a szakmai szervezetek és a média képviselőivel is.
A közösségek sorsát mindig is szívén viselte a Tesco, számos jótékonysági programot valósítottak már meg az évek során. A napokban adnak át például egy 20 millió forint értékű adományt az Ökumenikus Segélyszervezetnek.
– A Tescóban komoly hagyománya van az önkéntességnek, a helyi közösségek támogatásának. A központi szándék mellett hatalmas szerepük van ebben az áruházi dolgozóknak, ezért Magyarországon is elindítottuk a Közösségi Nagykövet programot, ahol a kollégák munkakörébe épül a társadalmi felelősségvállalás ügye – mondja Gerry Gray.
Heti 3,5 millió vásárló
Továbbra is a fő tevékenység – a vásárlók teljes körű kiszolgálása, igényeik ismerete, élethosszig tartó lojalitásuk elnyerése – áll a Tesco prioritásainak élén. Minden központi, támogató funkciónak ezt a célkitűzést kell erősítenie. Ezért rendszeresen kikérik a vevők véleményét, számítanak a törzsvevők visszajelzéseire. Barátságos hangulatú, megbízható, egyedülálló értékeket közvetítő, modern és innovatív láncként szeretnék a Tesco márkát tovább építeni, a legjobbak közé emelni.
– Hatalmas felelősség a heti 3,5 millió vásárló elégedettségének szolgálata. Ehhez minden Tesco munkatársnak még egy lépéssel közelebb kell kerülnie vevőinkhez. A vezetőképzés, tréningek, egyéni fejlesztések és az ösztönzők is erre irányulnak majd a közeljövőben – hangsúlyozza Gerry Gray.
1,2 millió Tesco Klubkártya tulajdonos lépett már be a hűségprogramba, amely szintén a vásárlók elérésének hatékony és egyre sokszínűbb módja. A kedvező árak mellett a választék kialakítása is meghatározó a megkülönböztetés, a saját arculat erősítésében. Ebben élen jár a ruházati vonalon sikeres Tesco private label stratégiája, hiszen az F&F márka jól ismert, népszerű és keresett. A háztartásigép-kínálat is egyedülálló a hipermarketek között és hamarosan a frissáru-vonal is megújul. A pénzügyi ajánlataik bővítése mellett számos új szolgáltatással lépnek majd piacra, többek között tervezik a mobilszektorba való belépést és az internetes vásárlás lehetőségének megteremtését is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >