Magazin: A név kötelez
A Panyolai Szilvórium Zrt. üzletfejlesztési koncepciója a permanens növekedés elvére épül – erről győződtünk meg Lakatos Gergellyel, a dinamikusan fejlődő szatmári vállalkozás vezérigazgatójával beszélgetve, akit piacról, minőségről, jövőképéről kérdeztünk.
Minek köszönhető, hogy 2002-ben alakult cégük a piac meghatározó szereplői közé tartozik?
Meggyőződésem, hogy sikereink kulcsa a minőséget minden más szempont elé helyező szemléletünkben kereshető. Jó pálinkát készítünk jól kiválasztott célcsoportnak, ezzel stabil helyet biztosítunk magunknak az iparág top 5 cége között. Nagy mennyiségben vagyunk képesek magas minőségű terméket előállítani – 150 ezer palackos éves kapacitásunk is hozzájárult ahhoz, hogy a Panyolai az elmúlt 6 évben átlagosan 10 százalékos növekedést produkált.
Számunkra nem valamiféle szlogent, hanem filozófiát jelent a két szó: hagyomány és innováció. Ragaszkodunk a pálinkafőzés helyi hagyományaihoz, és ezekre alapozzuk innovatív fejlesztéseinket. Jó fél évtizede újfajta trade marketing eszközöket alkalmazunk, letisztítottuk portfóliónkat, kutatjuk az új piacokat. Korszerű promóciós eszközöket használunk, amelyek természetesen ugyanazt a minőséget közvetítik, mint pálinkáink.
Milyen piacok felé nyitnak?
Az értékesítésben fokozott figyelmet fordítunk a vendéglátásra. Komoly horeca sales csapatot építettünk ki, mert kulcskérdés termékeink megismertetése, kipróbáltatása a fogyasztóval, és erre a vendéglátásban nyílik valódi lehetőség. Az a tapasztalatunk, hogy amit az éttermekben, szállodákban bevezettünk, azt a retailben is el tudjuk adni.
Rendkívül fontos a fogyasztók véleményének megismerése, szokásaik felmérése, visszajelzéseik figyelése. Mindez a Panyolainál régiónként történik, hiszen az ország különböző részein számottevően eltér vásárlóink motivációja.
Termékcsaládjaink jelen vannak az exportpiacokon is – külföldön is a horecába próbálunk először betörni, és ennek megfelelően keressük disztribútorpartnereinket is.
Hogy határainkon túl számottevő sikereket érhessünk el, hagyományos termékeinket kellett újragondolnunk, exportképessé tennünk.
Hogyan jelenik meg mindez a termékfejlesztés szintjén?
Hozzászoktunk ahhoz, hogy a piacon napról napra erős versenyközegben kell megmérettetnünk magunkat, ennek megfelelően határoztuk meg tehát stratégiánkat. A fejlődés lehetőségét nem az újdonságok kutatásában látjuk, hanem meglévő termékeink innovatív újraformálásában. Biztosra megyünk: a már bevált értékekre és a közízlésre építve, populáris elemeket alkalmazva állítunk elő különleges minőségű italokat.
Nem keresünk ritka ízeket, viszont törekszünk a hagyományos alapanyagokból készülő pálinkáink gyümölcstartalmának maximalizálására, és a világtrendekhez alkalmazkodva készítünk alacsonyabb alkoholtartalmú italokat is.
A fogyasztói igényeket felmérve folyamatosan fejlesztjük termékcsaládjainkat; a nyers- és aszaltgyümölcs-ágyon érleltek közül a közeljövőben bővül a Rubin család, a tradicionális Elixírek választékában pedig – a piac „nyomására” – két új ízzel is találkozhat a vevő, a málnával és az Irsai Olivér szőlővel. (x)
Panyolai pálinkák
Eszencia: Királyi asztalra való, rendkívül értékes és ritka termék, sorszámmal ellátva, névre szóló oklevéllel, exkluzív díszdobozban. Ízek: aszaltszilva-eszencia, aszaltmeggy-eszencia
Aranypálinka, Rubinpálinka: Nemes ágyaspálinkák, amelyek ízében a mindent elöntő, olvadt gyümölcsíz dominál. Ízek: aranyalma, aranykörte, aranyszőlő, rubinmeggy
Simple Quintessence (SQ): az erősebb italok (52%) iránti igény kielégítésére készül, a megszokott odafigyeléssel. Ízek: szatmári szilva, szabolcsi alma, fürtös meggy, kajszibarack, vilmoskörte
Elixír: A minőségi pálinka szinonimája, annak közkedvelt és elismert képviselője hagyományos és különleges ízekben. Ízek: érlelt szatmári szilva, szabolcsi alma, vilmoskörte, kajszibarack, fürtös meggy, szamóca, fekete cseresznye, birs, bodza, fekete ribizli, málna
Mézes: a prémium minőségű pálinka és az akácméz találkozása, esetenként gyömbérrel, fahéjjal ízesítve. Ízek: mézes-bodzás, mézes-gyömbéres vilmoskörte, mézes-fahéjas alma, mézes barack, mézes szilva, mézes meggy
Hagyományos: A szatmári térség több évszázados hagyományait képviselő, az elődöktől kapott örökség. Ízek: szilva, alma, körte, meggy n
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Horror és fegyverek a konyhában – A nap képe
Híres filmeg „fegyvereiből” készült szelíd eszközökkel ütsz vágsz!
Tovább olvasom >