Magazin: A frissességre épít a magyar piacot célzó spanyol Telepizza étteremlánc

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 08. 12:38

Európából is szemet vetettek a magyar piacra: újabb pályázó keres pozíciót a hazai gyorséttermek világában. A Telepizza nevű 25 éves spanyol óriáscég 1200 üzlettel rendelkezik a világban, mégpedig az Ibériai-félszigeten, Dél-Amerikában és Ázsiában – Európa egyéb részein eddig Lengyelországban tudták megvetni a lábukat. Bár a terjeszkedés fő irányának a spanyol és portugál nyelvű országokat tekintik, a közeljövőben Kelet-Európa több országában is megpróbálják felvenni a kapcsolatot a horeca-piacot jól ismerő helyi befektetőkkel. A piackutatást egyelőre az Euromonitor adatainak elemzése jelenti számukra a régióban – mondta el lapunknak Alberto Ordiñana, a Telepizza nemzetközi fejlesztési menedzsere.

A frissessegre epit a magyar piacot celzo spanyol Telepizza etteremlanc 2

Magyarországon a Telepizza a mester franchise-jogokat kívánja eladni egyetlen vállalkozónak (vagy vállalkozói csoportnak), aki az országos terjeszkedést is irányítja. Ugyanis a cég – üdítő kivétel mostanában – nem Budapest-centrikusan gondolkodik. Erre talán lehetőséget ad rugalmas árképzésük is; a spanyolországi gazdasági válság tudvalevőleg sok, a vendéglátásban érdekelt céget kényszerített árpozicionálásának racionalizálására.

A frissessegre epit a magyar piacot celzo spanyol Telepizza etteremlanc 1

A cég erősségeként jelöli meg a folyamatos innovációt, valamint, hogy friss termékekből, rendelésre készítik fogásaikat, amit ki is szállítanak. Nagy tapasztalattal rendelkeznek a közösségimédia-jelenlét területén. Kínálatukban a tucatnyi pizzaféleség mellett szerepel még a csirkeszárny, a finger foodok, a kebab, de az interneten látottak szerint időnként szendvics, hamburger, tészta is, no meg persze fagylalt – ezek közül a pizzák és néhány falat/előétel a kötelezően tartandó elem.

Az átlagos Telepizza üzlet 100-130 négyzetméteren működik 20-25 munkatárssal, akik közül 7-10 a kiszállítással foglalkozik. A pizzázó kialakításának költsége gépekkel és bútorral együtt hozzávetőlegesen 120-150 ezer euró.

A márka bevezetésének költségei a bérlőt terhelik, aki a know how mellett a marketingeszközök legyártásához a kreatív anyagokat is megkapja. A bérlő bizonyos hozzávalókat kötelezően a cégtől vásárol, másokat helyi beszállítóktól is beszerezhet. A cég 2-3 havonta ellenőrzi az üzletek működését, a feltételek betartását.

Kérdésünkre, hogy miért lett Magyarország az utóbbi időben olyan vonzó piac a világ számos étteremlánca számára, a Telepizza képviselője kifejtette: a magyar vendéget fizetőképesnek látják, a globális márkák jelenléte magáért beszél!

Talán a tőlünk nyugatra működő nagyvállalkozások már látják nálunk a válság enyhülését?

Kapcsolódó cikkeink