Magazin: A fast casual stílus Európában is helytáll
A nyugati világ vendéglátásának egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense a fast casual, amelynek jellemzőiről mi is többször írtunk. Leegyszerűsítve: a fast casual étteremtípusban a vendég a pultnál választja ki a rendelt fogásokat, és az asztalnál kapja meg azokat. Így magasabb szintű szolgáltatást kap, mint a fast food éttermekben, de az étkezése nem, vagy alig vesz több időt igénybe, mint a gyorséttermi, és kevésbé uniformizált környezetben költi el ebédjét, vacsoráját. A terület eredményességét most már Európában is mind határozottabban bizonyítják a tények. A márciusban közzétett németországi adatok szerint, amíg a TOP 100 német étteremlánc forgalmának átlagos növekedése 2012-ben 3,1 százalék volt, a listán szereplő 14 fast casual étteremlánc esetében ez az átlag 13,5 százalék. A legmeggyőzőbb eredményeket közülük a Vapiano és a Marché, valamint a nálunk kevésbé ismert von Allworden produkálta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >