Magasra teszi a mércét a Z generáció
A márka legyen „szórakoztató”, „hiteles” és „jó” – vallják a Z generációs fiatalok egy friss tanulmány szerint.
A Z generáció világszerte a leggyorsabban növekvő fogyasztói, alkalmazotti, ügyfél és szavazó csoport, identitását meghatározza az online lét. Nagyon különböznek a többi korosztálytól, másképp gondolkodnak és cselekednek, ők az első digitális bennszülöttek. Virtuálisan összekapcsolódnak, képesek gyorsan lereagálni a változásokat és pozitív nyomot akarnak hagyni magukról a világban. A technológiával és az intézményekkel szemben is nagyon magas elvárásokat támasztanak.
Internet vagy semmi
Harmadik éve készíti el éves nemzetközi generációs kutatását a The Generational Kinetics Center a WP Engine (WordPress hosting cég) megbízásából. A Z generációról (most 5-25 évesek) megállapították, hogy az internetes technológia használatának élenjárója, a márkáktól és a vásárlástól is a digitális élményeket igénylik. Az 1996-2015-ben született fiatalok több mint fele (58%) négy óránál hosszabb ideig nem tud meglenni internet-hozzáférés nélkül, ezután már kellemetlenül érzi magát, mert nagymértékben függ a digitális kapcsolataitól. 64%-uk szerint 5 éven belül az Internet fogja befolyásolni, hogy napi szinten mit tesznek. 56%-nak van olyan barátja, akit csak online ismer.
Testre szabott termékek
A márkába vetett bizalom kialakításakor a Z generác első három szempontja a termék minősége, a pozitív online értékelés és az ügyfélszolgálat. Személyre szabott korszakban nőttek fel, a közösségi médiával kapcsolatos tapasztalataik miatt, és ezek az elvárások kiterjednek a vásárlási preferenciáikra is. A Z generáció tagjainak 75%-a nagyobb valószínűséggel vásárol meg egy terméket, ha testre szabhatja.
A Z generáció 65% -a szórakozást keresi a világhálón, ezért elvárja, hogy egy márka legyen szórakoztató. Ugyanakkor legyen hiteles is, hiszen e korosztály 82% -a inkább azokban a vállalatokban bízik, akiknek a hirdetésében valódi ügyfelek szerepelnek. 72% -a pedig elvárja, hogy a vállalat jót cselekedjen, szociális érzékenységet mutasson.
Vállalkozó szellem
Ez a közösségi médián nevelkedett korcsoport elvárja, hogy a tágabban vett digitális világ tudja, mit szeret, mi érdekli. Úgy vélik, hogy ez minimalizálja a meghozandó napi döntések számát, így a fontosabb témákra összpontosíthatnak. Korábbi tanulmányokból is kitűnt, hogy pragmatikusak, önállóak és vállalkozó szelleműek. Ha valami nem létezik, akkor kitalálják, megcsinálják. A Z generáció 62 százaléka a jövőben saját vállalkozás indítását tervezi, online.
A jövőről határozott elképzeléseik vannak. 66% úgy véli, hogy minden webhely „beszélgetni” fog egymással, tehát minden honlap / alkalmazás / készülék személyre szabott élményt nyújt majd. 70% úgy gondolja, hogy az internet az előtt tudni fogja mit szeretnének, mielőtt rákeresnének. A csoport 64% -a szerint a mesterséges intelligencia (AI) pozitív hatással lesz a világra. Általánosságban elmondható, hogy a Z generáció optimista a fejlődést illetően és úgy véli, hogy a technológia javítani fog az életükön.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >A magyarok kétharmada szerint változtatni kell az életmódon a klímaváltozás miatt
Egy új, az Európai Beruházási Bank (EBB) által készített felmérés…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >